« « Заглавия

« Предходни

Следващи »

« RSS »

« Видео »

За коментари » в maxilian.blog.bg



САЩ разпалват природния газ в Европа без сигурност какво ще изгори

По покана на Джо Байдън от САЩ на 11 февруари бе проведена видеоконферентна среща на най-високо равнище с лидерите на държави от НАТО и ЕС по въпроса за напрежението с Руската Федерация. Това е втория подобен разговор след 25 януари, когато отново Джо Байдън инициира криптирано обсъждане с Урсула фон дер Лайен, Шарл Мишел, Еманюел Макрон, Олаф Шолц, Марио Драги, Йенс Столтенберг, Анджей Дуда и Борис Джонсън.* В петък към този формат са взели участие също румънският президент Клаус Йоханис и канадският премиер Джъстин Трюдо. Всички, с изключение на Шарл Мишел, съобщават официално за разговора в Интернет.** Г-н Столтенберг благодари на президента Байдън за продължаващите тесни консултации със съюзници, добавяйки, че министрите на отбраната на НАТО ще обсъдят следващата седмица как допълнително да засилят отбранителната позиция на НАТО“, пише в сайта на НАТО. От Френското президентство изтъкват, че Лидерите потвърдиха желанието си да се даде привилегия на дипломатическия глас, диалога и възпирането, за да се осъществи деескалацията“. Според Анджей Дуда, участниците в разговора не са декларирали, че ще изпратят военни сили в Украйна, но все пак са запазили готовността си да я подкрепят финансово и чрез доставка на оръжие, като отбранителни мерки. Джъстин Трюдо повторил силната подкрепа на Канада за Украйна, която включва военно обучение и изграждане на капацитет, както и финансова помощ за Украинското правителство. Борис Джонсън призова лидерите да работят заедно за предоставяне на икономическа и отбранителна подкрепа на Украйна“. Клаус Йоханис приветства разполагането на американски войски в Румъния и решението на Франция също за изпращане на войски в Румъния, поемайки ролята на рамкова нация към разширеното военно присъствие на НАТО. Урсула фон дер Лайен благодари на президента Джо Байдън за подкрепата му за осигуряване на доставки от втечнен природен газ в случай на прекъсване на тези от Русия. Това бе и основна тема на проведения в началото на седмицата Съвет по енергетика между САЩ и ЕС във Вашингтон, преди който Джозеп Борел лансира идеи в официалния си блог, вкл. за превръщане на Иберийския полуостров в най-голямото Европейско хранилище за втечнен газ, доставян през океана.*** Газовият въпрос бе изведен като видео-акцент от участието на българския министър-председател Кирил Петков във водещото предаване на „БиБиСи“ „Труден разговор“ /Hard talk/ също в петък, което медията още не е публикувала в Интернет.**** До момента липсва каквото и да е прес-съобщение от Министерски съвет за позициите, изразени от Петков в това телевизионно участие. Сред засилената дипломатическа активност през седмицата по проблема с Украйна, президентът Джо Байдън заяви по време на пресконференцията с Олаф Шолц във Вашингтон, че ще елиминира експлоатацията на изградения и запълнен с газ Руско-Германски „Северен поток“, в случай че Руски въоръжени сили пресекат отново Украинската граница: youtu.be/Wj2t6MOFqZE. От позицията на неговите правомощия това може да се тълкува и като намерение за ракетен удар срещу тръбата. Предишната президентска администрация на Демократическата партия в САЩ, с Барак Обама и вицепрезидент Джо Байдън, която организира силовия преврат срещу демократично избрания Украински президент Виктор Янукович в началото на 2014 г., след което Украйна започна да губи територии, преди това стартира и войната в Сирия заради газопровод.***** Водена от Бойко Борисов по това време България се оказа замесена активно с доставки на оръжие за терористите през Катар и Саудитска Арабия, както и дипломатически усилия от външния министър Николай Младенов. По-късно президентът Доналд Тръмп изтъкна, че остават в Сирия, независимо от Международното право, защото са завзели и изпомпват Сирийския петрол. Безразсъдно опустошение, хуманитарни катастрофи, стотици хиляди жертви, масови бежански вълни и затвърждаване на Сирийската диктатура са съответните постижения на тези хора, които пак бяха подкрепяни от Европа

* maxilian.blog.bg/novini/2022/01/25/djo-baidyn-zapochna-da-obsyjda-oshte-vyoryjavane-na-iztochna.1800259

** nato.int/cps/en/natohq/news_191730.htm

elysee.fr/emmanuel-macron/2022/02/11/visio-conference-sur-la-situation-entre-lukraine-et-la-russie

whitehouse.gov/briefing-room/statements-releases/2022/02/11/readout-of-president-bidens-video-call-with-transatlantic-leaders

pm.gc.ca/en/news/readouts/2022/02/11/prime-minister-justin-trudeau-speaks-president-united-states-america-joe

gov.uk/government/news/pm-virtual-meeting-on-ukraine-11-february-2022

ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/statement_22_995

bundeskanzler.de/bk-de/aktuelles/bundeskanzler-scholz-nimmt-an-videokonferenz-mit-us-praesident-biden-und-weiteren-europaeischen-und-transatlantischen-partnern-teil-2004750

governo.it/it/articolo/ucraina-draghi-videoconferenza-con-biden-leader-ue-e-nato/19126

*** eeas.europa.eu/headquarters/headquarters-homepage/110574/europe%E2%80%99s-energy-security-and-eu-us-cooperation-%C2%A0_en

**** news.yahoo.com/bulgaria-pm-energy-sanctions-big-122826733.html

bbc.co.uk/programmes/p004t1s0/episodes/downloads

***** actualno.com/analysis/zad-vojnata-v-sirija-se-krie-gazovata-vojna-news_640003.html

12 февруари 2022





Дали Радев, Генчовска, Петков и Янев са прочели предложеното от Руската Федерация проекто-споразумение с НАТО

Руската Федерация и всички Участници, които към 27 май 1997 г. се явяват държави-членки на Северноатлантическия договор, съответно, не разполагат свои въоръжени сили и оръжия на територията на всички други Европейски държави в допълнение на силите, разположени на тези територии към 27 май 1997 г. В изключителни случаи, когато възникнат ситуации, свързани с необходимостта за неутрализиране на заплахата за сигурността на един или повече Участници, такива разполагания могат да се осъществяват със съгласието на всички Участници“

washington.mid.ru/ru/press-centre/news/proekty_soglasheniy_po_garantiyam_bezopasnosti_

Това е текста на чл. 4 от предложения Руски проект на споразумение с държавите-членки на НАТО. Международно никой не иска от България да излиза от НАТО, настояват да спре разширяването на НАТО още по-близо и до самите Руски граници. Цитирания текст от предложението отговаря както на Българските национални интереси, нагласите сред мнозинството от Българския народ, така и на волята за засилване на сигурността в Европа и конкретно по Източния фланг на НАТО. Вече има акт на Министерски съвет за необходимостта от обезпечаване способностите на Българската армия като надежден съюзник и по смисъла на цитираното Руско предложение за разположените сили към 27 май 1997 г., България действително има какво да наваксва за възстановяване на отбранителния си капацитет от преди 25 години. В т.ч. с противоракетна и въздушна отбрана, ударната авиация и т.н. НАТО и Европейският съюз като цяло имаме интерес от тези национални способности, още повече в рамките на урегулирани международноправно гаранции с Руската Федерация. Следователно, когато тези предложения са отправени публично и се отнасят вкл. пряко до териториалното пространство на България, КАК ТАКА никой официален представител от Българската страна още не е предприел(а) нищо в международен план за дипломатическото уреждане на въпроса?! За какво дипломатическо решение се претендира, когато Теодора Генчовска, съответно Ирена Димитрова от МВнР продължават да работят и да бездействат външнополитически в обратна посока? Също както с Цветан Цветанов, такива неудачни назначения, извън необходимата професионална компетентност и под необходимото ниво, винаги обслужват други интереси. В резултат, сега, вместо да гарантираме въздушния си суверенитет съгласно надлежно проведен конкурс, не само се налага да идват Испански и Холандски изтребители с Испански и Холандски военни пилоти, но, заради липсата също на необходимата дипломация, вече пропада сигурността изобщо в национален, регионален и дори глобален план

При очевидно безполезните за България американски ВВС на наша територия, Кирил Петков, Румен Радев, Стефан Янев и в парламента поддържат дори противоконституционно /по смисъла на клаузата за отказ от наказателна юрисдикция срещу присвояването на осъществяването на националния суверенитет/ двустранно споразумение. Американските военни сили единствено препятстват гарантирането на сигурността по Източния фланг на НАТО и се явяват инструмент за ескалация на военното напрежение в Черно море, отправно техни паралелни двустранни отношения с Руската Федерация. Проблемът се наблюдава и в други Източноевропейски държави, понастоящем драматично в Словакия,.. и България е длъжна да го извади пред съюзниците, партньорите и международната общност по най-отговорен и категоричен начин. В противен случай, самата България позволява на САЩ да водят двустранни преговори с Руската Федерация спрямо сигурността на България. Чрез тези двустранни военни споразумения с държавите от Европейския съюз, САЩ пресичат развитието и интегритета на Общоевропейска отбрана в рамките на НАТО. Без всякакво съмнение правят това в полза единствено на собствените си национални интереси, а не на съюзните, и, до голяма степен, против съюзническите интереси

Длъжни сме да приемаме открито това от което имаме интерес в предложенията за гарантиране на сигурността в Източна Европа и НАТО. Съответно, да отправим контрапредложения по текста на проекто-споразумението за дипломатическо уреждане на проблема. Друго поведение, което се наблюдава от официалните представители на България е също като да вървиш към пропастта и, продължавайки напред, да повтаряш, че се надяваш нещата да се оправят. Някои, като Генчовска, съветват и да се засилим, разбирате ли?! Тъй като имаше въпроси и кампания главно от Американска страна какво щял да направи Владимир Путин, коя от двете пътеки щял да избере, предлагам да чуете последно изявленията му проблема, да се ориентирате

Владимир Путин: Да бъде, или да не бъде :: youtu.be/FH_qFCteD44

Кой нормален човек може да настоява за прилагане на т.нар. двупистов подход от НАТО към Руската Федерация, едновременно отворени за диалог и със засилване на военно-техническите сили все по-близо до Руските граници, и да не очаква, че в отговор ще получи най-малко същото, обикновено в повече? Налице е вече конкретно писмено предложение от Руска страна за споразумение, а искаме да не се споразумяваме и да де-ескалираме ситуацията, така ли?! Йенс Столтенберг, който работи ежедневно в пряк обмен с военното командване на САЩ върху Европейските сили, повтаря именно това, че НАТО ще продължи да ескалира военно-технически в Източна Европа, а Русия трябва да обърне към де-ескалация и да преговаря с НАТО! Държавите членки в Брюксел се свеждат до работата на постоянните представители, като Драгомир Заков, които се явяват де факто нисшестоящи на генералния секретар и военното командване, така ли? Въз основа на чиято работа, обаче, така подготвените документи с детайлите на всеки проекто-акт, по-горе -- до равнопоставеното равнище на Столтенберг и Уолтърс -- представителите на държавите-членки -- министри, .. президенти -- следва да се съгласяват, нали

Какво прави България за дипломатическото уреждане на кризата със сигурността по Източния фланг на НАТО, как мислите?! Подкупени от надежди за "безплатна" инфраструктура, напр., по проекти като т.нар. „Триморие“ /Американски/, президентът и парламентарното управление се съгласяват да се готвим за настъпателна война?! Не да скачаме в пропастта, ако може, но да продължаваме напред, поне докато хора -- украинци, руско-говорящи.. -- започнат да падат в нея .. и, с дестабилизацията, неминуемо да отлитат икономическите перспективи, условията, конкурентоспособността и благосъстоянието на България. Да може Американци да спечелят финансово, гео-политически и да изпитат осъдително удоволствие

Веднага след посещението в България и проведените разговори със специално обявена за целта делегация от САЩ, Румен Радев свика Консултативния съвет за национална сигурност по тема за състоянието на Въоръжените сили и необходими мерки: president.bg/calendar/2022/2/15/#calendar. Не го обяви преди въпросното посещение и то за адресиране на слона в стаята, за дипломатическите усилия, предприети и планирани от МВнР, да се изслуша и направи анализ върху целия процес на международните отношения и обмен, по различните организации, срещи и формати, документи и представители, Къде, Кога, Кой, Какво и Доколко, очаквания, програми и прогнози

9 февруари 2022





Появиха се данни за полски наемници и американски частни военни в сраженията за Донбас

От няколко дни се наблюдават неопровергани данни за включване на полски наемници и частни военни компании от САЩ във военното настъпление срещу отцепените територии в Югоизточна Украйна. Вчера Едуард Басурин от Донецката народна република съобщи за пристигането на поляци, подготвени от британски инструктори: ndt1.eu/днр-обяви-пристигането-на-полски-наем. Три дни по-рано, в петък, бе разпространен документален запис от сраженията с участието на американци: topnews.ru/news_id_478993.html. Видеоматериалите са озвучени специално с откъс от песента „Запали ме“ на американската рок-банда „Чисто новоот филма „Под кожата“ със Скарлет Йохансон, Британско-Американска продукция 2013 г.: youtu.be/-yLSZumRF98. По данни на Руското министерство на отбраната, частни военни компании от САЩ са се позиционирали в Украйна за участие в бойните действия още през декември: themoscowtimes.com/2021/12/21/us-mercenaries-preparing-donbass-provocation-russian-defense-chief-a75892. Същевременно, знаете, официални представители на САЩ твърдят систематично пред медиите, че Руската армия щяла да нападне Украйна, като самите Руснаци щели да си извършат провокация за целта, уж под фалшив флаг

8 февруари 2022





Румен Радев вероятно ще изчака да приемат тлъстия Бюджет преди да промени курса спрямо правителството

Президентът няма възможност да свали правителството на Кирил Петков в парламента. Просто за целта му е необходима помощ от Бойко Борисов, чийто депутати могат да се въздържат или да излязат от залата при гласуване на вот на недоверие, пред алтернативата да бъде назначено ново или дори нови служебни правителства на Румен Радев. Двете парламентарни групи на Петков и Борисов разполагат с общо 126 депутата, така че другите и всички да се обединят, което е невероятно, не могат да съберат необходимите 121 гласа по чл. 89 от Конституцията. Румен Радев може обаче да промени драстично обществените нагласи към управляващите и конкретно мандатоносителя, ако започне да говори истината в тази посока. Какво и кога би се случило при развитие на такава ситуация все още е трудно да се прогнозира, но, във всички случаи, такъв курс на Радев ще очертае хоризонт за края на политическата кариера на Кирил Петков. На този етап се наблюдават само предпоставки, които бяха очаквани, с оглед сблъсъка на интересите за властта между парламентарното правителство и президентството, в условията на наченалата още по-мащабна и рафинирана корупция, облечена с нови дрехи, която се очертаваше и предварително със силуетите на същата мафия, докарала Борисов на власт, предприела и подпомагала активно неговото отстраняване, и осигурила медийно, логистично и пр. до последния необходим контакт формирането и реализацията на проекта, който вече е управляващ мандатоносител. Виждате как Кирил Петков вече открито натиска за арести, също както правеха с Цветан Цветанов за да поддържат рейтинг и силов авторитет в обществото, независимо от изхода впоследствие на съдебните дела. Междувременно, Енергетиката и всичко останало, което се замесва с така предложения свръх-преразпределителен за България бюджет, следва да бъде оглозгано докато може, отново, с "инвестиционни" цели и "добри" намерения, в посока на бизнесите и партньорите, с които тези хора стигнаха до държавната баница.. „Скакалците“, както ги нарече Росен Миленов по служебните легенди,* опустошават всичко и дълго време е необходимо след това да се възстанови. Подновеният /ПП ""/ процес е все още в ранен етап и след появилите се предпоставки за раздор между Петков и Радев, видно от разпространена снимка от президентството, Радев побърза да тушира слуховете. Човекът е стратег, военен, с чувство за мисия и дълг към отечеството, а от служебното му управление през 2021 г. е ясна тактиката преди всичко около разполагаемите средства за безпроблемно обезпечаване. Социалистическият бюджет на Асен Василев, разбира се, пак ще засили инфлацията в България, значително над Еврозоната с причините от там по безлихвената политика на ЕЦБ, гражданското недоволство ще се засилва и ще се влошава макроикономическата перспектива на страната. Но ако сред възпитаниците на Харвард са едни от най-големите мошеници на планетата -- youtu.be/wckBp49ju5s -- то кога военни генерали са разбирали от пазарна икономика? Главният приоритет, върху бюджета, е вече мандатоносителя на следващото парламентарно управление и, при отнетите изборни права на стотици хиляди български граждани да гласуват с нормална хартиена бюлетина, Румен Радев може единствено да бъде доволен от отказа на дискредитирания Бойко Борисов да се оттегли от председателския партиен пост, въпреки изборните загуби

* bnr.bg/post/101538273/rosen-milenov-kandidat-prezident-za-chasove-mogat-da-se-reshat-vsichki-problemi-v-balgaria

6 февруари 2022





МВнР Генчовска и Димитрова продължават да връзват България с ескалацията на Вашингтон и Лондон, вместо с де-ескалацията на Берлин и Париж

Обявеното посещение на специална делегация от САЩ в България през следващата седмица,* оглавявана от съветника на Държавния департамент на САЩ Дерек Шолет, идва дни след проведения разговор между Шолет и назначената за зам.-министър в МВнР Ирена Димитрова. Това е ясно от съобщенията на двамата в „Туитър“, където и двамата обявяват фокуса на разговора върху проблема с Украйна, съответно Руската Федерация и единството в НАТО.** В съобщението на Държавния департамент на САЩ се акцентира върху този проблем, такава е ангажираността на Шолет в разговорите му с представители на други държави, видно от останалите му съобщения в „Туитър“, и няма никакво съмнение, че целта на посещението е да се окаже натиск върху България за подкрепа на Американския подход, вкл. в контекст на предстоящия военен съвет на НАТО. Американците претендират към Руската Федерация да де-ескалира, продължавайки масирано да въоръжават, обучават и подпомагат Украинските военни сили с всички възможни средства, вкл. дислокация на танкове и друга тежка бойна техника. От миналата година се вижда как опитват да дадат тласък на подготвеното и започнато към края на 2021 г. настъпление за насилствено превземане на отцепените руско-етнически територии. За разлика от прилагането на Минските споразумения, развитието на Нормандския формат с Германия и Франция, в контекст на съпротивата, която САЩ и Британското кралство срещат в НАТО за въоръжаването на Украйна, това е контра-продуктивен подход, който, вместо де-ескалация, всъщност, причини самото струпване на Руски въоръжени сили в близост до Украйна и създава все по-голяма ескалация. Военната ескалация в района на Черно море се увеличава допълнително от мобилизацията на още Американски и Британски въоръжени сили насам, в Румъния и т.н., с цел за превръщане на адаптираното присъствие на НАТО в усилено, подобно на Балтийския регион, което води до реципрочни военно-технически мерки от Руска страна и подкопава цялата сигурност. Така, докато САЩ вярват, че могат да се отнасят към Руснаците от позицията на силата, използвайки НАТО като европейско подкрепление, въз основа на все още своето военно командване върху въоръжените сили на НАТО в Европа, водещите Европейски държави, вкл. Германия, Франция и Италия разбират, че е по-разумно да се договорят с големия Източен съсед, без самите да стават причина за военна ескалация. Вижда се как в резултат на Руската дипломатическа инициатива за гарантиране на сигурността вече започна процес от разговори, в т.ч. на най-високо равнище, след като, освен по телефона, Френският президент и Германският канцлер обявиха дати за посещения в Москва за срещи с Владимир Путин. Председателят на Европейската комисия Фон дер Лайен обяви в четвъртък, че се работи по общо-европейски отговор, координиран между страните членки на ЕС, спрямо отправените към САЩ и НАТО писмени предложения от Руска страна. България е заинтересована да се включи активно в този процес и особено предвид на историческите дадености с преобладаващите нагласи в българското общество, като страна от Източния флаг на НАТО, която не се чувства застрашена от Руската Федерация. Вместо това, министър Генчовска и нейния заместник Ирена Димитрова, която изглежда все по-ангажирана по темата като упълномощена в качество на самия министър, заявяват позиции, които чуваме и виждаме дори в прав текст от говорителя на „Пентагона“, самия президент на САЩ Джо Байдън или Британски високопоставени представители. Вчера коментирах в тази връзка под поредното съобщение на Генчовска в „Туитър“, подчертавайки разликата /на нейния акцент за усилване на Източния фланг/ с аналогичното съобщение по същия въпрос и за същото събитие от страна на Френския външен министър Жан-Ив льо Дриан. Няма как да се работи за усилване на военното присъствие на НАТО в България и региона с въоръжени способности на САЩ, Великобритания и под командване на ген. Тод Уолтърс .. и същевременно да искаме деескалация. Така, бездействието от страна на МВнР по координацията сред Европейските държави за възобновяване на международноправните гаранции за сигурността, които се разпаднаха след оттеглянето от Договорите за противоракетна отбрана, за /съкращаване на/ обикновените въоръжени сили в Европа и за ракетите със среден и малък обсег, съчетано с активността на Теодора Генчовска и Ирена Димитрова по усилията на САЩ и Британското кралство да заместят тези гаранции със все повече въоръжаване, или т.нар. отбранителен капацитет, водещ до насрещни военни мерки от Руска страна, вече се явява риск и заплаха за националната сигурност на България, освен общо-европейската. Никакъв „А-отбор“ няма в може би най-важното към момента стратегическо министерство на страната, да е ясно, и когато се акцентира върху единството на НАТО, по въпроса за Европейската сигурност, че се касае за обединяване около Европейската позиция, а не около Англо-Американската все още, по Рузвелт, Чърчил и Сталин

* actualno.com/america/sasht-izprashtat-u-nas-delegacija-zaradi-krizata-v-ukrajna-news_1706403.html

** twitter.com/CounselorDOS/status/1486766869776408584 , twitter.com/MFABulgaria/status/1486733588078862341

5 февруари 2022





Теодора Генчовска: Да не разчитаме само на дипломация и политически усилия

Цитирам дословно от брифинга на външния министър преди седмица:

youtu.be/r5M7Xfga_PY (4:55"..)

Много важна тема, която е съпътстваща към темата външна политика. Това е и изграждането на едни адекватни отбранителни способности, от които Република България се нуждае изключително много. За да можем наистина да се чувстваме като страна членка на Алианса с достойнство, със самочувствие, а не само да разчитаме на дипломатическите действия и на чисто политическите усилия. Затова ни е необходимо наистина адекватни отбранителни способности“

Припомням, Теодора Генчовска зае поста в действащото правителство, след като преди това бе лансирана за министър на отбраната в неуспешните проектокабинети на Станислав Трифонов, в последния момент преди обявяването на състава от Кирил Петков, на мястото на очаквания дотогава фаворит за този ресор Димитър Гърдев, който участва активно в обсъжданията за изготвяне на Коалиционното споразумение. За да заеме този пост обществено неизвестната дотогава Генчовска, широко популярният и утвърден в областта Гърдев бе атакуван чрез публикации от сайта „Bird.bg“ за двусмислена неточност в професионалната биография и непотвърдени бизнес контакти на баща му в миналото с Васил Божков, с когото, преди да му бъдат повдигнати обвинения, бяха свързани множество други лица, в т.ч. онези, които го обвиниха в заплахи, за да му бъдат повдигнати обвинения

4 февруари 2022





Отново нямаме дясно политическо представителство

Дали българските работодателски организации единствено ще се оплакват“

Избирателите на БСП дълго бяха лъгани от своите представители, които прокарваха всъщност десни политики и проамерикански интереси в коалиции с ДПС и НДСВ. После БСП задълго бяха отстранени от управлението на Бойко Борисов, който устойчиво се настани в център-дясното политическо пространство, от една страна претендирайки за идентичност със СДС и поддържайки аспекти на десните политики, докато от друга решително навлизайки в християн-социалната доктрина за привличане на всекой отвсякъде от където може. Отказът на този лидер да поеме политическа отговорност за поредицата изборни загуби, вкл. на президентските и парламентарни избори, в крайна сметка, запътва неговата политическа формация към все по-тясна и ограничена електорална подкрепа, което отваря досега заеманото там пространство все повече за нови сили и субекти. Същевременно, десните по-малки политически организации в лицето на последователите на Иван Костов в коалицията с Христо Иванов и пр. сега постъпват като БСП навремето, в обратна посока, вземайки участие в управление не просто със самата БСП, но което все по-отчетливо и дори безпрецедентно започна да провежда лява политика. Това остава без всякакво съмнение с предложения от Асен Василев държавен бюджет, който предвижда свръх-преразпределителна роля на държавата, затъване във все по-големи харчове, дългове и дефицити, подчертано проинфлационна политика и мачкане на работодателите, в т.ч. в прав текст, също както настоява и Румен Гечев. Тази социалистическа финансова политика, освен това, изглежда прокорупционна с извънредните държавни капиталови разходи, които предвижда, без необходимата конкретика за отделни проекти на обезпечаване, което отваря възможности за ориентиране на парите към свои интереси и хора. Предвид назначенията в министерството на финансите с роднински и несъответно подготвени лица, като съпругата на г-н Лорер или юрисконсулта на „Главболгарстрой“,* прокорупционния курс започна и да се потвърждава. Претенциите от Кирил Петков и Асен Василев срещу корупцията, също както Бойко Борисов от началото на неговото управление, се оказват единствено перде, дърпано пред обществото за маскиране да се разчистят органи като КПКОНПИ и там да бъдат назначени също свои хора, които да преследват почти всички, особено неудобните на управляващите, освен самите няколко недосегаеми. Подмяната от страна на малките "десни" партии спрямо техните избиратели с участието в такова управление, съответно, ще се отрази на електоралните нагласи и това в още по-голяма степен освобождава дясно политическо пространство за нови проекти. Досега там бе заето все от хора с претенции за консервативни ценности и убеждения, въпреки че консерватизмът в България реално се откриваше по-скоро в ляво и, обратно на установяването при англосаксонците например, десницата от края на тоталитаризма при нас винаги е била двигател на промяната. Но ето че нещата явно се обръщат и в българското дясно политическо пространство вече става свободно за истинските автентични и класически либерали. Обикновено, когато подобно нещо стане така известно, из контролираните водещи електронни медии бързо биват вадени нови "актьори"-претенденти, с които да заформят поредната подмяна или най-малко да внесат объркване в обществените представи. Ако нещо такова се окаже по-сериозно и върже подкрепа, разбира се, очакваме наново оплитане в хибридните социални мрежи с дългогодишни храненици на проамериканските НПО-та и бизнес организации, така че веднага да се изключи от потенциално защитаване на български национални интереси. Шоуменът Слави Трифонов е дясно-политически ориентиран, но след като излъга вече избирателите с референдума от 2016 г., редица несбъднати основни реформи и пак коалицията с БСП, и той се спуска по нанадолнището на емпиричната действителност

* trud.bg/9-милиарда-върти-семейство-лорер

maxilian.blog.bg/novini/2021/12/30/kiril-i-asen-si-naznachiha-iurist-i-chasten-predpriemach-v-s.1796100

3 февруари 2022





Правителствена пресслужба преписа от Държавния департамент на САЩ какво е говорил Кирил Петков с Уенди Шърман

Като потвърждение на двойната игра, която управляващите играят, веднъж -- за вътрешно потребление -- и втори път -- за отвъдморските партньори на България и Европа -- вчера вечерта министър-председателят Петков е приел телефонен разговор със заместник-държавния секретар на САЩ Шърман, определена за водещ представител на САЩ в започналите преговори с Руската Федерация относно Евразийската сигурност, както на двустранна основа, така и в съвета на НАТО, на равнище постоянни представители. Потвърждение, след като разговорът, очевидно, е иницииран от Уенди Шърман и, предвид нейните текущи ангажименти, в него се очертава един основен акцент, като причина изобщо да се случи. Заместник-секретарят Шърман благодари за ролята на България като лоялен съюзник на НАТО в лицето на ескалиращите действия на Русия спрямо Украйна“, пишат дословно на сайта на Държавния департамент на САЩ, с което очевидно се визира участието на постоянния представител на България в НАТО Драгомир Заков във водените от Шърман преговори. В предходната публикация, тук вече стана дума именно за подменянето на позицията на България и Министерски съвет, което Драгомир Заков осъществява с опит за изземване на компетентност и правомощия по отбранителните работи, оказвайки натиск върху България тези работи да бъдат подробно уреждани по-скоро от международното командване на НАТО, отколкото на национално равнище. Както поясних в неделя, това е остро нарушение на представителния мандат на г-н Заков, упълномощен да представлява България в НАТО, а не НАТО в България, и, само по себе си, съставлява причина за отзоваване на такъв представител. В този контекст, с израза на благодарност, г-жа Шърман потвърждава от името на САЩ, че Драгомир Заков фактически в НАТО представлява по-скоро тях, отколкото България, и по линия на военното ръководство на силите на НАТО в Европа, което „Пентагона“ още владее изключително със свои генерали, благодарение бездействието и непредприетата координация по въпроса в Европейския съюз, виждате, че Тод Уолтърс, вместо Румен Радев, Кирил Петков и Стефан Янев, решава какви, колко и чий изтребители да бъдат дислоцирани на българска територия за поддържане на ескалацията на военното напрежение в Черно море. Телефонното повикване от Уенди Шърман към Кирил Петков, съответно, се явява продължение на този натиск, в уверение че, независимо от публичните изказвания на министър-председателя за реална деескалация в съзвучие с Германия и т.н., той остава лоялен на САЩ в НАТО и чрез Драгомир Заков уреждането на детайлите за подмяна на правителственото решение продължава. Това двойнствено управление за сметка на Българските национални интереси, съответно, се потвърждава от публикуваното съобщение за проведения разговор на Българския правителствен сайт, където просто са превели текста на Американците, с леки отклонения за по-лесно възприемане от българската аудитория. Например, думата „stalwart“, със значение на „лоялен“ и „решителен“, е преведена като „надежден“, независимо че надеждността в смисловия периметър на тази дума се ограничава до пределите на лоялността. Няма нещо, което Кирил Петков да е поставил, поискал или подчертал в този разговор от името на България, в т.ч. особено предвид ангажиментите на Уенди Шърман в двустранни преговори с Руската Федерация, които имат пряко отражение за сигурността на България и Източна Европа. Липсва настояване от министър-председателят за по-активно участие на България в Руско-Американските преговори относно сигурността на нашия регион, вкл. на по-високо, президентско равнище. Така, Кирил Петков просто затвърждава подмяната на Българската позиция и /чрез Драгомир Заков/ също като предишния парламентарен министър-председател, на когото изпращаха картички с домашни кученца от президентството на САЩ, остава да лъже Българското общество за туризъм, платноходки и пр., докато в действителност прави обратното

1 февруари 2022





Постоянният представител на България в НАТО подменя Българската позиция в „Алианса“

В международните организации има два типа представителство от гледна точка упражняваните функции и правомощия. Единият е национално представителство на интересите и позициите на самата държава, която е упълномощила съответния човек за целта, а другият изрично изключва националните пълномощия и е представителство единствено на общностните интереси и позиции на международната организация, дори когато са в ущърб на държавата, изпратила съответния служител. Пример за втория тип -- отвъднационално -- представителство са комисарите в Европейската комисия и редица длъжностни лица в ООН, НАТО и пр., вкл. генералните секретари. Не такива са функциите, обаче, на постоянните представители на съюзниците в НАТО, които са изпратени там именно да представляват интересите и националните позиции на своите държави, вкл. да ги отстояват когато са в противоречие с позициите на други съюзници. В тази връзка, днес, от интервюто на Драгомир Заков за „Хоризонт“ на БНР (9:08"..), се очерта обръщане на ориентацията на българското представителство в НАТО, след като г-н Заков се яви по-скоро като представляващ НАТО върху България, отколкото България в НАТО. По-конкретно, според Заков, решенията на Министерски съвет по отбранителните работи задават единствено рамката, а каквото и да се случва в която и да е държава член на НАТО“, говорим за предстоящи решения в рамките на НАТО“, които се взимат на равнище Северноатлантически съвет. Така че, когато бъде взето такова решение, вече и детайлите ще бъдат много по-ясни“, заяви Заков, допълвайки или когато се работи по това решение“. .. „На този етап, нека да оставим детайлите, малко, така, да мине време, да бъдат разработвани. Рамката е ясна, тя не изключва, разбира се, участие на сили на съюзници в попълване на способности на Българските въоръжени сили, такива каквито липсват“, каза Драгомир Заков, изтъквайки отбранителните способности сред останалите държави членки като шанс за България да ги използва за развитие на нашите въоръжени сили“. Имаме нужда от това“, заключи Заков. Заявената от България позиция, както от министъра на отбраната, така и от министър-председателя и Министерски съвет за усилията да бъдат развивани способности изключително на Българските въоръжени сили, да се възползваме от ситуацията за развитие на тези способности, а не да ги заместваме с чужди, за български войски и българско командване, бе широко отразена в медиите, вкл. на международно ниво, напр., от „Евронюз“. Изразяваната сега нагласа от Драгомир Заков, обаче, за последващо договаряне на детайлите извън България е причина да се иска отзоваване на този представител. Не може посланикът ни в НАТО да твърди, че България задавала рамката, а детайлите се решавали на равнище Северноатлантически съвет, обръщайки проблема с краката на горе, явно, с цел за изземване на компетентност и правомощия от държавата, упълномощен да представлява. При наблюдаваните разногласия сред съюзниците в НАТО именно за ескалацията на военното напрежение по Източния фланг, където се наблюдават ясно изразени усилия от страна на Германия и на Франция за дипломатическо уреждане и въздържане от военни средства, в т.ч. с преговорите в Нормандския формат, за разлика от натиска на САЩ и Британското кралство за все по-масирано въоръжаване -- до степен на Карибската криза -- постоянният представител на България в НАТО би трябвало да отстоява българските интереси в сътрудничество със съюзниците, които поддържат такава позиция

30 януари 2022





Американските танкове и бронетранспортьори минали тайно през България за Украйна

На 23-24 януари „Military Insider“ и други информационни източници разпространяват следната информация -- youtu.be/drWaaZHH0K8 -- цитирам в превод дословно от видеото /0:55-2:17"/:

Междувременно САЩ започнаха да придвижват свои танкове и бойни машини към границата на Украйна, очевидно, готвейки се да използват тази техника за атака срещу Русия. Как точно танковете и бронираните машини на въоръжените сили на САЩ са се озовали на територията на Румъния, обаче, не е известно. Твърди се, че това оборудване се транспортира към украинската граница много интензивно. .. Става въпрос за танкове М1А2 „Абрамс“ и бронетранспортьори „Брадли“. Същевременно се твърди, че това е масово предислоциране на танкове. Предвид липсата на изявления за намерения да се провеждат военни учения, това показва че САЩ се подготвят да изпратят свои сили на украинска територия за възможна атака срещу руснаци в Донбас. Преди няколко часа в мрежата се появи видео с кадри на транспортирането на американски военни бронирани машини към, според твърденията, украинската граница. Поне 19 бронетранспортьора М2 „Брадли“ и още друго военно оборудване са идентифицирани на влакови ЖП платформи и това не е първия случай на транспортиране на американски военни бронирани машини през Европейски държави към границите на Украйна“

Тази информация се появява след съобщението на Министерството на отбраната от 18 януари за предислоциране на такава техника, хеликоптери и пр. уж за участие в съвместната българо-американска подготовка до лятото. Преди повече от месец Дмитрий Песков изрази безпокойство от разтоварването на тази техника на гръцкото пристанище в Александруполис. Информацията се потвърждава и от обявеното мобилизиране на 8500 числен въоръжен контингент на САЩ за Украйна, както и от изявленията на министъра на отбраната Янев пред парламента в петък, че към момента в България останали едва около 200 американски военнослужещи

Дали България, начело с Румен Радев, Кирил Петков и Стефан Янев можеше да откаже на САЩ транспортирането на това въоръжение през страната за да се противопостави решително на ескалацията на война в Украйна, е едно на ръка. Защо бива допускано тайно, без да се предоставя информация на обществото, обаче, е втори основен въпрос, който изобличава истинската физиономия на действащото управление

____________________
Свързана публикация: Румен Радев все пак въвлича България във войната срещу Руснаците. Чрез двустранното споразумение със САЩ, 18 януари 2022

29 януари 2022





Защо ни е двустранно военно споразумение със САЩ когато получаваме европейски подкрепления по НАТО-вския договор

Още от времето на Детската асамблея „Знаме на мира“ България е ангажирана с водеща международна роля за глобалното разведряване между блоковете в двуполюсната конфронтация. В последно време отново се оказахме страна в преговорите по сигурността между Москва и Вашингтон относно разпределението на Източна Европа. Макар и споменавана изрично от към Руската Федерация или от САЩ в напрежението на техните отношения България участва в тези преговори единствено като член на НАТО, до момента, на ниво постоянен представител в организацията. На такава основа стана ясно че са договорени и очакваме Военновъздушни подкрепления ново поколение от Испания и Холандия, което бе обявено не от българското, а от техните министерства на отбраната. Подкрепленията идвали за обезпечаване на т.нар. адаптирано предно присъствие на НАТО по Източния фланг, прието от Съвета на съюзниците. Базираните вече в България Военновъздушни сили на САЩ, попадащи извън юрисдикцията и командването на Българския суверен, по този начин, се оказват ненужни, бидейки елемент от ескалацията на напрежението, претендирано едновременно от САЩ и РФ. Както предупреждаваме от самото начало, вместо да допринасят за повишаване на сигурността, въоръжените сили на „Пентагона“ в България създават повече рискове и заплахи с все по-висока вероятност от реално въвличане на България в нежелана война. Заявяването на прекратяване на това двустранно споразумение от българска страна, следователно, ще предизвика значим ефект именно в посока на деескалация, като ще получи подкрепа от водещите Европейски партньори на България. Това е пример, който България може да даде на останалите държави от Източна Европа, показвайки едновременно, че да бъдем обединени в НАТО и Европейския съюз означава преди всичко да се освободим от нещата, които ни разединяват. От гледна точка на двустранните отношения със САЩ, които се очаква да развиваме, разбира се, това не е допустимо да става за сметка интересите на България и Европа, като не е коректно дори да се говори за стратегически отношения между две държави, при положение че едната налага върху другата визови ограничения

27 януари 2022





Скандални са бюджетните планове на управляващите

Вместо да намаляват данъците, създават условия за увеличаване“

Николай Василев, предложен за министър-председател от Станислав Трифонов миналата година, сега е най-активен критик на финансовата политика на правителството. Освен с преки радио и телевизионни интервюта, днес той публикува статия по проблема. Доколкото отговарят на истината, така представените числа в приложените графики са повод да се иска вот на недоверие към правителството. Икономисти и финансисти като Георги Ганев, Мартин Димитров и пр. ли участват в такова свръх-преразпределение?! Докато претендират в защита на националната сигурност по отбрана и външни отношения, с подобен бюджет всъщност управляващите минират националната сигурност на България за години напред. Когато има повече приходи, доброто управление е длъжно да намалява данъчно-осигурителната тежест за да стимулира икономическия растеж и да остави повече разполагаем доход в гражданите, а не да връща държавата към времената на планова икономика. Николай Василев, който е финансист с богат професионален опит и вкл. в държавната администрация, твърди -- btvnovinite.bg/..nikolaj-vasilev-shte-imame-naj-dramatichnijat-deficit-v-istorijata.. -- че още не знае и търси отговор за какво точно бяха похарчени около 9 млрд.лв. за 9 дни през декември, след встъпването на новото правителство в длъжност, което действително е рекорд, без прецедент в Българската история, надхвърлящ и най-смелите мечти на предходни управляващи, белязани от корупцията. Могат ли изобщо такива разхищения и свръх държавно преразпределяне да бъдат атестат за възпитаниците на „Харвард“, или, както отбеляза Георги Кадиев, ще се окаже, че там наистина са завършили едни от най-големите мошеници на планетата. Днес се появиха също емпирични данни от представително социологическо проучване в потвърждение на големите тревоги сред Българския народ от Инфлацията. А с бюджетните планове на управляващите, те, очевидно, смятат да налеят още `бензин` в `огъня` за засилване на поскъпването на основните продукти и услуги, като допълнение към енергийния ценови шок: trud.bg/..любомир-дацов..бюджетът-за-2022..помпа-инфлацията


Източник: Николай Василев

26 януари 2022





Министерство на външните работи: Нямаме национална външна политика

За разлика от останалите Европейски държави, които се обединяват около общите становища в Съвета на ЕС, внасяйки корекции и едновременно с това развиват собствени национални външни политики в съответствие с интересите на своите народи, България остава като втора категория и де факто непълноправен член на Европейския съюз и НАТО с правителството на Кирил Петков, без ясна и независима позиция по редица ключови въпроси, имащи пряко отражение върху сигурността и благосъстоянието на страната. Този второкласен статут на членство за обслужване на други национални интереси се затвърждава отново след вчерашния /първи/ Съвет на външните министри на ЕС, където Теодора Генчовска изпрати своя заместник Ирена Димитрова, без обяснима причина, а в официалния профил на министерството в „Туитър“ след това се акцентира върху решимостта да се продължи координацията с близки партньори като НАТО, САЩ, Обединеното кралство, Украйна и Грузия“. Такова изрично подчертаване конкретно що се касае до Британското кралство, например, липсва дори в приетия от Съвета общ документ, но кариерата на Ирена Димитрова е тясно свързана с Лондон, жената е заявила тази решимост и пред своите колеги от другите държави, което се изтъква на сайта на МВнР, сякаш България е ангажирана да защитава английските интереси в ЕС, след напускането на Острова, като някакъв заден вход. Отделно, инициативата на Кирил Петков за сближаване на отношенията с Македония, която би се явила положителна от тактическа гледна точка, ако постига стратегическите за България цели във вековния спор, вече бива потупвана по рамото от страна на водещи европейски партньори и няма ни най-малък сигнал в опровержение на впечатленията, че Кирил Петков се ангажира така целодневно с въпроса за да обслужи външните очаквания спрямо него, все така готов на крайно неприемливи компромиси с българските. Самото гласуване в ЕС за допускане в процеса за членство на Македония се осъществява с участието на министър-председателя и неговото външно министерство, Франция заяви планове да го вкара в дневния ред през своето ротационно председателство, така че, ако се задържи на власт това правителство, липсват каквито и да било гаранции, че, до месец-два или най-късно три, няма да осъмнем с новината как България е отпушила присъединяването на Македония, точно според заявката на Петков, след встъпването му в длъжност, пред британската преса. Освен това, сега, от Министерски съвет, при първия т.нар. Съвет по сигурността, който бе учреден от управлението на Бойко Борисов с неговите усилия да изземе президентските правомощия /още от Плевнелиев, с Разузнаването и т.н./, Петков подчертава лоялност към Алианса, сякаш е положил такава клетва пред Народното събрание и, пак, не представлява пълноправен член с отговорност за сигурността на всички, вкл. в регионален и по-широк план, а е именно второкласен, подчинен субект, както предходните управленци

25 януари 2022





Джо Байдън започна да обсъжда още въоръжаване на Източна Европа с европейски лидери без тези от Източна Европа

След отклонените в понеделник с Европейския съвет на външните министри допълнителни усилия на САЩ за военна ескалация в Украйна, подновени чрез изненадващото обявяване на изтегляне на дипломати от Киев, което изначално бе посрещнато с неодобрение от върховния представител по външната политика Джозеп Борел и впоследствие потвърдено като необосновано въз основа включването на държавния секретар Антъни Блинкен в Съвета, Джо Байдън инициира и проведе криптиран видеоконферентен разговор с председателя на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен, председателя на Европейския съвет Шарл Мишел, президента на Франция Еманюел Макрон, канцлера на Германия Олаф Шолц, премиера на Италия Марио Драги, генералния секретар на НАТО Йенс Столтенберг, президента на Полша Анджей Дуда и премиера на Великобритания Борис Джонсън.* Лидерите също обсъдиха съвместните си усилия за възпиране на по-нататъшна Руска агресия срещу Украйна, включително подготовки за налагане на масивни последици и тежки икономически разходи върху Русия за такива действия, както и за усилване сигурността по източния фланг на НАТО“, съобщават /дословно/ от президентството на САЩ. Отвъд налагането на икономически санкции, това твърдение се потвърждава единствено от изявлението на Йенс Столтенберг, който приветства допълнителното отбранително развръщане на съюзниците от НАТО по източната част на Алианса“. Останалите участници се обединяват около първостепенното значение на поддържането на дипломацията с Русия и икономическите санкции в случай на война, като премиерът Борис Джонсън изтъкна стъпките, предприети от Обединеното кралство за увеличаване на отбранителния капацитет на Украйна“, президентът Емануел Макрон и канцлерът Олаф Шолц подчертават необходимостта от продължаване на преговорните усилия в рамките на Нормандския формат, полският президент прави подробен преразказ и, в качеството на ротационното към момента председателство на Организацията за сигурност и сътрудничество в Европа, изразява претенции да представлява /цитирам/ нашата част на Европа“, вкл. „държави, които са в непосредствена близост до Украйна и принадлежат към Северноатлантическия алианс“, .., а председателят на Европейския съвет Шарл Мишел не прави официално изявление и публикува единствено съобщение със снимка в „Туитър“. Нито един представител от т.нар. „източен фланг на НАТО“ не е участвал в този разговор а, в контекст на отправените писмено от Руската Федерация до САЩ предложения за сигурността на Източна Европа, все още липсва каквато и да било обосновка на претенциите към Руските въоръжени сили да се отдръпват от западните граници на тяхната страна когато САЩ и НАТО милитаризират все повече Източна Европа и Украйна, чиито въоръжени сили съответно предприеха бойно настъпление срещу отцепилите се територии с руско етническо население

* news.bg/int-politics/baydan-obsadi-s-liderite-na-es-i-nato-ruskata-agresiya-sreshtu-ukrayna.html

governo.it/it/articolo/ucraina-il-presidente-draghi-partecipa-una-videoconferenza/19049

ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/statement_22_560

25 януари 2022





Или работим за деескалация, или продължавате по Бойко Борисовия

Единствената военно-техническа подкрепа, от която България се нуждае и би трябвало да търси съдействие от Eвропейските партньори е за съвременна противовъздушна, противоракетна, дронна и пр. анти-летателна отбрана, която да се интегрира в перспектива за координационния център, за който претендираме, наред с Общоевропейския отбранителен процес. Всякакви други допълнителни военни средства и подразделения отвъд командването и способностите на Българската армия, в т.ч. „F-35“, изтребители, хеликоптери, танкове за предислокация към конфликтната зона, учения и пр. логистика имат ясно изразен нападателен характер срещу Руското етническо население в Украйна и Руските въоръжени сили, и допускането на тези нападателни средства в България обслужва курса за ескалация на напрежението в Черноморския регион, предприет от Вашингтон. България не е единствената държава в ЕС и НАТО, която настоява за деескалация на това напрежение, отдръпване и оттегляне на насрещните сили и вместо Кирил Петков да обяснява колко се надявал и разчитал на подобно развитие, Българският народ очаква от Министър-председателя да вземе и направи нещо положително в тази посока. Не просто да отговаря на обажданията от вън, а самият да се свърже с партньори и да координира позиция, да пита в ЕС имаме ли писмен екземпляр на отправените Руски предложения, кога ще получим Американския отговор и какви съответно са предложенията от Европейска страна. Да разработи някаква концепция и дневен ред. Свободен е, ако прецени за необходимо, да потърси даже Михаил Мишустин и Денис Шмигал, да обсъдят Черноморското икономическо сътрудничество, да създаде контакти и добие преки впечатления. Очевидно, Американци планират офанзивна провокация срещу Руснаци в Украйна, която да предизвика нахлуване на Руските въоръжени сили, преди всичко за пресичане експлоатацията на „Север Поток 2“, пак с наближаване на Олимпийските игри в Китай, тлъстите печалби от Енергоносители и ВПК, които се очаква да формират и най-вече заради усвояването на Европейската сигурност, която започна да ги притеснява с претенциите за суверенност и автономна отбрана. Самото военно командване на обединените сили на НАТО в Европа още е под американски флаг и тези хора са готови дори да излязат от НАТО, да стъпят единствено на двустранните военни споразумения, които  развиват паралелно, в случай че Европейският съюз най-сетне си поиска военното командване на НАТО в Европа. Защото се вижда, че именно проблемът за това командване, унаследен от времето на Студената война и разделението на Европейските държави сега е централен, от който произтича ескалацията на напрежението в Източна Европа. При тези условия, да се разчита на позицията на Бойко Борисов с неговите труженици Митов, Захариева и т.н., че искал мир, обаче, да сме тръгвали на война, защото така били решили партньори/те/, без да е налице военна заплаха за съюзници в НАТО и дори за Украйна, ако не нападнат отцепилите се територии, за което именно въоръжаването и усилването цели да ги насърчи, е път направо към пропастта

24 януари 2022




« « Заглавия

« Предходни

Следващи »

За контакти » maxilian.blog.bg