Още в maxilian.blog.bg |
Европейската комисия вече е пример за порочни практики
Вчера научихме, че д-р Емил Христов е осъдил Европейската комисия за опорочен конкурс, тъй като процедурата за избор на изпълнителен директор на Европейската агенция по лекарствата не е била безпристрастна: legalworld.bg/40425.bylgarin-osydi-evropejskata-komisiia...html. Това не е изолиран случай, ако вникнете в детайлите, благодарение постигнатия съдебен акт се вижда как осъществяват особено порочни практики в механизмите, по които се произвеждат решенията в европейската администрация, иначе оставащи незабелязани или игнорирани в обществеността. По същия пристрастен начин, управляващите в Брюксел от политическото семейство на т.нар. „Европейска народна партия“ вече са създали традиции да задушават националните правителства, съставени от опоненти, посредством спиране на финансовите средства по оперативните програми на ЕС. Не е важно доколко има корупция в една държава, очевидно, дали от сигнали като в тези папки /15:08''../, реалния напредък по реформи, или тефтерчета, като онова на Филип Златанов, изчезнало от доказателствата в съдебния процес с връщането на власт на инициали от него. Важното е дали правителството на тази държава е съставено от свои хора, политически и пр. обвързани с управляващите в Брюксел. За своите хора, парите на данъкоплатците в ЕС, в т.ч. България, биват превеждани спасително и окуражаващо. За опонентите се спират чрез всевъзможни забележки, така както и държавните инспекции по принцип се разправят с неудобния конкурентен бизнес, който не допринася към ресурсите на действащите управляващи. Самата същност на преразпределянето на публични средства е такава, че независимо дали се касае за 800 млн. по Оперативна програма „Околна среда“, инвестиционна програма за стотици милиарди или нещо друго, действителните цели неизбежно започват да се разминават с декларираните и освобождаването от корупция се явява нещо нечовешко. Винаги се облагодетелстват тарикати, за сметка на принудително ограбените порядъчни и добросъвестни данъкоплатци. Може степента на корупцията да варира из отделните държави, на юг, на север и т.н., но с прилаганите практики, каквито и оправдания да се излагат вече Европейската комисия видимо се утвърждава като пример за порочна бюрократична система
Свързани публикации: Министър-председателят призна че негови правомощия се осъществяват от неназовани лица, Спрете да се храните от държавната администрация, Европейският съюз е като корупционна схема
14 Ноември 2014
Като са на власт ПП ГЕРБ и президента вече не настояват за референдум по изборната реформа, а БСП в опозиция го подкрепят
Помните ли когато Росен Плевнелиев предприе да се свика референдум по три ключови въпроса от изборната правна уредба? Осем минути обръщение той аргументира необходимостта гражданите да се произнесат дали част от депутатите в парламента да бъдат избирани мажоритарно, да се въведе ли задължително и електронно гласуване. Тогава управляващи бяха БСП и ДПС, Сергей Станишев след това поиска задължително гласуване, без референдум. Те отхвърлиха инициативата и въз основа насрещните нагласи в обществото, инициативен комитет, начело с Георги Близнашки, не без организацията на ПП ГЕРБ и Цветан Цветанов, събра стотици хиляди подписи в подкрепа за провеждане на референдум съгласно предложението на президента. Още не е изминала година и когато вече управляващи са ПП ГЕРБ с „Реформаторския блок“.., сега Росен Плевнелиев мълчи за необходимия референдум с належащата изборна реформа. По случай честванията на 10 ноември, вместо това, той показва как умее да лъже, а от управляващите днес Цветан Цветанов заяви /0:38-1:02''/: „.. разбира се, знаете какво е становището на политическа партия ГЕРБ и на парламентарната група. Ние сме за задължително гласуване. Така че, в измененията, които ще бъдат правени в Изборния кодекс, ще се постараем, заедно с постигането на политически консенсус, да бъде гласувано. И разбира се, да не се стига до така наречения референдум, който ще струва пари на българския данъкоплатец“. От БСП пък нямали против да бъде чут гласа на народа и Мая Манолова каза /пак там, 1:25-8''/: „.. ние отново бихме подкрепили подобен референдум“
Свързани публикации: Задължителното за Сергей Станишев е да подаде оставка незабавно .., Възпрепятстват демокрацията и осъществяването на народния суверенитет, Мнозинството искаме мажоритарни избори. Не одобряваме дейността на Парламента .., Крайно време е да започне демокрацията, И Стефан Цанев алармира за изборната подмяна ..
12 Ноември 2014
Управляващите имат намерение да ограбят и данъкоплатците, и вложителите с гарантирани депозити
Днес министърът на финансите представи актуализация на Държавния бюджет, която Министерски съвет одобри и внесе в Парламента: parliament.bg/bg/bills/ID/15055. Отново се предлага увеличение тавана на държавния дълг с нови 4,5 млрд.лв. за 2014 г., въпреки че не пише за какво са нужни толкова много пари. За разлика от актуализацията, предложена от служебното правителство, обаче, сега не се предвижда промяна в чл. 72 на Закона за държавния бюджет за издаване на държавни гаранции до 2,0 млрд.лв. към Фонда за гарантиране на влоговете. Вместо това, в предлагания нов чл. 97 са записали, че „Министерският съвет може да предоставя на Фонда за гарантиране на влоговете в банките заеми от централния бюджет в общ размер до 2,0 млрд.лв..“, а не 700 млн., допълнително към двата милиарда гаранции, както предлагаше за извънреден случай служебният кабинет (общо 2,7 млрд.). Забележете, онова което м о ж е, не значи че планират да се случи. Особено, като се има предвид, че с проекта за актуализация на бюджета сега предлагат и изменения в Закона за гарантиране на влоговете! Съгласно действащия закон, „не се изплащат гарантираните размери на влоговете в банката на лицата, на които са били предоставени привилегировани лихвени условия в отклонение от обявените от банката условия, които тя е длъжна да прилага към своите вложители“ (чл. 5, ал. 1), подчертавам привилегировани. Независимо дали, покрай преференцията за изборите, или целенасочено в кампанията за ограбване на всички в КТБ, журналисти и коментатори, които четат или не четат закона, непрекъснато говорят из медиите за преференциални лихви. Всъщност, „приви-легия“ и „п-ре-ференция“ дори не са синоними. Преференциални продукти предлагат повечето банки, рекламират ги шумно за да привличат клиенти и измислят всякакви търговски наименования, като в т.ч. ги наричат и преференциални, каквито лихвени условия, бидейки надлежно обявени от лицензирана банка, не са привилегировани. Наистина, предлаганата актуализация на бюджета, черно на бяло, още не създава проблем в тази връзка, но въпреки че там също пише „привилегировани“ (§ 8, Преходни и заключителни разпоредби), министърът на финансите, който я внася и все пак той не е коментатор, пред медиите днес упорито говори за преференциални лихвени условия. Освен това, Менда Стоянова, председател на Комисията по бюджет и финанси, която следва да прокара актуализацията през Парламента, тази вечер, пред „BulgariaOnAir“ в централната информационна емисия след 19:30, също, дори на коректно зададен въпрос за привилегированите депозити, не само че повтаря преференциални, преференциални, а в този контекст говори вече и за гарантиране на влогове със средно-пазарни лихви. Знаете, когато един законопроект влезе в парламентарна комисия, тепърва се правят изменения, докато стигнат до второ четене в пленарна зала и Държавен вестник. По този начин, оправдавайки актуализацията за нови безпрецедентни държавни заеми на гърба на данъкоплатците чрез КТБ, с ремонт и на Закона за гарантиране на влоговете, управляващите дават сигнали как същевременно възнамеряват да орежат парите на хората с гарантирани депозити, така че, в крайна сметка, да не им се налага да превеждат нищо на Фонда. Иначе, няма обяснение, защо, когато Фондът за гарантиране на влоговете досега нееднократно е изразил готовност да изпълни законовите си задължения и в т.ч. в отговора на писмото на председателя на Европейския банков орган изрично са посочени варианти за финансиране на недостига, не всички от които ангажират Държавния бюджет и то с разходване на заем от там, управляващите предвиждат тъкмо и единствено този вариант, в ущърб на бюджета, със заявка едновременно да променят спешно и Закона за гарантиране на влоговете
Свързана публикация: Георги Близнашки може да си остане само с голямото самочувствие
11 Ноември 2014
Министър-председателят призна че негови правомощия се осъществяват от неназовани лица
Изборът на зам.-министри във ведомствата, които боравят със средства по европейски програми, трябвало да получат одобрение директно от Брюксел, казал Бойко Борисов -- trud.bg/...ArticleId=4419088. Въпреки че такова условие е повече от скандално, предвид договора за ЕС, всъщност, намесата от Брюксел по определянето състав на национално правителство вече се е случвала и в други държави. Никой обаче, досега, не е посмял да съобщава или признава тази намеса. Фактът, че Борисов го прави отваря редица въпроси. На първо място, по чия инициатива е договорено да има външно одобрение на заместник-министри в българското правителство и точно от кой в Брюксел се прави то? Съгласувал ли е Борисов с "Брюксел".. също конкретни министри от състава на правителството преди да го предложи на парламента? Каква отговорност носи министър-председателят на България пред българските избиратели, и от друга страна пред Брюксел за усвояването по европейски програми, ако решенията, които са изцяло в неговите правомощия, вместо от него, се взимат със санкцията на друго, неназовано лице? Брюксел ли ще гарантира на българските избиратели за членовете на Министерски съвет с техните заместници да си вършат работата безупречно? От кой зависи въпросните средства на ЕС действително да се усвояват в полза на българските граждани, а не най-вече в полза на ограничен кръг лица, някой от Брюксел и граждани на други държави в или извън България
10 Ноември 2014
Управляващите отново започнаха мандата с реформи на специалните служби
Както знаете, разместванията в службите от сектора на сигурността се правят за да може новия властимащ да се сдобие с контрол върху служителите, техните функции и оперативно-технически апарат, така че, с новите назначения.., да може той да упражнява власт и след като изпадне в опозиция, докато следващите още не са предприели поредната такава реформа. Самата ДАНС бе създадена по аналогична целесъобразност, ангажираните с организираната престъпност непрекъснато биват реформирани, и в крайна сметка мега-ДАНС пак бе образувана в услуга на новите тогава, които се надяваха да се разправят с предишните, като Делян Пеевски отправяше закани и от трибуната на парламента. Сега, палачинката отново се обърна и виждате, че това изведнъж става най-важния приоритет в законодателната програма на управляващите, преди да са внесли още държавния бюджет за 2015 г., с който особено закъсняват. Вчера, бившият директор на Национална служба сигурност и политически сътрудник на Иван Костов Атанас Атанасов даде публична заявка да се разправят с агентите на Ахмед Доган. Атанасов явно съзнава, че, при конкуренцията на Борисов и Цветанов, в ДСБ нямат шансове да си възвърнат позициите във вътрешните работи и националната сигурност, и обяви че още тази седмица започвали със структурни реформи в областта на разузнаването. Днес, бившият заместник-министър на Цветанов, който се занимаваше със законодателните инициативи, Веселин Вучков също потвърди че още тази седмица щели да внесат изменения в закона за МВР. ДАНС нямало вече да разполага със служба за подслушване, ангажимента с организираната престъпност отново се връща към МВР и т.н.. Нали, въпросът е Бойко Борисов да разполага
10 Ноември 2014
Цинизмът на управляващите няма граници и по отношение на електронното управление, и за конституцията
Имало воля да започнат широки дебати, не само в парламента, но с представители на НПО и граждани, заяви днес Цецка Цачева пред „Дарик“ /.mp3/, след като отново напомни, че генералната реформа в съдебната власт не може да се случи без промяна на конституцията. Фактически, за тази воля слушаме още от 2003 г., когато парламентарно представените политически сили подписаха изрична декларация за основните насоки за реформа на българската съдебна система. Оттогава, докато депутати, министерството на правосъдието и ВСС си прехвърлят топката, а Мая Манолова и Янаки Стоилов изфабрикуваха дори съдебен инспекторат, без аналог в развитите правови държави, публично се изговори и написа толкова много по темата, от най-различни гледни точки, .. че ако се събере на едно място, количествено и качествено прави повече от широк обществен дебат. Десетилетия, обществото и бизнесът в България изпитват спешна нужда от независим и отговорен съд, с ефективно разделение на властите, така че държавата да произвежда справедливост. Институциите и лицата, от които зависи, обаче, до ден днешен продължават да играят някакъв бутафорен напредък, да правят някаква проформа, и не според това, от което се нуждаем в България, а според онова, което ги карат от Брюксел. Лично зам.-председателят на ЕК Вивиан Рединг призова в България да не се пипа конституцията -- novinite.bg/articles/45256... Новият министър на правосъдието, който най-сетне има възможността да се закълне в името на Република България, преди това написа стратегия за следващите седем години, чрез която неговите колеги в т.нар. неправителствен сектор да изкарат доста приходи от усвояването по съответната оперативна програма. Никой институционално, в т.ч. ръководствата на парламента, президентството и министерски съвет, докато продължават да симулират ангажираност, обслужвайки волята от Брюксел, не предприе отварянето поне на един електронен форум за гражданите, където темата свободно да се дискутира. Меглена Кунева имитираше исландския опит за да стане отново министър в развитието на своята кариера, явно, не за да постигне нещо в полза на обществото. Цинизмът е така отвратителен и няма цвят -- освен политически, е и корпоративен -- че докато унижават целия интелектуален потенциал на нацията, в или извън България, да се включи активно в обсъждането на необходимите конституционни промени, същевременно повтарят за електронно управление, отново по линия усвояването на публични средства, как работели за неговата реализация. Цецка Цачева днес заяви и че /цитирам/: „..в момента, според ситуацията, в която се намира държавата, ще бъде недобре народните представители да се занимават с една интелектуална дейност като списване на нова конституция, тогава когато трябват бързи действия, енергични решения за отново връщане на възможността европейските средства да стигат до България, до бюджета, хазната..“ . Всъщност, в българската икономика няма достатъчно частни инвестиции, нови работни места, ръст на доходите и т.н. именно заради липсата на справедлив съд и заложените съответно пороци на т.нар. преход в действащата конституция. Може уважаемият Георги Лозанов да смята, че управлението в едно развито общество не е власт, а услуга -- 24chasa.bg/..ArticleId=4414120 -- но и електронното управляващите си го представят по-скоро като в анти-утопия по Джордж Оруел, отколкото нещо друго
Свързани публикации: Защо лъжат, че след 43-то НС ще има цялостна конституционна реформа, което не се предвижда в 7-годишната стратегия за съдебната .., Спрете да се храните от държавната администрация .., Кошмарът на Оруел, електронно, междуконтинентално и все по-реално, Всички протестираме за нова Конституция, само Президента, Парламента и Медиите ли не го виждат, Обществени са и политическите партии, .. и Интернет, Отворете електронен форум към Парламента, БСП щели да правят „Открит Парламент“, без Форум, Дори в сайта на т.нар. Омбудсман няма отворен публичен форум, Улицата няма лидери откакто има Интернет, Отворен форум в Интернет-портала на Парламента
8 Ноември 2014
И „Патриотичния фронт“ предаде България
Те си играят на декларации, явно, опитвайки да се оправдаят, но когато утре натиснат копчетата за да прокарат обявения състав на правителство с министър-председател Бойко Борисов, едва ли ще остане техен избирател, който да не усети че е предаден отново от своите политически представители. Просто, в обявения състав не присъства нито един министър, повтарям -- нито един -- който по някакъв начин, с репутация или убеждения, да позволява поне да допуснем че е възможно да се придържа към приоритетите и дневния ред, които от „Патриотичния фронт“ обещаваха за да влязат в парламента. Тъкмо обратното, в проекта на правителство се открояват лица, които със сигурност ще работят срещу ангажиментите на „ПФ“ и много скоро, когато на Симеонов и Каракачанов им се наложи да го признаят, вече ще е късно за да ги спрат. Наистина, може сега около Борисов да се образува някакво анти-ДПС съглашение, заедно с известните позиции на „АБВ“ и „РБ“ в тази връзка, но предвид отношенията в задкулисието между върхушките на ПП ГЕРБ и ДПС, както отново ще имаме възможност да се убедим и от заглавията на медиите на Делян Пеевски, вместо да изобличат корупцията и злоупотребите там, включително спрямо нашите съграждани с повсеместния контрол върху техния вот, управляващите бързо ще изперат образа на ръководството на ДПС пред обществото, ще го изчистят от укоримите петна и докато самите те затъват все повече в т.нар. хранителна верига на властта, ДПС, в крайна сметка, ще излязат още по-силни, с по-голяма и вече безапелационна обществена подкрепа, така щото в парламента да няма и „ПФ“, с претенции, че може да ги спре. Изострянето на непоносимостта в обществото срещу управлението на Борисов с доказаните му държавнически недостатъци, и отвращението с потенциал да се натрупа срещу безпринципността, триковете и властолюбивите компромиси в „РБ“, които де-факто ще управляват не само с министър-председателя Борисов, а и с Георги Първанов, съответно отваря възможности пред ДПС да намери и свои партньори
Свързани публикации: Спрете да се храните от държавната администрация, В ПФ може да се окажат по-глупави, отколкото сме предполагали
6 Ноември 2014
България има нужда от опитен дипломат за министър на външните работи, не от протеже на САЩ
Знаете ли какво постигна Даниел Митов от както е служебен МВнР? Ако разгледате сайта на министерството, или проследите новините около дейността му в периода след шести август, ще се убедите как три месеца са достатъчни за да бъде превърнат ключов отрасъл от суверенитета на България в обслужваща агенция на Вашингтон. По всички показатели, из цялата ширина на компетенции, с която е упълномощен в неговия пост, Митов работи за интересите на САЩ, все едно още е постоянен представител на политическия им институт и просто е сменил местоназначението. Същевременно, в структурата на МВнР и академичните среди от тази област в България работят редица опитни дипломати, които добре познават развитието и приоритетите във външнополитическите отношения на страната, националните интереси, както и пътищата с механизмите за тяхното прокарване в международната общност. Даниел Митов е истински парашутист в тази среда и както Доброслав Димитров (бивш председател на парламентарната комисия по външна политика, която тогава обединиха с отбраната), всъщност, няма какво друго да направи, освен да тъпче, докато се учи, за сметка на целия български народ. Разбира се, фактът че зад подобно протеже стои държавна институция, като президента, а самият Бойко Борисов изпълнява стриктно каквото му наредят от САЩ, и приеманите съответно политически актове в България още повече задълбочават зависимостта на двустранна основа, са не по-малко тревожни обстоятелства в сравнение с контрола, който бе осъществяван върху страната ни и преди 1989 г.
Свързана публикация: Кой предложи Метин Казак за посланик в Катар
5 Ноември 2014
Правителство с мандат на РБ, подкрепа от ПФ и ПП ГЕРБ е единственият вариант за излизане от кризата
Ако чуете някой, като Иван Костов, да обяснява, че подкрепата за тях едно време се е стопила заради тежките реформи, които е трябвало да предприемат, не му вярвайте. Истината е, че хората не прощават корупцията. Това да си направиш една банка с присвоени пари около любимия ти ресторантьор, например, който след това, когато загубиш изборите, да я прехвърли на интимната приятелка на новия главен секретар на МВР, за да не те пипат. .. Разбира се, в зависимост от реформите, участниците и точно по-какъв начин биват прокарвани, в краткосрочен план може да се наблюдава оттегляне на обществена подкрепа. Но когато всичко се прави безупречно, чисто и действително е в полза на държавата и обществото, не плод на партизанско тесногръдие, скоро избирателите го признават и са готови да делегират дори още по-голяма подкрепа. Всъщност, млад, неопетнен и подготвен политик, разпознаваем в обществото, с технократска ориентация, съзнаващ отговорността и пагубните последици на популизма, е тъкмо онова, от което се нуждае председателския пост на Министерски съвет. Според какъв е целия състав, ако там не бъдат допуснати отново хора, които вместо да свършат работа, по този начин си намират "работа", и освен това вече обременени с морала на неотдавнашната власт, .. оглавявано от Радан Кънев правителство би имало шанс да получи висок кредит на доверие и в самото начало, с летящ старт, още преди да е започнало с решенията, да обърне негативните нагласи за бъдещето на страната, в и извън България, включително сред пресметливата инвестиционна общност. Дали такова правителство ще съумее да поддържа необходимия дух, обществена и парламентарна подкрепа, вече е друг въпрос. Както виждате, отговора на такъв въпрос, по принцип, започва бързо да се изяснява не само с дефинираните програмни ангажименти, а и с конкретния персонален състав
5 Ноември 2014
Радан Кънев пропусна възможност да притисне Борисов за нужните реформи
Правият и променлив ток е нещо, което със сигурност ще продължи да тресе България икономически, политически и социално, .. та чак до горната устна на министър-председателя. На него може да му се слуша музика през това време, или оставайки без думи, просто, да не знае как иначе да се изрази в отговор на високото напрежение и силния натиск, които го посрещат отвсякъде, в т.ч. от потенциални партньори. Когато се касае за ключови политически решения, от които зависи бъдещето в национален, регионален и дори по-голям мащаб, явно малцина са онези с нужния потенциал да устоят, поемайки съответната историческа отговорност за доброто на останалите. Радан Кънев изглежда не е от тях. Или поне както стана ясно вчера, след като Томислав Дончев от преговорния екип на ПП ГЕРБ изненадващо допусна възможността да подкрепят г-н Кънев като министър-председател за да не се отива пак на избори веднага след изборите. Кънев заявил че меко казано, не е възхитен и пуснал музикално парче на „AC/DC“ в своя профил във „Фейсбук“. Само каква политическа реакция, а? И то при положение, че лично Кънев отдавна настоява Бойко Борисов да не е министър-председател в правителство с участие на „РБ“, и разполага с достатъчно време и пространство за маневри, така че да не му се налага да води такова правителство и с мандата на ПП ГЕРБ
3 Ноември 2014
Велизар Шаламанов се повози на самолетоносач и вече се създават проблеми за сигурността
По покана на Марси Рийс, министърът на отбраната тази седмица е водил делегация на самолетоносача „Джордж Буш” в акваторията на Средиземно море: armymedia.bg/2014/10/30/... В четвъртък, когато го оповести, преди още новината да бъде разпространена, той потвърдил слуховете, че българи се сражавали на страната на т.нар. „Ислямска държава“. Същият ден, „НоваТВ“ отделя специално внимание, по която тема, оказва се, там работели вече няколко дни: novanews.bg/news/view/2014/10/30/91029/... Днес, в събота, става ясно, че г-н Шаламанов ще иска свикване на Съвета по сигурността към министър-председателя по въпроса. „бТВ“ разясняват, че данните всъщност били противоречиви, до момента нямало категорични доказателства, но косвено, ставало дума за открити български документи за самоличност от партньорски служби, което, разбира се, не означава че български граждани присъстват физически в редиците на терористите: btvnews.bg/gallery/bulgaria/savetat-po-sigurnostta... На въпрос /1:30''../: „В колко от службите действително се застъпва тази информация, след като Вие официално я обявявате?“, Велизар Шаламанов казва: „Това, което аз споделих, тъй като е тревожно за мен, е базирано на информация от срещи с чужди дипломати“
1 Ноември 2014
Защо лъжат, че след 43-то НС ще има цялостна конституционна реформа, което не се предвижда в 7-годишната стратегия за съдебната
Всъщност, необходимостта от действителна съдебна реформа, която да преодолее порочните недъзи в конституцията, заложени преди т.нар. преход и преразпределянето на собствеността, е само една от причините, която налага цялостна промяна в държавното устройство, като се започне от член 1-ви, с текста „парламентарно управление“. Освен промени в структурата, функционалните отговорности и относно принципалът на съдебната власт, в контекст на търсения баланс на разделение на властите, се налага също президентска изпълнителна власт, така че гражданите да избират пряко кой да я оглавява и да се преодолее политическата нестабилност с не особено чистоплътните пазарлъци във все по-раздробения парламент, които наблюдаваме и към момента, и които винаги са не в полза, а за сметка на публичния интерес. Освен това, налага се учредяване на втора парламентарна камара в рамките на редукция в общата численост депутати, която камара, освен ефективния парламентарен контрол над президентското изпълнение със съответните сенатски функции, да гарантира и че както при тях, така в долната камара нямат възможност да се самозабравят до степен, че едни и същи хора, в един мандат сами да си приемат закони, и, при всеки парламентарни избори, дори нов правилник за работа, сякаш правилата в държавата трябва непрекъснато да се изменят, според което ги устройва в съответната конфигурация, а не само по необходимост, според това, което е най-ефективно и стабилно
Свързани публикации: Справедливостта в актуализацията на стратегията за съдебна реформа има само процесуален характер, България няма интерес от още парламентарно управление .., И през 2014 г. Конституцията остава най-голямото бреме за България, Разделението на властите в България е изключение, Жалко ако съдиите ще протестират единствено за битови условия, Единствено БСП защитава действащата Конституция, България изпитва остра нужда от Сенат, освен от разделение на властите, Конституцията отново подменя вота на избирателите, Разделението на властите е най-важното за просперитета на България, Старата република има нужда не просто да се реновира, По-добре обърнати знамена, отколкото обърната съдебна система, Правораздаването е винаги претрупано.. Съдебната справедливост има възможност да мисли, Кой отговаря за съдебната справедливост в тази държава
30 Октомври 2014
Спрете да се храните от държавната администрация
Колкото повече пари и хора се ангажират в една администрация, толкова по-неефективна и корумпирана става тя, и допълнително осъществява натиск да се разраства още и още. Всъщност, хората в обществото се нуждаят от безпрепятствени социални механизми около себе си, чрез които могат да развиват своите способности и таланти в полза на останалите, от където съответно да регистрират приходи. Кой има интерес това да се случва все повече през държавната администрация? Освен всички онези, които са увиснали на нея и вместо да развиват способности и таланти в полза на останалите, не само се хранят за тяхна сметка, а планират увеличение на своите доходи в перспектива, и привличат други също да се включат към хранилката, като житейска реализация на по-добра алтернатива в сравнение с частния сектор от гледна точка на облагите, законовата защита, привилегии и т.н., които вече са били оплетени и продължават да се гарантират в противодействие на условията за свободен бизнес. Разбира се, че ангажираните в държавната администрация са заинтересовани бизнесът да се прави чрез тях, колкото е възможно повече. В така създадена нормативна среда, тези служители възприемат това като свой бизнес. Социалистите и някои политикономисти дори са убедени че държавно-администрирания бизнес, не свободния частен пазар, е онова, което създава икономически растеж. Фашистите, в другия край, също са готови на всичко за да докажат, че именно засиленото участие на държавния бюджет може да разгръща необходимата производствена активност чрез сектори като военнопромишлен комплекс и свързаните индустрии. Даже организации и експерти в т.нар. неправителствен сектор, както се вижда от актуализацията на стратегия за продължаване на съдебна реформа, могат да разчитат на енергичен ръст на своите доходи по някоя оперативна програма на ЕС, като тази за добро управление, за сметка на данъкоплатците, не защото усвояването на такива пари действително подобрява управлението. Доброто управление намалява собствената си издръжка, понижава данъчно-осигурителната тежест в обществото, повишава ефективността и елиминира нормативните и административни пречки със съответните щатове, впити в частния бизнес и свободното предприемачество не за да опазват околната или подобряват конкурентната среда, например, а за да оправдаят усложненията пред хората и продължат да ги източват в полза на своя паразитен бизнес. Добро управление не се постига като ангажирате повече публични средства, в т.ч. за развитие на "добро" управление, за изследвания как се развива то, за анализ как се изразходват парите за развитие, изследване и т.н.., с единствена фактическа цел да бъдат усвоени парите
Свързана публикация: Европейският съюз е като корупционна схема
29 Октомври 2014
Нео-колониализмът в България също минава през т.нар. „Световна банка“
След като доведе българската енергетика до ръба на финансов колапс -- припомням, Борисов не само шиканира проекта АЕЦ „Белене“, като му наложи дори мораториум против волята, изразена с референдум, но и не предприе нищо ефективно срещу извършителите на грандиозни злоупотреби при проекта „Цанков камък“, за които иначе публично разгласяваше -- председателят на ПП ГЕРБ днес е провел опознавателна работна среща с представителя на „Световната банка“, ангажиран конкретно с енергетиката, финансовия и банков сектор, и инфраструктура. Антъни Томпсън е в България от август, след като бе назначено второто служебно правителство на Плевнелиев, и по всички личи е изпратен специално с план в новия политически контекст. Посредством прокуратурата и техните партньори в силовия сектор, както знаете, бяха елиминирани български конкуренти като Христо Ковачки, Цветан Василев или Богомил Манчев. От друга страна, с оглед на все по-силния граждански натиск да се потърси отговорност за злоупотреби на съпричастни с т.нар. евроатлантически ценности, служебният министър на правосъдието, чиято кариера и житие бяха надлежно обезпечени от САЩ, вече започна да поставя прокуратурата под особен режим на коленопреклонност, така щото да не вземат да се захванат там и с нещо, свързано с „Майкрософт“, например, или произведеното в България оръжие, озовало се в ръцете на терористи от т.нар. „Ислямска държава“. Българските активи, които могат бъдат придобити посредством „Световната банка“ в сектора на енергетиката са значителни, очевидно, приватизацията там се подготвя от години и момента настъпва, ако се съди по наближаващите фалити и обезценки, и подготовката в тази посока, осъществявана от правителството на Плевнелиев. Въпросът е, хем дълговете към производители със скъпата електроенергия, като собствениците на ТЕЦ „Марица-изток“ 1 и З.., да бъдат покрити, хем всичко онова на българската държава, което същевременно бива оформяно като дупка, съответно да бъде придобито без пари. Все пак, лично директорът на ЦРУ му бе на посещение, макар самият Борисов и без това да се бе прочул като тяхното момче в България. Той им свърши доста работа в силовия сектор, в столицата, после като министър-председател и след като в посолството на САЩ го посъветваха да се оттегли по време на протестите в началото на 2013 г., ето че се задават нови хоризонти за взаимноизгодно сътрудничество. Нормално е в тези отношения човекът да се ядосва, че не му подаряват една ескадрила предзначени за скрап изтребители, нали? Може да е от Банкя, но като действия и бездействия той напълно съответства на интересите и политическия курс на „РБ“, така че не случайно от там са готови да участват в коалиция с политически лидери. Просто, ако САЩ продължават да контролират дневния ред и на следващото управление в България, „Патриотичния фронт“, дори да участват само с експерти.., едва ли ще влезе отново в Парламента
Бойко Борисов на опознавателна среща с Антъни Томпсън от СБ, 27 октомври 2014 г.
27 Октомври 2014
Защо РБ не поемат социалната политика, здравеопазването, министерството на финансите и информационните технологии
Уж били реформатори, не ръб, но когато се стигне до разпределяне на министерски ресори, искат външните работи, енергетика и икономика.. От тях не чуваме претенции към секторите с най-належаща необходимост от реформи, бавенето на които все повече увеличава цената за тези реформи и с това нараства риска от кризи в България. Включително по отношение на правосъдието, където очевидно тепърва има да се започва сериозната работа, политическите представители от РБ се опират на т.нар. неправителствен сектор, който се финансира от вън, по-специално САЩ и техни съюзници. Изобщо, кой очаквате някога да се захване с належащите реформи, след като и РБ са се запътили към властта с други цели? В политическата програма на Патриотичния фронт, например, е записано че са за радикална промяна в здравеопазването, в т.ч. разрушаване монопола на Здравната каса.. При пенсионното осигуряване също отдавна е ясно че трябва да се правят законодателни стъпки към индивидуални осигурителни сметки, така че младите да разчитат в бъдеще да получават каквото са изработили, а не отново да бъдат ограбени през държавния бюджет, както техните родители. В областта на администрацията и електронното управление, където продължават да се раздуват щатове и да се наливат пари, без нужните резултати, има остра нужда от реформи. При положение че компютърни операционни системи и всякакъв софтуеър вече се разработват свободно в Интернет и се предлагат и обновяват безплатно като по-сигурни решения в сравнение със затворения код, България продължава да плаща стотици милиони от данъкоплатците за безумни лицензи. Докога и всъщност от кой ще чакат българските граждани да се захване компетентно с реформите? За какви реформатори става въпрос, които вместо да правят реформи, правят трикове и се натискат за външните работи
25 Октомври 2014
Още в maxilian.blog.bg