« « Заглавия

« Предходни

Следващи »

Още в maxilian.blog.bg




В ПФ може да се окажат по-глупави, отколкото сме предполагали

Бойко Борисов само това чака -- да се подпише някакъв хвърчащ документ с уж програмни ангажименти, тежащ колкото и предизборната им ПР програма, да си осигури така прокарване на правителството и след това ходи го гони. Както вече добре знае, за да го свалят, другите после ще трябва да събират 121 депутати, което и аритметически, и политически е толкова трудно, че пак явно ще се налага хората да излизат на улицата. Разбирате ли, те се били съгласили с почти всички от 94 точки на ПФ, но и самият Борисов да бе се явил там да го потвърди, знаем колко трае това. Когато влязат в министерствата, започне усвояването и т.н., ако от ПФ междувременно се обаждат за едно, друго, .. трето, пето, той ще реагира, както с протестите, да се угаси пожара, доколкото е възможно и така, отново, докато нещата станат напълно неконтролируеми. В ПФ нямали претенции към състава на правителството, което значи, че нямат претенции и към изпълнението на своите приоритети. Просто, с имената в едно правителство стават ясни приоритетите. Ето, сега знаем че Бойко Борисов се готви за министър-председател, Цецка Цачева пак за председател на парламента и може да бъдем сигурни, че приоритетите се свеждат до благоденствието на властта. Няма да има ефективен парламентарен контрол и всъщност няма да има дори политика

23 Октомври 2014





Красимир Каракачанов и ВМРО са най-неподходящите да оглавят военното министерство

Още не са известни конкретни предложения за състава на следващия Министерски съвет, но в публичното пространство започнаха да циркулират различни имена, като подготовка на нагласи или проверка на реакции в обществото. В този смисъл, според мен, внимание заслужава идеята ВМРО и конкретно несменяемият им председател Красимир Каракачанов да бъде назначен за министър на отбраната. Като сътрудник на бившата ДС, разбира се, той вероятно се ползва с подкрепа в съответните среди около Бойко Борисов. Знаете, проф. Божидар Димитров, напр, дълго време работи в същата посока за един по-недобросъседски курс спрямо Македония. Самата абревиатура ВМРО исторически се корени в т.нар. Вътрешна Македонска Революционна Организация и въпреки че в политическото ръководство на тази партия отдавна съзнават невъзможността да ползват такава идентичност, всъщност, абревиатурата и символиката се запазва, така щото не малка част от електората им остава твърдо убедена в нейното съдържание. В съседната ни държава колегите съответно не пестят изразни средства, коментирайки дейността, враждебната идеология и конкретни изказвания от страна на ВМРО и лично Красимир Каракачанов. В Атина, Тирана, Белград, Анкара и т.н. по-скоро наблюдават с внимание. Все пак, не само във ВМРО се интересуват от История на Балканите, нали? И докато Министерството на отбраната на Република България действително се нуждае от патриотичен дух, способен да се справи с тежките предизвикателства в съвременната сложна геополитическа обстановка, то хвърлянето му в партизански ръце би било най-неудачния и опасен вариант, който допълнително задълбочава съществуващите проблеми. В изказвания около разговорите за формиране на ново управление Валери Симеонов нееднократно изрази готовност на „Патриотичния фронт“ да предоставят подготвени специалисти за участие и поемат съответната отговорност. Ако този, по същество, експертен потенциал, бъде подменен с политическото лице на ВМРО, нямайте съмнение, това ще донесе изключително неблагоприятни последици както вътре в България, така и отвън

22 Октомври 2014





И Стоян Ганев искаше да санира блокове

Волен Сидеров питаше какви са тия 18 точки, по които преговаря „ГЕРБ“, къде са, кой ги е виждал, нали? По време на пресконференциите миналата седмица Менда Стоянова спомена, че са заложени в предизборната им програма, въпреки че там едва ли някой може да ги идентифицира изцяло. Журналисти също питаха и доколкото си спомням бе изчетено нещо частично пред микрофона. Покрай другото, стана ясно, че те много държали на санирането на панелки. В програмата им по този въпрос е предвидено създаване на фонд с ресурс за първа фаза от 2 млрд.лв., който през първите две години безвъзмездно щял да покрива разноските на 100%. Очевидно, вече не опираме само до проекти за строителство и ремонт на стойност стотици милиони. Все пак, след кризата с източването на „Топлофикация“, доста хора се ориентираха към електричество и въпросния бизнес план за т.нар. енергийна ефективност години бива разработван и се лансира чрез представители като Мартин Димитров, Росен Плевнелиев и пр. Даже Стоян Ганев, когато се появи последно пред Цветанка Ризова да обяви че е готов да поведе масово движение, помолен конкретно да разясни какво смята да постигне, каза първо че щял да санира сгради. По всичко личи в България още много бизнес минава пряко през политиците, докато проблемите в държавата и обществото се задълбочават. Всъщност, политическата програма на ПП ГЕРБ в окончателен вид е излязла от устройството на Йоланда Емирян, става ясно от свойствата към файла. Оказва се ПР експерт с богата биография, в т.ч. акредитиран сътрудник на Томислав Дончев в Европейския парламент, за който се носят слухове че ще е следващ вицепремиер. Вчера, пред радио „Фокус“ Антоанета Христова от Института за изследване на населението и човека при БАН коментира въпросните 18 точки, като несъответстващи с най-важните приоритети в държавата. Любен Дилов пред „бТВ“ ги нарекъл някакви абсурдни 18 точки на „ГЕРБ“. .. Възможно е, разбира се, да има хора, убедени че освен предизборните послания и самите политически програмни документи на партиите се пишат от ПР експерти. Само че, ако избирателите гласуваха за онова, което пише там, вероятно вече щяхме да наблюдаваме трета фаза закономерно с електората, както го познавате и от политикономията на Иван Костов, морала на Симеон Сакскобурготтски и т.н. Казват, че без покупко-продадения вот, тази закономерност се наблюдава и при ДПС. ПП ГЕРБ бяха първо със 116 депутати, после 97, сега са с 84, така че изглежда още сме във втора фаза

22 Октомври 2014





Компромис за оставане на военни сили на САЩ в България би бил безотговорност спрямо сигурността

Ние сме за преразглеждане на споразумението със САЩ за военните бази на наша територия“, пише в Политическата програма на Патриотичния фронт. Според тях, имаме нужда от балансирана външна политика в полза на националните интереси, като предоставянето на военни бази на САЩ в България на двустранна основа превръща страната ни в мишена, каквато иначе не би била. Това е отговорна позиция и наред с евроатлантическата ориентация, която ПФ потвърждават, участието им в следващото управление открива перспективи за сериозна активност в областта на отбранителната политика и външните работи, на министерско и парламентарно равнище, засилена интеграция с европейските партньори в общата система за сигурност и развитие на вътрешния потенциал на България за принос към тази сигурност. В рамките на двугодишен програмен управленски мандат има достатъчно време за необходимото превключване от режим на субординат, чиято територия и прилежащо пространство се ползват безвъзмездно за целите на чужда армия, към взаимноизгодно сътрудничество с държави, способстващо развитие на съвременен технологичен капацитет в България с двойна употреба и производство на иновации. България няма възможност да си позволи военна техника на старо, предназначена иначе за скрап, нито роля на фронтовак в защита обменните котировки на валутата на САЩ, например, тъй като когато тя се срива под определени нива, очевидно, за да продължават с печатането те са готови да предизвикват заплахи за сигурността и санкции в ущърб на цяла Европа. Какво значи държавата да си партнира в многостранен формат посредством двустранно споразумение, още повече с което й се отнема способност самостоятелно да организира отбрана, изместват се нейни стратегически приоритети срещу волята на законния й суверен, и се създават допълнителни рискове в кратко-, средно- и дългосрочен план

21 Октомври 2014





Главният прокурор призна че е човек на Пеевски, така както на Цветанов и Борисов.. Било легендирано

Тук не е предаването „Господари на ефира“, но обърнете внимание точно какво каза Сотир Цацаров по въпроса за отношенията му с Делян Пеевски: youtu.be/hv8BEtiwgNQ (Източник: bTV /6:58-8:20'';20:03-46''/)

Това е действащият главен прокурор, човек с дългогодишен съдийски опит и независимо от желанието му явно да внуши някаква самоиронична конотация, той има професионална, юридическа преценка за своите думи и изрази, наред с тяхното конкретно значение и отговорността му да не се окаже че лъже. Освен това, на въпроса „Защо не искате да разпитате Цветан Василев по видео-връзка, каквото предложение чухме от неговия адвокат..“ (16:25''..), Сотир Цацаров показа как лично той осъществява натиск върху наблюдаващ прокурор, признавайки че решението за това е именно на наблюдаващия прокурор и същевременно отговаряйки вместо него защо предложението се отхвърля. Всъщност, главният пак, не наблюдаващия прокурор отклони това предложение пред медиите още в петък, когато се разчу за него

19 Октомври 2014





Кой предложи Метин Казак за посланик в Катар

Даниел Митов бе един от най-приближените сътрудници на Иван Костов, изпълнителен директор на фондация „Демокрация“ и заместник-председател на ДСБ. През 2012 г., след поредицата изборни неуспехи и несполучливите му опити за реализация, напуска и се присъединява към ДБГ на Меглена Кунева. .. Както виждате вече е министър на външните работи, служебно Росен Плевнелиев назначи и него, и целия Министерски съвет, който вчера е одобрил предложението на Митов за посланик в Катар да бъде изпратен Метин Казак, след съответната процедура по акредитация и издаване на указ от Плевнелиев. Катар от своя страна е най-богатата държава по БВП на човек от населението, с огромните си залежи от природен газ и нефт, особено влиятелен играч в региона, който започна да въздейства дори на глобално ниво, посредством активно финансиране на инициативи, като напр. продължаващата да се разраства медийна група „Ал джазира“, от 2011 г. те имат филиал и на Балканите. България откри посолство в Катар през 2009 г., от когато сме сключили редица двустранни споразумения, лично министър-председателят Борисов бе на посещение там и макар трудностите досега се надяваме на значителни инвестиции по множество взаимноизгодни проекти. Защо мислите точно Метин Казак бива лансиран за тази позиция, сякаш няма друг, съпричастен с мюсюлманското вероизповедание и т.н., който да се справи успешно? Известно е, че г-н Казак има най-близки отношения с произвелия го в политическата професия Ахмед Доган и може да бъдем сигурни че като посланик в Катар той би му бил от полза, ако не на българската държава. Все пак, не е известно с какво Метин Казак е допринесъл за България, в качество на евродепутат и пр., нали? Явно някои още питат „Кой“ в неопределено наклонение, без да си дават сметка, че и при случая с Делян Пеевски, за да мине такова назначение през Министерски съвет и Парламента за председател на Държавната агенция за национална сигурност, която работи в тесни отношения с евро-атлантическите партньори, то кандидатурата най-малко е била комуникирана през някакви канали с тези партньори, за да се възприема като възможна. Самата подготовка за приемането на България в НАТО минаваше през Турция с поредица дипломатически срещи и т.н., като Турция осигуряваше съответната подкрепа в НАТО за да присъедини България. После достъп до иначе недостъпни обекти в НАТО-вската инфраструктура на Турция по борбата с кризисни ситуации и пр. бе оказван не на военния ни министър, или на министър-председателя, а на вицепремиера Емел Етем, където Пеевски беше заместник-министър. Изглежда още има хора, които не са разбрали и цялостната договорка с оттеглянето на подкрепата на ДПС за предишното управление, случая с КТБ, назначаването на служебно правителство, каквото по Конституция не се изисква за провеждане на предсрочни избори, датата на самите избори.. и както се вижда вече новите апетитни назначения за ДПС. Но Бойко Борисов заяви че, в крайна сметка, той може да предложи правителство на ПП ГЕРБ, пък който го подкрепи, подкрепи: pressadaily.bg/publication/57544-..

16 Октомври 2014





Нетърпимостта към ДПС е на етическа основа, а там се защитават с националистическа реторика

Парадоксът, в който са изпаднали патриотични политически субекти в България, да подпомагат консолидацията и влиянието на ДПС със своята дейност, до голяма степен се дължи на разлика в класите. Естествено, по-умелият и подготвен политик се възползва от слабостите на опонентите в собствена изгода. Когато насреща няма потенциал дори да се диференцира ясно пред обществото между недъзите на политическия субект и интересите на неговия електорат, и вместо да се работи за привличане на избиратели, действително биват прокарвани разделителни линии на етническа и верска основа, колкото и да се маскира зад антикорупционна и пр. логика, това не може да намери опора, която да му позволи да не потъва в борбата със своя опонент. Всъщност, загрижеността към правата и свободите на българските граждани, включително относно тяхното вероизповедание, етническа самоопределеност и равнопоставеността в усилията им за реализация, е единственият фундамент, върху който могат да се съдят злоупотребите на политическа партия ДПС и по-конкретно фактическото им несменяемо ръководство. Разбира се, фактът че в България допуснаха една партия да експлоатира справедливите стремежи на наши сънародници, като се възползва от необразоваността сред тях, житейската безизходица или човешкото търпение, за да се превърне в политическо олицетворение на корупцията и вредния морал, срещу интересите не само на своите контролирани гласоподаватели, а и на останалите, е показателен за не един субекти в политическото пространство, които също се възползваха така, за сметка, пак, на своите избиратели и тези на ДПС. С развитието на страната в цивилизационен порядък, все повече български граждани, без оглед на раса, пол, етнос или религия, разбират колко тежко обременена е съвестта на техни политически представители, и как вместо да отстъпи, тази болна съвест е готова да постави под въпрос дори самия демократически процес, с претенции за негова еманация. Подкупвайки избирателни права, престъпният морал в политиката извършва сделка, така че унизените му гласоподаватели да стават още по-безпомощни и евтини в перспектива, а той още по-недосегаем. Тази гавра няма нищо общо с отговорността за бъдещето както на самите избиратели, така и на държавата. Очевидно, ценностният ангажимент за правата и свободите в България е единствената основа да се съдят злоупотребите, извършени уж в тяхно име. И както вече сме се убедили от редица представители на малцинства, в т.ч. Октай Енимехмедов, Корман Исмаилов и т.н.., никой няма намерение да им прости

15 Октомври 2014





Справедливостта в актуализацията на стратегията за съдебна реформа има само процесуален характер

Изключително много работа за експертите в областта на съдебната система със засилено усвояване на средства по Оперативна програма „Добро управление“ на ЕС гарантира проекта на Актуализирана стратегия за съдебна реформа, представен от служебния министър на правосъдието: mjs.bg/107. В рамките на шест стратегически цели, относно независимостта, човешкия капитал, ефективното управление, наказателната политика, върховенството на закона и доверието към съдебната власт са разгърнати широк набор от инструменти за изследване, наблюдение, анализ и оценка на всички възможни нива, така както пациент би бил обхванат от всякакви датчици, сензори и диагностична апаратура, щото да не може да си мръдне дори пръста, без отстрани да имат възможност за преценка как това, само по себе си, се отразява на сърдечния му ритъм, обмяната на веществата или психическия статус. Предвидена е и международна експертиза, с покана към компетентна външна организация или екип от експерти, които комплексно да оценят злоупотребите и зависимостите в прокуратурата, макар че от документа не става ясно в коя друга държава е извършвано подобно начинание, от кого и какви са резултатите. Когато се запитаме за справедливостта, обаче, като основен дефицит в България и същевременно главна функционална цел за съдии, то във въпросната актуализация това понятие се свежда единствено до процедурата за провеждане на съдебния процес, не и спрямо резултатите от него. Въпреки че без съдебна справедливост, просто няма друг източник на съдебен авторитет, независимост и обществено доверие, нито е възможно да се гарантира действащ правов ред и върховенство на закона, министерството на правосъдието, очевидно, продължава да залага на палиативни мерки, проформа, въз основа наследената комунистическа терминология, въведена още с димитровската конституция от 1947 г. и най-вече, пак, не за да решава обществения проблем, колкото да прокара още и още, иначе напълно безсмислена, експертна дейност, която така се оправдава и обезпечена с публични финансови средства

15 Октомври 2014





ПП ГЕРБ нямат не само количествен, а и експертен потенциал за стабилно управление

Както стана ясно след първата двустранна среща на политическите преговори, които Бойко Борисов симулира за да печели време и ориентация в убеждението си че е способен да подкара още един Министерски съвет, те бързо ще припомнят какво значи да се изказваш неподготвен от високите етажи на властта, да взривяваш общественото мнение в една или друга посока, докато всъщност нищо не е решено и така да се лашкаш от експеримент в експеримент, да се види кое ще мине, пък да става каквото ще. Ако стабилността на управлението за други е трудно постижима най-вече поради факта че упорито им се пречи от няколко страни, то на ПП ГЕРБ и да им помагат, явно сами го докарват до катаклизъм. Дори Менда Стоянова, която уж си разбира от работата по бюджет и финанси, вече, без да има кой ги води като Симеон Дянков, дава тон с напълно несъстоятелно изказване относно превърналия се във фундаментален за финансовата стабилност проблем с КТБ. Журналистите от своя страна не са длъжни да разполагат със специализирани познания в съответната област, колкото да отразяват събития и така се завърта целия управленски цирк, дано не сте забравили. В конкретния случай, БНБ опроверга, посредством термина преструктуриране. Менда Стоянова иска да си вържат гащите чрез международен авторитет, който да им напише какво да правят, а БНБ в отговор продължава опита да им прехвърли отговорността със законодателството и повтаря че ще ги подпомага с експертния си потенциал. Може съгласно визираната Директива 2014/59/ЕС, преструктуриране да се прилага след като бъде разгледана възможността за ликвидация чрез обичайно производство по несъстоятелност /(46), (49)../, а вливане на публичен капитал, извън схемите за гарантиране на депозити, да се допуска едва след прилагане на инструментите за преструктуриране /(55)../, но действащото ръководство на БНБ, очевидно, разполага с такъв експертен потенциал, че още първото им предложение бе за вливане на публичен капитал в особено големи размери, чрез приемане на специален закон за КТБ, който изневиделица отнякъде се оказа и експертно подготвен

14 Октомври 2014





А някой ще оповести ли адреса на Светослав Иванов

Да поискаш от едно десет-годишно момиче, което вече е популярна звезда и по което хлътват явно поредица от мъже, възхитени от нейния талант и очарование.., да каже в национален ефир не само в кое училище учи, в кой град, и в кой клас, а и буквата на номера на класа, все едно да се обърнеш към многобройните фенове -- ето къде можете да я намерите -- е рядка проява на професионален идиотизъм. Въпреки това, в България функционират големи електронни медии, с частна външна собственост, които, очевидно, могат да си позволяват такива неща. В обявената за г-н Иванов информация пише, че е автор на десетки документални филми, интервюта и репортажи от горещите точки на света, сред които Ирак, Иран, Либия, Палестина, Израел, Ливан, Демократична република Конго и много други, .. специализирал в ООН през 2012 г.. Там не става ясно как е възможно подобен човек да допуска подобни грешки. Дори повлиян от детска атмосфера около себе си, на него не би трябвало да са му позволени инфантилни глупости в ефир, които могат да доведат до неблагоприятни последици. Тъй като, все пак, изглежда му е позволено, обръщам внимание, да не се пита някой после къде да се търси отговорността

12 Октомври 2014





Бойко Борисов иска хем да бъде министър-председател, хем други да му поемат отговорността

Това бяха третите общи избори за ПП ГЕРБ. Народът през 2009-а им даде 116 парламентарни депутати и тъй като се оказа достатъчно да се самозабравят, в крайна сметка ги изхвърлихме с протести, преди да изтече целия им мандат. През 2013 г. спечелиха 97 представители и въпреки че така успяха да предизвикат предсрочен вот, днес вече знаем, че разполагат с 84, колкото имаше левицата, когато ПП ГЕРБ искаха предсрочни избори. Може да се предполага колко ще наброяват в следващ парламент, независимо дали дотогава са управляващи, подкрепящи или опозиция. Все пак, останалата част на политическото пространство се намира в процес на трансформации и към момента е доста фрагментирана, поради ред причини още не формира нужното политическо лидерство, което явно създава илюзия, че Бойко Борисов е толкова голям, колкото е бил досега. А на него все повече не му достига да управлява както си иска, независимо на какво се е надявал, и очевидно се налага все повече да се съобразява, ако иска някога отново да участва в управлението. Естествено, отговорността за коалиционно управление винаги е споделена политически, хората го разбират и без да се обяснява. Когато се стигне до конкретния министър-председател, обаче, който проектира състава на Министерски съвет и контролира пряко или непряко дейността на отделните министри.., независимо от колективните решения на МС, съгласуването с коалиционни партньори и пр., тази отговорност -- на министър-председателя -- не може да се споделя. Всъщност, министър-председателят има възможност да спира или изменя всяко проекто-решение и инициатива на членовете на Министерски съвет, с които не е съгласен. Когато не го прави, значи е съгласен и това е неговата отговорност, в която се изразява неговата работа. Затова въпросът кой да бъде министър-председател е особено важен. Какво значи претендент за министър-председател да излезе и да говори за споделена отговорност, още повече с ясните сигнали, че няма намерение да се съобразява с претенции на коалиционни партньори? Човек на такова място, ако е загрижен за бъдещето на страната си, не прави ли обратното -- обявява, че е готов да поеме отговорност и че търси да се съобрази с онези изисквания на евентуалните партньори, които биха му осигурили необходимата подкрепа

10 Октомври 2014





ДПС гарантира второ правителство на Борисов. САЩ -- да не избере „Патриотичния фронт“

Няма значение какво мислят в „РБ“, дали Меглена Кунева и Даниел Вълчев се натискат, както, впрочем, те така си работеха, когато Ахмед Доган обичаше да вечеря със Симеон Сакскобургготски, по улиците вървеше отстрел на едър бизнес и по-дребни екземпляри, а Бойко Борисов гарантираше сигурността. Вече никой не пречи, Христо Бисеров също бе отстранен, нали, не Делян Пеевски.., и виждате как дори т.нар. „Протестна мрежа“ си трае, очевидно, се касае за "евро"атлантическия дневен ред. Особено, докато приключи сценария за ликвидиране на КТБ, покриване на щетите с държавни средства и унищожаване на следите там за взети кредити, ДПС плътно ще се придържа към постигнатите още по време на правителството на Орешарски договорки, ще подкрепят Борисов, така че да си гарантират също неприкосновеност, и ще продължат с инициативи от типа да се разкрие банкова тайна, например, за да се изкарат виновни вложители в КТБ, вместо маскираните зад номинални юридически лица крайни длъжници. Докато ситуацията се промени, знаете, при други условия, потоците еврофинансиране, настроенията в обществото и пр., ДПС обикновено изпреварват останалите. Единственото, което може да измести това развитие, към настоящия момент, е ангажиране на Бойко Борисов с разумните предложения на „Патриотичния фронт“, тяхната подкрепа и национален политически курс, в т.ч. срещу интересите на ДПС.. На пръв поглед, изглежда, по този начин Борисов би се обрекъл на нестабилност в парламента, макар че курсът анти-ДПС е все по-обединителен. Разбира се, това е по-сложна игра, не е като да покараш джипка с репортери или да кажеш че си готов да вадиш държавата от положението, с ясни намерения да трупаш още публичен дълг и всъщност да я вкарваш повече. Междудругото, в тази връзка, от рейтинговите агенции вече предупреждават, че реализацията на бюджетни намерения, като предприетите от служебното правителство, променят кредитния статус на България, което същевременно се наблюдава и реално на пазара с оглед интереса на инвеститорите и постигнатите лихвени нива. В зависимост от състава и конкретните политически действия, обаче, правителство около разумните предложения на „Патриотичния фронт“.. може да получава подкрепа и от „АБВ“, и от „ББЦ“ и от „РБ“.., а възможността да се интегрират непрекъснато конструктивните критики и експертна помощ от всички тези страни, ако се осъществява мъдро, би му позволила да поддържа и нужната обществена подкрепа. Т.е., Борисов е изправен пред дилема: или с „Патриотичния фронт“, или с ДПС, което и негласно, пак ще бъде достатъчно видимо. САЩ искат България заедно с Турция срещу Русия.. Макар със закъснение, в Европа, дори позабравилите Историята от 20-и век започнаха да разбират, че онова, което искат и от което печелят в САЩ, на нас ни струва твърде скъпо

8 Октомври 2014





Евроатлантическите да обяснят как ДПС печели все повече вот на най-бедните избиратели

Има въпроси, както може би знаете, които са отвъд способностите на българските структури, било в правителствения, неправителствен или друг сектор. Особено когато се касае за престъпления по високите етажи на властта, ако нещо трябва да се направи, обикновено, от вън сигнализират със съответната информация, напр., ДАНС, и тогава тук се задействат, напр. срещу Христо Бисеров, който междувременно се оказва предварително информиран. Дали поради технологичен напредък или някакъв друг тип превъзходство, когато от въпросните външни места не са заинтересовани да се постига нещо в България.., тук се оказват без нужния потенциал, сякаш, наистина, все нещо им пречи. Изглежда такива се очертават също проблемите, произтичащи от най-уязвимата и беззащитна част на българското общество -- финансово, образователно, изобщо социално -- която е най-податлива към злоупотреби и престъпления. Има ли по-звучни изяви на заинтересованост по темата от онези, които идват от вън? Ето, посланик Джеймс Уорлик открито се интересуваше и дори изнасяше лекции в тази връзка. Официални лица от Брюксел, Лондон, Париж и др. нееднократно изразяват загриженост, наблюдавайки реалността от близо и дори предприемат действия срещу България на дипломатическо ниво. По всичко личи, че въпросът е предмет на сериозни анализи, въз основа на които се правят прогнози. В България, също, когато настъпят избори, журналистите все по-интензивно започнаха да се интегрират в темата и да разпространяват отделни фрагменти. След изборите за Европарламент през месец май 2014 г. лично Цветан Цветанов от ПП ГЕРБ изнесе данни за вота сред ромите. Към днешна дата вече е налице ясно изразена тенденция в полза на ДПС. На какво, обаче, се дължи това, освен, разбира се, че избирателите са изключително бедни и необразовани? Лютви Местан непрекъснато говори че защитават правата и свободите на хората, напоследък особено в името на евроатлантическите ценности, като тепърва имали намерение да се разрастват. Никой от уважаемите социолози още не дава обяснение, подкрепено с емпирични факти. Модерното евроатлантическо съдържание ли кара тези хора все по-масово да гласуват за ДПС? Възможно ли е, как мислите, в България още да не сме разбрали това съдържание, за да не можем надлежно да изясним и съответния механизъм

Свързани публикации: ДПС и британския натиск, Социологията преди избори не отчита покупко-продажбата на вот, Докога изборите ще се провеждат и от неграмотни

6 Октомври 2014





Новият управител на БНБ е по-важен приоритет от новото правителство

Защо сформирането на ново правителство да бъде заложник на проблем в банковата система, когато причините за този проблем ясно произтичат от ръководството на БНБ и по-конкретно нейния управител? Изобщо, коя държава може да си позволи такъв управител на централната банка, който прави грешки, очевидно, първо съобщава едно, после друго и влиза в безпрецедентен за позицията му обяснителен режим, така че самия той вече е източник на нестабилност? Щеше ли сега проблем с КТБ да стои пред политическите сили, държавния бюджет и пр., ако БНБ имаше управител, който действително гарантира доверието в банките, а не човек, опитващ да прехвърли своята отговорност на политиците, веднага след като допуснатия от него проблем се е разразил? Не на последно място, какво е бъдещето на държава, чиято централна банка се управлява от лице с вече потвърдени опасения да действа независимо, в т.ч. срещу прокуратурата, както се очаква от него, при всички институционални, експертни и законови основания, с които разполага? Няма политици, способни да овладеят поразиите от подобeн управител на БНБ и всички пригласяния как неговите проблеми били проблеми на правителството и т.н., всъщност, са проява на политическа безотговорност и/или на договорка с все по-явно заинтересованите от него и неговите предложения в ДПС

5 Октомври 2014





Ако либерализираме пазара, най-вероятно цената ще спадне ..

Кристалина Георгиева работи за ЕС, бюджетът на България е нещо съвсем различно. Очевидно тук и предизборния фокус е все така изместен от съществените теми и проблеми на държавното управление. Все пак, ако не сте успели да се ориентирате покрай целия шоу-театър с експериментите, които разиграват било Добрина Чешмеджиева или други колеги, предлагам на Вашето внимание един по-свободен и съдържателен разговор -- bgonair.bg/shows/2014-10-02/klub-investor-aktualizatsiya-na-byudzhet-2014 -- макар че в началото до към 21-та минута, според мен, е по-скоро загрявка

3 Октомври 2014



« « Заглавия

« Предходни

Следващи »

Още в maxilian.blog.bg