« « Заглавия

« Предходни

Следващи »

Още в maxilian.blog.bg




Института за пазарна икономика стана като Центъра за използване на демокрацията

Отдавна належащата необходимост за придвижване на българската енергетика към пазарни принципи, което ДКЕВР изглежда вече събира кураж да предприеме, срещна публичен отпор тъкмо от човек, призван да отстоява уж принципите на пазарната икономика: ime.bg/bg/articles...poslednoto-reshenie-na-dkevr. От години е известно, че в края на управлението на Иван Костов, в унисон с цялата полит-икономическа умисъл за партизанска, непазарна приватизация, защита на монополи, като този за мобилните услуги тогава и т.н., бяха подписани изключително неизгодни за България договори също относно ТЕЦ „Марица изток“ 1 и 3, гарантиращи на частните собственици дългогодишно изкупуване на произвежданата електроенергия по пазарно несъобразени и твърде завишени цени. Вместо обаче досега да се чуе някаква критика от Института на г-н Станчев срещу очевидния държавен протекционизъм в областта с произтичащите тежести за сектора на енергетиката като цяло, човекът вчера се противопостави на ДКЕВР в защита на привилегированото икономическо положение. После, едва ли е изненада защо в обществото се разгръща системна анти-пазарна пропаганда, свободолюбиви журналисти критикуват либерализма, сякаш е консерватизъм или фашизъм, и объркването е така грандиозно, че, останали без политическо представителство, дори много сред милионите демократични сили в България започнаха да мечтаят за комунизъм

Свързани публикации: БСК предлага одържавяване за да се въведели пазарни условия, Защо не се променя този микс

31 Май 2014





Президентът укоражи управляващите за предсрочни избори с референдум

Грешките от нахалството на социалистите с Изборния кодекс, отмяната на мажоритарните представители дори във ВНС, пропуска на датата на евроизборите за инициирания съответно референдум, в т.ч. и заради тънки сметки около избирателната активност, с прочие тесногръда глупост, очевидно, вече започнаха да ощетяват не само България, като цяло, а и самите тях. Естествено, не за първи път председател на Парламента се опитва да шиканира референдум и явно, според реда на нещата, следва натискът за този референдум също да прерасне в натиск за оставка и провеждане на предсрочни избори. Тук, все пак, е коректно да се отбележи, че освен социалистите, по време на работата за въпросния Изборен кодекс, срещу мажоритарни представители бяха и ангажираните за целта НПО-та, като Института на Антоанета Цонева, напр., традиционно ДПС и други

Свързани публикации: Възпрепятстват демокрацията и осъществяването на народния суверенитет, Мнозинството искаме мажоритарни избори. Не одобряваме дейността на Парламента, И Стефан Цанев алармира за изборната подмяна

30 Май 2014





Лютви Местан призна че провежда регулярни срещи с Ахмед Доган

Ако някога сте се съмнявали дали Ахмед Доган действително е напуснал политиката, както самия той отдавна бе заявил, то, освен слухове и догадки.., вече има публично потвърждение че не я е напуснал: bnr.bg/post/...lutvi-mestan.. /21:22-38''/. Наред с Лютви Местан, разбира се, Доган едва ли е престанал да провежда регулярни срещи и с други основни функционери на ДПС, както работеше в качество на единствен партиен председател, с ключови фигури от държавната администрация, ДАНС, с Делян Пеевски и т.н. Може, както преди 19 януари 2013 г., медиите да се опитват да изкопчат нещо от г-н Местан във връзка с коалиционната политика на ДПС.., но дали заместник-председател или формален председател, той явно все така ще го увърта като умел говорител, който всъщност не взима тези важни решения: dox.bg/files/dw?a=7325f6956b

Видео: Ахмед Доган: Властта е в моите ръце

Свързана публикация: Какъв морал, ако моралът е вреден за политиката, 1 Ноември 2013

29 Май 2014





Антитерористичният център на Йовчев действително се оказва елемент от националната сигурност на САЩ, който въвлича България в терора


Барак Обама
пред военната академия „Уест пойнт“:

... По-рано тази година поисках от моя екип по национална сигурност за разработи план за мрежа от партньорства -- от Южна Азия до Сахел. Днес, като част от това усилие, се обръщам към Конгреса да подкрепи нов контра-терористичен партньорски фонд до 5 млрд. долара, който ще ни позволи да обучим, развием капацитет и подпомогнем партньорски страни на фронтовите позиции. Тези ресурси ще ни дадат гъвкавост за изпълнение на различни мисии. Включително подготовка на силите за сигурност в Йемен, които предприеха офанзива срещу Ал-Кайда; подкрепа на многонационална сила за опазване на мира в Сомалия; работа с европейски съюзници за обучение на действащи сили за сигурност и граничен патрул в Либия; и съдействие на френската операция в Мали. В решаващ фокус на това усилие ще бъде продължаващата криза в Сирия. ... “

youtube.com/watch?v=2DIr2KieO3I /20:33-21:32''/


Свързани публикации: В България има министерства на токсичните работи, Военните игри между САЩ и Русия излизат твърде скъпо на човечеството, Въоръжените сили на САЩ в България вече създават реални заплахи за сигурността, САЩ отново с предложение, на което българското правителство да не откаже, Г-н Йовчев, престанете да лъжете обществеността

29 Май 2014





Социологията преди избори не отчита покупко-продажбата на вот

Вчера, когато Бойко Борисов обясняваше пред репортери, че има чудовищно купуване на гласове, особено в ромските махали, каза, че затова нямало да дават вечерна пресконференция, тъй като искали първо да анализират за кои партии са гласували в ромските квартали. Днес, по време на пресконференцията, Цветан Цветанов изнесе редица данни с постижения на ПП ГЕРБ, измежду които и понесеното „сериозно поражение в ромския етнос“, където те имали 8,5%, БСП: 21,4%, а ДПС: 44% -- youtube.com/watch?v=bzqGRcwRDxs /12:15-32''/. Не става ясно чии точно са тези данни и по какъв начин са събрани. Има разлика, например, дали се касае за социологически сондаж по време на изборите, където заедно с другите въпроси може да се регистрира и етническата принадлежност на респондента, или са предварителни данни от преброяване на изборни протоколи в секции с преобладаващо ромско население. Не само роми живеят в крайна бедност и са готови да продават вот, разбира се, но във всички случаи този анализ е изключително важен за България и това че все още никой не представя обосновани данни, които да се съпоставят и по-подробно да опишат цялостната картина именно сред тези хора от проведените избори, е най-малкото озадачаващо. Още повече и когато резултатите от изборите поднасят изненади, които самите социолози явно не могат да обяснят

26 Май 2014





САЩ отново печелят изборите

В събота раздаваха наградите за театрално изкуство „Аскеер“, но театъра явно продължава. „.. Това са най-опорочените избори. От цялата страна ми се обаждат от сутринта, чудовищно купуване на гласове ..“, заяви Бойко Борисов, преди да стане ясно, че той отново печели дори с изненадващо голяма преднина. За повечето наблюдатели се вижда че са просто поредните. Все пак, от участниците в престъплението на терен не се очаква да казват истината за онова което правят и дали в едната или другата посока, обвиненията логично са насочени към противника. В крайна сметка, сред очертаващите се бъдещи евродепутати, се забелязват само единици, които биха се противопоставили на САЩ и не биха отстоявали про-американски интереси. Обърнете внимание, това произтича от общество, сочено за преобладаващи русофилски нагласи. Същевременно, в други европейски държави набира сила националистическия, евро-скептичен вот, доколкото националистите не са русофили. Ето, при предишните Евроизбори нямаше такъв имиграционен и бежански поток на необразовани от юг, военно-политическо напрежение от изток, а вече има. Спомням си преди време как лично Жозе Мануел Борозо обясняваше, че при нахлуването в Ирак от Буш и Блеър, той с още висши ръководни лица били подведени чрез специално организирана за целта постановка. Това интервю не го откривам пак в мрежата. Изслушванията със скандалите на Катрин Аштън при избирането й за еврокомисар също отдавна не ги намирам. Въпреки изнесените в публичното пространство доказателства за намесата на САЩ и в управлението на самия Европейския съюз, до ден днешен не просто липсва адекватен общоевропейски отговор, а договарят зависимост в още по-големи размери

26 Май 2014





Президентът няма имунитет срещу разследване за държавна измяна..

Разбира се, че Президентът не може да бъде задържан и срещу него не може да бъде възбудено наказателно преследване, но той може да бъде отстранен от длъжност за държавна измяна или нарушение на Конституцията, като за целите на подобно обвинение пред Конституционния съд, някой трябва да извърши необходимото разследване за изясняване на фактите и обстоятелствата, когато те не са очевидни и още повече биват целенасочено прикривани от самия Президент. Прокуратурата може да не е компетентна, а Парламентът не е разследващ орган, естествено, но това значи ли, че по смисъла на чл. 103, ал. 2 от Конституцията, за да вземе компетентно решение дали да повдигне обвинение, Парламентът не може да възложи на ДАНС да събере и да му предостави необходимата информация? Иначе, да се приеме че никой няма право да разследва Президента, заради абсолютните внушения, които се разпространяват из медиите, означава че той е напълно недосегаем, без да носи отговорност и за държавна измяна, просто защото я крие

22 Май 2014





В края на 1933 г. българската делегация приема проекта за многостранен Балкански пакт, но Борис Сакскобургготски не е съгласен

Настроенията на Балканите относно Германия не са еднозначни и бързо започват да се променят след като през март 1933 г. Адолф Хитлер там идва на власт, а на 14 октомври 1933 г. Германия напуска Конференцията по разоръжаване в Женева. По това време продължава поредицата ежегодни Балкански конференции, инициирани от Международното бюро за мир през 1930 г., съгласно препоръката на XXVII-я Световен конгрес за мир, под егидата на Обществото на народите, и подкрепяни от британската и френска дипломации, опитващи се по този начин да пресекат растящото влияние на Германия и Италия в региона. Независимо от постигнатото съгласие тези конференции да имат неофициален, неправителствен характер, е договорено подбора на отделните делегации и техните позиции да бъдат определяни след консултации и намеса на всяко МВнР. Очевидно, с цел да бъдат подготвени проекти на общорегионални документи, след усилена работа в отделните комисии на конференциите е постигнат сериозен напредък по всички направления, в резултат на което са основани и редица Балкански организации. Най-разгорещени, естествено, са споровете в Политическата комисия, ангажирана с проекта на т.нар. Балкански пакт. И въпреки всички разногласия, в т.ч. с напускането на българската делегация през 1932 г., когато от България остават само наблюдатели, в крайна сметка, през ноември 1933 г., отново с участието на Янко Сакъзов, единодушно са приети двете изначални политически резолюции за периодични срещи на външните министри и преразгледания текст на проекта за многостранен Пакт между балканските държави. „Българската делегация, разчитайки на принципите за ненападение, мирно уреждане на международни конфликти и взаимопомощ, приема Балкански пакт със следните резерви: (1) Признаването на принципа за пълно международноправно равенство на България в отношенията й с другите Балкански държави; (2) Преданото и изчерпателно прилагане на условията в клаузите от договорите за малцинствата, гарантиращи на Българските малцинства в Балканските страни изцяло пълна правна, морална и културна защита“ *. След това, официално, България е поканена да се присъедини към преговорите, парафирането и подписването на окончателния текст на Балканския пакт в началото на февруари 1934 г., но не приема предложението. И този пакт, съответно е сключен само от Гърция, Румъния, Турция и Югославия; Албанското правителство не е поканено заради специалните му отношения с Италия. Така, извън регионалния пакт за сигурност, на Българската армия, оглавявана лично от Борис Сакскобургготски, й става твърде горещо. А на 19 май 1934 г., както е известно, с нейно участие е извършен антидемократичен преврат, Парламента е затворен, политическите партии забранени и т.н.., дори кметовете започват да ги назначават от централната власт. 80 години по-късно, отново, по държавната телевизия чуваме как съгласно спомените на самия Кимон Георгиев той мислел да отстранява и монарха, разбирате ли, който обаче много добре знаел за преврата и не след дълго отстранил Кимон Георгиев. Армията при монархия, все пак, се кълне и подчинява на монарха, независимо какво вярват известните превратаджии. Изглежда само някои историци още не са го разбрали или умишлено заблуждават останалите, и жалко, наистина, че т.нар. "обществени" медии продължават да разпространяват съответната пропаганда

_______________________________
* R. J. Kerner, 1970, The Balkan Conferences and the Balkan Entente 1930-35, стр. 110, мой превод

20 Май 2014





Демокрацията не е латинска дума, а в България.. се пише на кирилица

Разбира се, че въздействието на Ивайло Калфин в работата на Европейския парламент и по-нататъшно развитие на политическото движение на Георги Първанов пречи както на хора от ляво, така и в дясно,.. особено с влиятелните кръгове срещу националните интереси на България.. Ето, настоящият президент, който през 2011 г. победи Калфин под ръководството на предизборен щаб, оглавяван лично от действащ министър на вътрешните работи, служи като все по-очевиден пример за алтернативата, в която по този начин, България бива натиквана. Може Росен Плевнелиев всъщност да не се ползва с необходимите условия, в т.ч. обществено доверие, за да си стои на мястото, или да е публична тайна че всички партии купуват гласове по време на избори, но когато става въпрос за някой, който трябва да бъде разнесен из медиите в такава връзка точно преди изборите, изглежда дори логично това да бъде именно Румен Петков от „АБВ“, нали? Самата прокуратура нееднократно е доказвала репутация в тези хватки, въпреки опитите на главния прокурор да го отрече. Бюлетините също може вече да са номерирани и да ги печатат като ценни книжа, въпреки че това, оказва се, със запомнянето на номерата и т.н.., пак не елиминира възможностите за изборни престъпления, и след като отговорността за тяхното преброяване отново я оставиха децентрализирана, и ЦИК пак работи не пряко с вота на избирателите, а с онова, което попълват хилядите неизвестни служители в Секционните избирателни комисии, близки до парламентарно представените политически сили, и за тези хора, отново, няма даже образователни изисквания /чл. 95 от ИК/, какво очаквате

Свързани публикации: Прокуратурата като в затишие преди избори, Докога изборите ще се провеждат и от неграмотни, Суверенът избира с бюлетини, не с протоколи

18 Май 2014





Подмяната в България продължава и с предизборния евро-дебат

Ако наблюдавате как върви дебатът между представители на в о д е щ и т е политически сили в Европейския парламент, кандидати за председателския пост на Евро-комисията, то сигурно Ви прави впечатление че в България такъв аналогичен липсва дори седмица преди деня на изборите. Вместо него и възможността за хората да чуят какви са разликите с основните спорни моменти в концепциите за развитието на Европейския съюз и излъчените личности на парламентарно-представените партии, които се ползват с най-голяма обществена подкрепа, по националните медии още ни занимават с кандидати, невероятни за бъдещи евро-депутати, или ако един-двама от тях все пак са вероятни, то не е така сигурно. България обаче изпраща 17 представители в Евро-парламента и най-вероятните сред кандидатите явно предпочитат да обикалят страната, без (повтарям) дори седмица преди изборите да са провели и един организиран публичен дебат, излъчван на национално равнище. Тук изключвам събития, като предаването „Панорама“ на 9 май, например, когато очевидно пак отсъства кандидат-представител от ДПС /Хюсменова дебатира с невероятните на 25 април/ .., а този на левицата е под номер 7 в листата и следователно отново не сред вероятните. Всичко това, разбира се, е проявление на редица взаимообвързани проблеми, характеризиращи цялостната национална среда, в т.ч. и отношенията в медиите, бизнеса с държавната администрация, феодализираните електорати и контролирания вот, не на последно място корупцията, престъпността и т.н., от които България устойчиво страда. Както знаете, даже прилаганите изборни правила тук традиционно влязоха в сила когато остават по-малко от сто дни преди изборите и в европейски контекст това вече е достатъчно основание резултатите от тези избори да бъдат оспорени ефективно. Самото присъединяване към ЕС беше подменено от управляващите, които нарушиха Конституцията, присвоявайки си осъществяването на народния суверенитет и така отнеха не само правото на българските граждани да се произнесат, както правеха в останалите държави, но и възможността да чуят съответно аргументите с плюсовете и минусите за договорените условия на това присъединяване

Свързани публикации: Станишев води към евроизбори без ясни правила.., От както се формира гражданско общество в България подменят и него, ДПС е либерална партия, колкото ПП ГЕРБ е демократическа, Нужен е референдум за членството в ЕС, Сергей Станишев не покрива евро-стандартите за демокрация

17 Май 2014





България сполучливо не участва в „Евровизия 2014“

Естетиката е област от Философията, която се занимава със същността и възприемането на красивото, природата на изкуството и критериите за творческа преценка. Естествено, онова, което се случи на тазгодишния конкурс се явява своеобразно отражение на Европейската визия и в крайна сметка точно олицетворява редица ключови решения на общоевропейските институции със съответните действия или бездействия и произтичащите от тях последици. Може Катрин Аштън, например, да не се появява пред камерите с брада, или Българските институции да не знаят какви точно търговски преговори се водят от името и на България със САЩ, но когато стане дума за генномодифицирани организми, производство на деца в лабораторни условия и пр., то, за да е възможно, най-малкото би трябвало да има и достатъчно еднополови бракове, така че хората да го искат

12 Май 2014





Не може да има ограничения на работния език между парламентаристите от Балканските държави

Започва учредителната сесия на Парламентарната асамблея на Процеса за сътрудничество в Югоизточна Европа, домакините от Парламента в Букурещ са предоставили проектите на Декларация и Устав, били одобрени от работната група през март: skupstina.me/index...seecp-pd. Озаглавен като Процедурни правила, според самия Устав, дори той може да бъде приет с обикновено мнозинство от присъстващите делегации, с кворум поне 2/3 от членовете, или с т.нар. консенсус, просто, като никой не се обади да каже че е против. Английският език щял да бъде официален, за документите, добре, налага се унификация, но за самите срещи, сесии и т.н., пише че само езика на страната ротационен-домакин можел да се ползва за работен със симултанен превод на английски и (цитирам): „Интервенции на език, различен от официалния или работния могат да бъдат правени само с предварително обявяване и осигурена интерпретация обезпечени на английски“. Има хора измежду нашите Парламенти, които, ако не на родните езици, се разбират по-добре и на френски или немски, испански и т.н., но те явно не са желани да участват в състава на регионалната Парламентарна асамблея. Още повече, когато съществува съгласие, че бъдещето на всички държави от Югоизточна Европа е в Европейския съюз, където езиковото разнообразие се утвърди като основополагащ принцип, дефинирането на подобни езикови ограничения е най-малкото озадачаващо. Какво да кажем за наличието на думи като „чадър“.., но липсата на такива като „култура“ и „религия“ в този Устав, при цялото многообразие и цивилизационна идентичност, на които Балканските народи сме носители и сме призвани да интегрираме, съхраняваме и обогатим

Свързана публикация: Всички на Балканите сме заинтересовани от интеграция на регионалния капиталов пазар

9 Май 2014





България се нуждае от Президент с растящи, не намаляващи правомощия

Има съществена разлика между президентска изпълнителна власт и президентска република, но според Георги Първанов, „въвеждането на нов тип управление на страната – президентска република, е един добър вариант за България“. Неговото политическо движение се очертава като най-вероятна жертва на изборен заговор, на тях с Ивайло Калфин това сякаш дори не им е за първи път. Тогава изборите също бяха по новия Изборен кодекс. Представители от БСП, ДПС и „Атака“ сезираха Конституционния съд с недостатъчно убедителни доводи: caseinfo.smartsystems.bg/ShowContent...626. Очевидно, дали ще успеят да докажат нещо евентуално нататък, зависи от фактите. Все пак, българското общество наистина не знае каква точно работа е имал Росен Плевнелиев като Президент и Върховен главнокомандващ.. да провежда прикрита уговорена среща с члена на Изпълнителния съвет на „ЕВН“ в Австрия Щефан Шишковиц. Защо двамата досега не го разясняват? Така или иначе, мандатът на Президента е ограничен, изминаха над две години и въпросът за следващия става все по-актуален

Свързани публикации: Старата република има нужда не просто да се реновира, Разделението на властите е най-важното за просперитета на България

8 Май 2014





Прокуратурата като в затишие преди избори

Какво значение има че рейтингът за общественото доверие към дейността на Главния прокурор се спуска надолу в стремителна надпревара с останалите държавни институции и следва този на Президента? Съгласно действащата Конституция, Прокуратурата не представлява Народа, като страна в съдебна зала, срещу престъпността. Ако се направи емпиричен анализ на мандатите на всички Главни прокурори при тази Конституция, още преди да бяха започнали с редовния Евро-мониторинг в областта на правосъдието и вътрешния ред, човек може да стигне до извода, че Главния прокурор всъщност бива избиран за да защитава най-големите престъпници в държавата срещу Народа. Множество са примерите за странно и необяснимо поведение на Прокуратурата по конкретни дела, поне докато не излезе някоя флашка с обяснения, например, за залежали папки и тяхната употреба в даден момент при решаване на съвсем други, не по-малко важни въпроси,.. докато престъпността по високите етажи на властта в България си вилнееше, продължавайки даже след като и от Брюксел започнаха да оказват натиск срещу това. Дали защото на българските граждани им липсват необходимите конституционни основания да критикуват, когато не са налице и добри журналистически разследвания, а несвободата на медиите в страната се задълбочава. Въпреки очевидното безумие ремонти, които се извършват в една или друга община, за усвояването на публични средства в особено големи размери, като се започне още с разпределянето на такива средства на централно ниво, а не рядко и при местните и при централните власти за целта дори създават публични дългове. Изглежда незавършен е списъка също от предприятия с вече цели сектори от икономиката, които се оказаха източени по въпросния начин. И когато напр. от Българска легия антимафия оповестят и внесат в Прокуратурата обширни материали с данни за извършени престъпления, а Прокуратурата отново продължително си трае, значи вероятно пак не е дошъл момента за предприемане на нещо, за свикване на пресконференция и т.н.

3 Май 2014





В България има министерства на токсичните работи

Може би е хубаво да подслушваме всички, но не можем“, заяви уж на шега председателят на ДАНС Владимир Писанчев на 3 април, въпреки че той запази длъжността си именно благодарение на адекватната реакция на българското гражданско общество срещу назначаването на Делян Пеевски, който бе на път да го измести. Но някои от т.нар. западни партньори на България могат и както стана известно напоследък те съвсем не се възпират в упражняването на тези възможности. В такъв контекст, министърът на външните работи Кристиян Вигенин, без да са налице каквито и да било основания за съмнение че неговите дискретни комуникации и дейност от служебен и личен характер непрекъснато са достояние на ангажираните за целта органи на САЩ, наред с тези на президента, министър-председателя на България.. и т.н., вчера е провел работно посещение във Вашингтон -- mfa.bg/bg/events/6/1/2839/index.html -- без въпросът дори да бъде повдигнат. Същевременно от сайта на МВнР бива разпространено изявление в отговор на неназовани медийни публикации, забележете, срещу планирано посещение на председателя на долната камара на руския парламент. После вицепремиерът и министър на вътрешните работи Цветлин Йовчев, който бе на работно посещение в САЩ към средата на март, съобщава пред медиите, че най-скоро в България предстояло изграждане на контратерористичен център, като вече било договорено със САЩ през месец май български екип да замине там за обучение и обмяна на опит. Никой не обяснява защо това не се договоря с Германия, или Франция, например, или защо тези български екипи не се обучават в рамките на съответния многостранен формат

30 Април 2014



« « Заглавия

« Предходни

Следващи »

Още в maxilian.blog.bg