« « Заглавия

« Предходни

Следващи »

« RSS »

« Видео »

За коментари » в maxilian.blog.bg



Горският баш-началник: По-механизирана сеч и повече износ на дървесината

Управлението на Румен Радев с Кирил Петков планира да измести дървосекачния бизнес на дерибеите по места, които винаги са се ползвали с някакви форми на политически протекции, за да отвори възможност на по-големи корпоративни играчи да усвояват безценния национален горски ресурс, чието изсичане предполага десетилетно възстановяване. Това стана ясно от участието на Александър Дунчев в днешното предаване „Неделя 150“ на БНР (6:30"..), където той се обяви за отворен пазар на дървесината, който да позволи повишаване на цените на вътрешния пазар и съответно инвестиции за механизиране и окрупняване на дърводобива. Според Дунчев трябва да се адресират причините, именно, че ниските цени в България правят изгоден износа на дървесина, без него не било изгодно за фирмите да добиват достатъчно дървесина и премахването на ограниченията за износ, съответно, ще позволи повишаване на заплатите в сектора и обновяване на техниката, която според Дунчев щяла да уврежда природните дадености в по-малка степен. Няма пари за механизиран дърводобив, работниците бягат от гората, цените се държат нарочно ниски и, всъщност, когато няма кой да добива дърва, те си стоят в гората“, заяви Дунчев. За визуална ориентация какво представлява механизирания дърводобив, прилагам снимка и може да потърсите допълнително в Интернет-търсачките като напишете, например, "mechanized logging"



23 януари 2022





Посланиците на САЩ, Британското кралство и Естония инструктираха Теодора Генчовска преди Съвета на ЕС в понеделник

Усилен дипломатически натиск върху България се наблюдава в последните дни за елиминиране на позицията за деескалация на въоръженото напрежение с Руската Федерация. В допълнение към съобщенията, които научихме от Испания и Холандия за разполагане на техни Военновъздушни сили в България, тъкмо в хода на започналите Руско-Американски преговори за сигурността на Европа и Западна Азия, вчера, министърът на външните работи Теодора Генчовска е приела посланиците на САЩ и Обединеното кралство, а в сряда -- на Естония. Независимо от липсата на снимка в доказателство за срещата с Херо Мустафа, САЩ потвърдиха разговора чрез ретуитване в официалния профил на дипломатическата си мисия в „Туитър“ на публикацията на Теодора Генчовска. Освен това, в четвъртък, британският посланик е провел среща и с военния министър Стефан Янев, става ясно от профила на Роб Диксън в „Туитър“, десет дни след като бе приет също от Кирил Петков: twitter.com/RobDixonHMA/status/1480555143879872516. От кратките съобщения за тези разговори и от самата активност на тези дипломати в контекст на актуалните събития не остава никакво съмнение за причините и фокуса на срещите. Аналогичен натиск, макар на по-високо равнище тази седмица се наблюдава и върху Германия, след срещата на държавния секретар Тони Блинкен с външния министър Аналена Беарбок, тъй като Германия се противопоставя на въоръжената ескалация на напрежението с Руската Федерация не само на думи. Докато повтарят закани за безпрецедентни финансово-икономически санкции срещу Русия в случай на военна агресия в Украйна, вчера канцлерът Олаф Шолц отказа среща с президента на САЩ Джо Байдън и Германия отново пресече опитите на Естония да достави немски оръжия в Украйна. От страна на върховния представител на ЕС по външната политика и сигурност Джозеп Борел, обаче, се наблюдава крайна безотговорност за общоевропейската сигурност, след като не предприе нищо за договаряне на необходимите гаранции със САЩ и Русия, и дори не протестира изключването на ЕС от започналите двустранни разговори между Вашингтон и Москва относно Руско-Европейската /обръщам внимание/ не Американската сигурност. Човекът си е затворил очите за двойната игра на САЩ и отново покани Тони Блинкен да участва в Съвета на ЕС на външните министри в понеделник. Така, вместо да се консолидира общоевропейска подкрепа около позицията на Германия, явно тече координирана подготовка, вкл. за Теодора Генчовска да не изпусне отново да се сложи на Американците в подкрепа на военната ескалация. Междувременно оръжейните доставки за Украйна от САЩ, Британските острови и т.н. стават все по-големи

22 януари 2022





Испания и Холандия предявяват претенции към въздушния и национален суверенитет на България /?/

glasove.com/categories/novini/news/ispaniya-izprashcha-korabi-v-cherno-more-mozhe-da-prati-i-iztrebiteli-u-nas

actualno.com/europe/niderlandija-izprashta-na-bylgarija-dva-iztrebitelja-f-35-zaradi-ukrajna-news_1699989.html

Кой е искал от Испания и Холандия да изпращат изтребители в България, каквито съобщения научаваме от техни официални представители?! Това отново не биха били способности на българските въоръжени сили, с български пилоти и под българско командване, така че с новото парламентарно управление Румен Радев изпуска от контрол дори периметъра в основната си професионална област, така ли?! След като Бойко и Цецо го вкараха в чакалнята за предплатените „F16-block70“, разбира се, без да са тествани, по-скъпи и с години повече закъснение, вместо да разполагахме сега с шведските „Gripen, съгласно проведения конкурс. Предвид, че Испания и Холандия са монархии в Европейския съюз, може би пак ще се окажат намесени интереси и шуробаджанашки връзки на Сакскобургготски, покрай триковете на англичаните, а?! Подкупват ли разположението на самия президент Радев по този начин да не пречи за вкарването на България в спиралата на военна ескалация и да не пречи съответно на самата ескалация?! Тъкмо в разгара на преговорите между Сергей Лавров и Антъни Блинкен, когато чухме за пореден път, че руснаците се чувстват застрашени от тези чужди въоръжени сили в държавите като България и Румъния, и при липса на дипломатически напредък се готвят за реална война, на Румен Радев ще му дадат да полети на F-35 и готово?! Или, ако се абстрахираме от двойната все по-лабилна игра на министъра Стефан Янев напоследък, проблемът опира до началника на отбраната, избран още от управлението на Бойко Борисов, който да не е разбрал, че и въпроса за т.нар. усилено предно присъствие в България попада в обхвата на националния суверенитет на страната като пълноправен член на НАТО и именно защото носи отговорност за сигурността на останалите България също разполага с право на вето?! Как така министър-председателят също претендира от парламентарната трибуна, че сме суверенна държава, а партньори като Испания и Холандия ни информират какви техни въоръжени сили щели да разположат в България?! Когато на всички равнища в страната заявяват, че не е взимано такова решение и че не сме искали подобно нещо, се приема испанците и холандците да ни кажат, че са го решили, така ли

21 януари 2022





Българският народ също иска пълно изтегляне на небългарските военни сили от България

Въпросът не е подлаган на национален референдум, но след кражбата на гражданската подписка за референдума за членството в НАТО, внесена в парламента при председателя Огнян Герджиков и последвалото присъединяване на България към Северно-Атлантическия Алианс по втория начин -- не заради готовност и добра воля, а поради въвличането на България от Сакскобургготски в престъпната война на САЩ срещу Ирак -- се наблюдават ясно изразени обществени нагласи на сравнително устойчиви равнища след повече от десетилетното приобщаване на България като пълноправен член на НАТО. От една страна, това е мнозинство на българските избиратели за оставане на България в НАТО, и от друга, още по-категорично мнозинство на българските избиратели за пълно и безусловно извеждане от България на американските и всички друго-национални въоръжени сили в страната. По въпроса за тези обществени нагласи видимо се работи от години посредством контролираните от САЩ медии и служби в условия на растящо военно напрежение в нашия регион, но причините за напрежението отлично биват разбирани от мнозинството български граждани и не се очертава перспектива за тази несломима над 13-вековна национална воля за свобода и независимост да бъде подчинена от поредната империя на съвременността. Така че, като се придържаме към основните демократични ценности и правовия ред, положени за фундамент в Евро-Атлантическата общност, държавното ръководство на България е длъжно незабавно да поеме отговорността и необходимата водеща международна роля именно за пресичане на военната ескалация около България и Европа, като, първо, изпрати заявление до САЩ за прекратяване на двустранното военно споразумение, прокарано от Тройната коалиция и пробития от ЦРУ кабинет на Георги Първанов, второ, предприеме незабавна дипломатическа кампания спрямо Руската Федерация с настояване за реципрочни мерки за деескалация в Черноморския регион в тясно сътрудничество с Европейските партньори за присъединяване към Българската инициатива от страна на ЕС, и, трето, започне бързи, адекватни законодателни реформи за привеждане на Българската армия към необходимото равнище на съвременни бойни способности, в т.ч. със започналата вече процедура за новия проектобюджет. Безотговорно е парите на данъкоплатците да се раздават за купуване на пенсионерски гласове и помпане на инфлацията, вместо да се инвестират в гарантиране на мира, стабилността и икономическия просперитет на България в региона

21 януари 2022





Управляващите започнаха да назначават в Енергетиката направо кадри от Американските ТЕЦ-ове

Специалист по придобиването, логистика и вериги на доставки, който работи от 2007 до 2015 г. за американската корпорация „AES“, собственик на „ТЕЦ Марица 1“, а преди това, 2003-7 г. /при Сакскобургготски и Тройната коалиция/ е бил юрисконсулт към Министерството на отбраната по редица търгове и договори, вкл. за модернизацията на хеликоптери и придобиването на морски корвети, с над тригодишен опит също в немската „Heidelberg Cement“ в приватизираното предприятие в Девня и понастоящем ангажиран в американската „Visteon Corporation“ за автомобилно електронно оборудване, бе назначен за зам.-министър на Енергетиката: linkedin.com/in/stanislav-todorov-8929ab73. По какъв начин Станислав Тодоров ще защитава обществения интерес въз основа на неговите връзки и контакти, част от които са замесени в усвояването на публичен ресурс за частна полза чрез антипазарни договори, сложни корупционни схеми и престъпни корпоративни практики, вече имаме представа от предходните подобни назначения при първия юпи-отбор след 2001 г. С претенции за висок професионализъм винаги досега тези кадри от глобалния корпоративен свят, назначени в държавното управление, уреждат завземането на български държавни ресурси за частна полза, в узаконена форма и това, по всичко личи, се подготвя също за целия енергиен отрасъл. В контекст на сигналите също от страна на министъра на енергетиката -- maxilian.blog.bg/..2022/01/07/trifonov-sledva-da-si-ponese-otgovornostta-za-energetikata.. -- със затвърждаването на корпоративните свръх-печалби и законовите корупционни условия в сектора – maxilian.blog.bg/..2021/12/31/zashto-ne-prekratiavat-dogovorite-s-amerikanskite-tec-ove.. -- които никой очевидно няма намерение да реформира, така отново се потвърждава подмяната с Кирил Петков и Станислав Трифонов, чрез които същия американски октопод, оплел България над две десетилетия с милиционерското отнемане на контрола на бившето ДС-управление, със същите методи и средства, си затвърждава статуквото. По този начин корупцията се усъвършенства и разраства в още по-големи размери, контролирания медиен театър се затвърждава и независимо от приказките, просто, няма нито едно действие на централната политическа власт до момента в опровержение на подновения мафиотизиран курс. С кадровото завземане и на силовите структури, като КПКОНПИ, съответно се очаква възобновяване също на бухалковите операции за отстрел на основни конкуренти, познати вече от Цветан Цветанов, чрез които пак да се осигурява зрелище за народните маси и покритие в публичното пространство на новото разграбване. Бившият кандидат-президент Росен Миленов съобщи неотдавна как новите юпита вече са известни с прозвището „скакалците“ и ето че това се изпълва с все повече съдържание: bnr.bg/..rosen-milenov-kandidat-prezident.. (9:10"..)

19 януари 2022





Румен Радев все пак въвлича България във войната срещу Руснаците. Чрез двустранното споразумение със САЩ

Под предлог за планирана съвместна българо-американска подготовка на учебен полигон „Ново село“, която щяла да продължи половин година, вече се извършва предислоциране в България на безпрецедентен въоръжен контингент на САЩ, в т.ч. американски военнослужещи, танкове, хеликоптери, бойни машини, боеприпаси, транспортна и спомагателна техника, съобщи Министерството на отбраната.* За разгръщането на мащабно военно учение на Балканския полуостров от командването на Американските въоръжени сили в Европа под ръководството на ген. Тод Уолтърс се знае още от миналата година и имаше дори коментари от Руска страна за безпрецедентното /повтарям/ -- с над 120 бойни хеликоптера и 1000 бойни превозни средства -- тежко въоръжение на САЩ, което транспортират през гръцкото пристанище Александруполис.** Всички разбираме каква е целесъобразността на тази военна подготовка, за нова Кримска война предупреждаваме повече от година *** и така, аргументите, които се чуха напоследък от страна на военния министър Стефан Янев за недопускане на въоръжена ескалация, се оказват фалшиви новини, дезинформация. Единствената надежда на ген. Янев да не допусне постоянно базиране на сухопътни сили на САЩ в България, както заяви, ако междувременно не бъде отстранен от поста, е пристигащите сега военни сили на САЩ да продължат в Украинска посока. Това в още по-голяма степен ескалира напрежението в Черноморския регион и скоро, наред с масовите граждански протести, които се очакват в България срещу прекалената инфлация и ръста на цените на електроенергията от лятото на 2021 г., в резултат от управлението на Румен Радев,**** се очакват и анти-военни протести. Двойната и долнопробна политика, наблюдавана от управлението след Бойко Борисов, който също говореше за платноходки и туризъм в Черно море, но прокарваше пътни карти и програми на САЩ в България за военната им ескалация тук, далеч от техните граници, значително се различава от политиката на редица партньори в НАТО

____________________
Свързани публикации: Натискът от американските генерали за разполагане на още въоръжени сили в България цели ескалация, 19 декември 2021, Румен Радев ще плати висока цена ако допусне участие на България във война срещу Руската армия отвъд НАТО, 12 декември 2021

* mod.bg/bg/news.php, 18.01.2022

** 19min.bg/news/8/160135.html

*** maxilian.blog.bg/novini/2020/12/08/podgotviat-nova-krimska-voina.1738945

maxilian.blog.bg/novini/2021/03/04/anglichanite-zapochnaha-kampaniia-v-sivata-zona-za-opravdani.1751892

**** maxilian.blog.bg/politika/2021/12/31/zashto-ne-prekratiavat-dogovorite-s-amerikanskite-tec-ove.1796249

18 януари 2022





Все по-безотговорно е да се следва политиката на Джозеп Борел по отношение на САЩ и Руската Федерация /also in English/

Действащата администрация на Европейския съюз в областта на външните работи и сигурността следва същия курс, по който предходната, водена от Катрин Аштън, при Херман Ван Ромпой, предизвика Украинската криза. Без да разполагат с необходимия разузнавателен, оперативен, военен и аналитично-прогностичен капацитет, така Европейският съюз стана причина за разпалване на масовите протести на Украинския Евромайдан през 2013 г., което отвори възможност на САЩ да извърши силов, въоръжен преврат срещу демократично избрания Украински президент, в отговор на което се намеси Руската Федерация и Украйна започна да губи територии. Целият проблем и нарастващото напрежение за териториалната цялост на Украйна не би съществувал тези години, ако в Европейската комисия бяха могли да разберат в по-дълбок, широк и независим план причините за невъзможността на Украинския президент тогава да балансира между проевропейските и проруските обществени нагласи в страната по външните отношения с Брюксел и Москва. С действия най-вече на високо равнище, така, на сляпо, и настоящата администрация на ЕС не само задълбочи Украинската криза, затваряйки си очите дори за масираните въоръжени доставки от САЩ, които отговорния за преврата Барак Обама даже препятстваше, или развоя от НАТО в същата посока, но през Украйна съответно изпусна от контрол изобщо въпроса за Европейската сигурност, която попадна отново под официално обсъждане на двустранна основа между Руската Федерация и САЩ. В Европейската служба по външна политика и сигурност под ръководството на Джозеп Борел се втурнаха да убеждават всички колко в течение били държани от САЩ, като че ли им се докладва, въпреки че от проведените срещи и разговори се вижда, че никой дори няма намерение да ги информира по военната и междуведомствена експертиза, в която се изразява същността на водените преговори между САЩ и РФ за Европа, последно около седем часа и половина. Нямаше никакви официални възражения и протести от страна на Джозеп Борел към Вашингтон и Москва за допускането на подобни разговори без участието на Европейския съюз. В качество на Върховен представител на ЕС по политиката на сигурността той не е и приеман от Секретаря по отбраната на САЩ при посещения във Вашингтон, в отговор на което самият приема да разговаря на по-ниско равнище. По този начин, Джозеп Борел затвърждава Европейската администрация като обслужваща спрямо САЩ и вместо необходимата роля за търсения баланс да се гарантира сигурността и стабилността на Континента, той налива още масло в огъня. Също както правеше Катрин Аштън, макар че Борел не е Англичанин, исторически попада извън субектния обхват на разпределението от Ялтенската конференция, и се очакваше че разбира последиците по-добре, особено след като в резултат и Крим отново стана Руски. Месеци и години вече от разпада на гаранциите за сигурността на Европа с оттеглянето на САЩ и РФ от договорите за противоракетна отбрана, за съкращаване на обикновените въоръжени сили и за ракетите със среден и малък обсег, по които също нямаше Европейска страна, въпреки че се отнасяха за Европейска територия, Джозеп Борел не предприе и не предложи нищо, самият не инициира такива разговори между ЕС, САЩ и РФ, да се обсъди и подпише нова договорна рамка за гаранции на Европейската сигурност

____________________
Свързана публикация: САЩ са готови на сътрудничество с руснаците само по въпроси, създаващи заплахи за собствената им територия, 24 март 2021, в maxilian.free.bg/x65.html

 * * *


It is increasingly irresponsible to follow the policy of Josep Borrell in relation to USA and the Russian Federation

The current European Union administration in the field of foreign affairs and security follows the same course as the previous one, led by Catherine Ashton under Herman Van Rompuy, which has provoked the Ukrainian crisis. Without the necessary intelligence, operational, military and analytical-projection capacity, the European Union sparked mass protests on Ukraine's Euromaidan in 2013, which allowed the USA to carry out an armed coup d'etat against the democratically elected Ukrainian president, in response to what the Russian Federation intervened and Ukraine has started to lose territory. The whole problem and the growing tension for the territorial integrity of Ukraine would not have existed these years if the European Commission had been able to understand more deeply, broadly and independently the reasons why it was not possible for then Ukrainian President to balance between pro-European and pro-Russian public attitudes in the country along the foreign relations with Brussels and Moscow. Acting predominantly at high level, thus, blindly, the current EU administration also has not only deepened the Ukrainian crisis, turning eyes shut yet to the massive USA military supplies that even Barack Obama, who was responsible for the coup, had restrained, or NATO's development in the same direction, but, through Ukraine, of the same course has lost the control over the European security matter in general, which fell again under formal dialogue on bilateral basis between the Russian Federation and the USA. The European External Action Service, led by Josep Borrell, rushed to assure everyone how informed they are by the USA, as if reporting to them, although it is clear from the meetings and talks held that nobody even intends to detail for them the military and interagency expertise, being the essence of the USA-Russia negotiations over Europe, last about seven and a half hours long. There were no formal objections or protests from Josep Borrell to Washington and Moscow for allowing such talks without the European Union participation. As EU's High Representative for Security Policy he is not even accepted by the USA Secretary of Defense during visits in Washington, in response to which he himself admits talks at a lower level. Thereby Josep Borrell affirms the European administration service to the USA, and instead of playing the necessary role for the balance sought in ensuring the security and stability of the Continent, he adds more fuel to the fire. Same as Catherine Ashton has been doing, though Borrell is not an Englishman, historically he is outside the ascendant scope of the Yalta Conference, and is expected to have better understanding of the consequences, especially since Crimea, as a result, has become Russian again. Months and years already after the collapse of Europe's security guarantees from the USA and Russia abandoning the treaties on Anti-Ballistic Missiles, Conventional Armed Forces and Intermediate-Range Nuclear Forces, that also had not had a European side, in spite of providing for European territory, Josep Borrell has not undertaken and proposed anything, himself has not initiated such talks among EU, USA and Russia to discuss and sign a new treaty framework for European security guarantees

____________________
Related publication: USA is ready to cooperate with Russians only on issues that pose threats to its own territory, 24 March 2021, in maxilian.free.bg/x65.html

17 january 2022





European Commission Instagram Censored Comment

The following comment remained invisible for the public in instagram.com/europeancommission, after I have just posted it in relation to the last interview of Victoria Nuland for „Financial Times“:

Whom does the Under Secretary Victoria Nuland refer to negotiating with in Europe over the prepared different scenarios in response to potential direct Russia-Ukraine war?! When saying „European allies“, it is far from meaning the European Union, isn’t it?! As We observe the EEAS exaggeration of the EU involvement in the USA-RF bilateral affairs over European Security, as well as their misinterpretation of facts over, e.g., the full implementation of the Minsk Agreements, insisted by the Russians, while heavily sabotaged by the USA and Ukrainians, or even the focus of a meeting between Stefano Sannino and Wendy Sherman on December 1, 2021 -- eeas.europa.eu/headquarters/headquarters-homepage/109583/eu-diplomatic-outreach-context-security-challenges-russia_en -- that has been reported by both sides specifically on China and Indo-Pacific, with not even a word for Russia and Ukraine, is the European Commission again taking the role of a subordinate to the USA „Fuck EU“ team?! All of theirs official representatives now have started to yell for some false flag military provocation expected in Ukraine, referring to such events in the past and unbelievable intelligence sources. When it is known, for example, what Mikheil Saakashvili of Georgia has done, again, with their military advisors, over Tskhinvali on the opening day of the last Olympics in China /August 8, 2008/, that led to another Russian intervention, as projected. So, being ready now, both, to trigger the war and to instruct You what to do, it remains only to ask for the incredible price of their precious LNG, does it

instagram.com/p/CYwKGV8Igrp

15 January 2022





Руската Федерация: Ако Минските споразумения бъдат изпълнени, не би имало никаква заплаха за сигурността на Украйна и нейната териториална цялост /also English; Video/

Деескалацията е възможна. Преди всичко е необходимо властите в Киев да бъдат принудени към пълно и безусловно изпълнение на Минските споразумения, които се явяват част от Международното право, в резултат на приетата Резолюция 2052 на Съвета за сигурност на ООН“. Това заяви вчера заместник-министърът на външните работи на Руската Федерация Александър Грушко след участието му в проведеното съвместно заседание със съвета на НАТО във формат постоянни представители на страните членки в Брюксел, 12 януари 2022 г.* Ако Минските споразумения бъдат изпълнени, не би имало никаква заплаха за сигурността на Украйна и нейната териториална цялост“, продължи Грушко. За да съдействат на тази де-ескалация -- тя е единствено възможна, ако имаме предвид точно това, което имаме предвид -- то страните от НАТО трябва да прекратят всякакво военно съдействие на Украйна, да прекратят доставките на оръжие, да отзоват инспекторите, инструктурите, офицерите и войниците, което само по себе си е предвидено в съответстващите положения на Минските споразумения“, каза Грушко. И у нас се създава дълбоко съжаление от факта, че в НАТО-вския лексикон, необходимостта от изпълнение на Минските споразумения, в качество на един от ключовите елементи за укрепване на регионалната стабилност, изчезна. Разбираме защо в НАТО не обичат да ги споменават. Защото цялата задача се състои в това Русия да бъде позиционирана в качество на страна в конфликта“.. Още веднъж подчертавам, че друг път за оздравяване на ситуацията в Украйна, освен изпълнението на Минските споразумения  Н Е  С Ъ Щ Е С Т В У В А“, заяви Александър Грушко

На въпроса дали вярва, че има нужда от продължаване на дипломатическите разговори, Грушко отговори: Разбира се“ .. Но е необходимо да имаме споделена обща цел. Нашата обща цел са солидни, нови системи за сигурност в Европа, базирани на нови принципи и в съответствие с вече разработените принципи, в т.ч. базовият принцип за неделимост на сигурността“

* youtu.be/BErSwPlh3xg (1:02:02"..; 1:31:45"..)


Russian Federation: If the Minsk Agreements are implemented, there would be no threat to Ukraine's security and territorial integrity

De-escalation is possible. First of all, the authorities in Kiev need to be forced to fully and unconditionally implement the Minsk Agreements, which are part of the International law, as a result of the adopted UN Security Council Resolution 2052“. This has been stated yesterday by the Deputy Minister of Foreign Affairs of the Russian Federation Alexander Grushko after His participation in the joint meeting with NATO Council /Permanent Representatives of the Member States format/ in Brussels, January 12, 2022.* If the Minsk agreements are implemented, there would be no threat to Ukraine's security and territorial integrity“, Grushko continued. In order to help this de-escalation -- it is only possible if We mean exactly what We mean -- NATO countries have to stop all military assistance to Ukraine, stop supplying weapons, recall inspectors, instructors, officers and soldiers, what in itself is provisioned by the relevant Minsk Agreements clauses“, Grushko said. And We also deeply regret the fact that in NATO's lexicon the need to implement the Minsk Agreements, as one of the key elements for strengthening regional stability, has disappeared. We understand why NATO does not like to mention them. Because the whole task is to position Russia as a party to the conflict“.. I emphasize once again that THERE IS NO OTHER way to improve the situation in Ukraine, except for the implementation of the Minsk Agreements“, Alexander Grushko declared

Asked whether He believes there is a need to continue diplomatic talks, Grushko responded in English: Yes, of course“ .. But .. We have to have a shared common goal. Our common goal is sound, new security systems in Europe, based on new principles. And meeting all principles that were elaborated by our predecessors, including the basic principle of indivisibility of security“

13 януари 2022





България продължавала да е разпределително депо за нарко-стимуланти

Това става ясно от съобщение на Колумбийската служба за борба с наркотрафика, задържала един тон кокаин, предназначен за България: news.bg/crime/kolumbiya-zalovi-edin-ton-kokain-prednaznachen-za-balgariya.html. Според предварителното разследване, кокаинът бил предназначен за западния пазар, като от България трябвало да бъде пласиран за Италия, Франция и Германия. Като се имат предвид способностите на ДАНС, в съчетание с дейността на американските спец.-мафиоти и техните служители в България за масово наблюдение и обществен контрол до степента на антиутопия по Джордж Оруел, в т.ч. с мощно приложение на изкуствен интелект, подобно на Китай, такъв престъпен трафик не е възможен без осигурен чадър от поне едно от двете места. Освен органични нарко-стимуланти, като кокаина, България традиционно е замесена и в индустриалното производство и трафика на синтетични нарко-стимуланти, като амфетамините и каптагона, за каквито мащабни доставки, от България, се разчу около търсенето и потреблението на терористичните организации из Сирия и Близкия изток. Стефан Гамизов, в тази връзка, заяви че България е Колумбия на синтетичните наркотици: vbox7.com/play:6b3ffa7b. Данни за масова употреба на нарко-стимуланти се появиха също тази седмица от показания на заловените метежници в Казахстан

9 януари 2022





Румен Радев: Крайно време е България да разполага със съвременни отбранителни способности

Става въпрос не само за изпълнението на основните проекти за модернизация -- придобиване и усвояване на новите бронирани машини за Сухопътни войски, многоцелеви изтребители за Военновъздушните сили, модулни патрулни кораби за Военноморските сили, но и осигуряване на съвременни системи за противовъздушна отбрана, за наблюдение, разузнаване, комуникации и обработка на информацията, дистанционно управляеми системи и други, без които постигането на съвременни отбранителни способности е немислимо“, отбелязва президентът в интервю за в. „Българска армия“.* Крайно време е България да се възползва и от солидните възможности за съвместно разработване и придобиване на отбранителни способности, които дават участието ни в Постоянното структурирано сътрудничество (PESCO) на Европейския съюз, Европейския фонд за отбрана (EDF) и ускорителя на иновации на НАТО в областта на отбраната DIANA“, уточнява Радев

* armymedia.bg/wp-content/uploads/2022/01/06.page1_.jpg

armymedia.bg/wp-content/uploads/2022/01/07.page1_.jpg

armymedia.bg/2022/01/07/държавният-глава-румен-радев-повишав

8 януари 2022





Трифонов следва да си понесе отговорността за Енергетиката и Външните работи

Министърът на Енергетиката не е съгласен, че са налице свръхпечалби в енергийните дружества. Това става ясно от началото на проведеното вчера парламентарно изслушване, след като му бе поставен въпроса за конкретния размер на тези печалби, генерирани от дружествата през 2021 г.* Човекът заяви, че нямало такава дефиниция и отклони отговора единствено за държавните дружества, въпреки че въпросът бе поставен изобщо за всички електропроизводители. Дори да се приемело, че нещо е свръхпечалба, казва министърът, то следвало да се има предвид, че има тежка задлъжнялост в системата, очевидно, визирайки, пак единствено държавния сектор. По този начин, министър Николов създаде впечатление, че възприема свръхпечалбите за изгодни и смята да ги отстоява като целенасочена политика. После, неколкократно го питат за належащите законови изменения, които ще предприеме, а той продължава да обяснява как всичко, едва ли не, било точно и нищо значително не следва да се промени. Самите дефиниции, доколкото са необходими и липсват в закона, биха станали факт, ако министъра предприеме съответното законово допълнение, но Александър Николов не просто не очерта перспектива за развитието на Енергийния сектор, особено в наблюдаваните извънредни условия, а по-скоро опитва да аргументира запазването на статуквото, все по-видимо в чий интерес. От публичните биографични справки за него е ясно, че е работил за дружества на Българо-американската кредитна банка, като на 12 август 2021 е освободен от поста зам.-министър по разпореждане на служебния премиер Стефан Янев.** В допълнение към изпълненията на новия министър на външните работи, който също бе назначен от квотата на Станислав Трифонов, така се разбира защо тези ресори са възложени именно на него. Публично, Трифонов пише във „Фейсбук“ като обикновен гражданин, въпреки че лично определя лицата за въпросните министерски позиции и това се прави на тъмно, без ни най-малка обосновка за целесъобразността. Александър Николов и Теодора Генчовска не бяха познати за обществото, и подобно на кадрите, предлагани от Трифонов за неуспешните му проекто-правителства, както се вижда сега от първите управленски действия и бездействия, така, всъщност, биват обслужвани чужди интереси, като клиентелистка покупко-продажба на държавното управление именно по ключовите направления. С такива министри не е възможен какъвто и да било „А-отбор“, а перспективите на България остават негативни

*
facebook.com/dnevnik/videos/614430519807553 (17:00"..)

**
actualno.com/politics/koj-e-aleksandyr-nikolov-novijat-ministyr-na-energetikata-news_1682865.html

7 януари 2022





Кирил Петков започна да нарушава Коалиционното споразумение

Въпреки че, преди да гласуват правителството, коалиционните партньори се договориха изрично /цитирам/: Необходимостта от изграждане на нови ядрени мощности, уточняването на типа на реакторите и площадките, да се прецени след независим експертен анализ, който да е публичен и на база икономическа целесъобразност, най-ниска цена и време за изграждане“, министър-председателят Петков заяви в интервю за телевизия „Блумбърг“, че няма намерение да строи започнатата АЕЦ „Белене“.* Този въпрос бе изключително спорен по време на преговорите за текста на споразумението, които стартираха именно със сектор „Енергетика“, водени от Асен Василев, без участието на самия Петков, и независимия експертен анализ се оказа единствена възможност за постигане на споразумение.** По въпроса Да се развива ли ядрената енергетика в Република България чрез изграждане на нова ядрена електроцентрала“ е проведен и Национален референдум през 2013 г.,*** като до момента няма каквито и да било емпирични данни за промяна на обществените нагласи. Въпросът е особено болезнен за българските граждани и бизнес вече в условията на криза със свръх-цени на електроенергията, получена в резултат на създадения дефицит именно чрез блокиране на изграждането на новата АЕЦ през 2009 г. от Бойко Борисов, въпреки че проекта бе обезпечен с необходимите разрешителни, лицензии и финансова инвестиция в партньорство с консорциум между „Simens“ от Германия и „Areva“ от Франция

* promeni.bg/wp-content/uploads/2021/12/2.-koaliczionno-sporazumenie_prilozheniya-1-do-18_v.1.3_final_formating.pdf

bloombergtv.bg/a/9-bulgaria/101896-kiril-petkov-balgariya-stoi-tvardo-za-priemaneto-na-evroto

bgonair.bg/a/2-bulgaria/251320-ekskluzivno-s-kiril-petkov-nyama-da-stroim-aets-belene-vlizame-v-evrozonata-prez-2024-g

** youtu.be/UEdaD2dinoA

*** bg.wikipedia.org/wiki/Референдум_в_България_(2013)

results.cik.bg/referendum/rezultati/index.html

6 януари 2022





Най-справедливи са диференцираните цени за битовите потребители. Да се стимулира енергийната ефективност и пестенето на ресурси

За излизане от наложения мораториум върху устойчивото ценообразуване на КЕВР за битовото потребление, разбира се, има само едно най-правилно решение, което балансира едновременно всички интереси на участниците на пазара в съответствие с целите на обществото за социална поносимост, икономическо и екосъобразно развитие. Това е принципа Колкото повече, Толкова повече“, като се определя един базов минимум от да речем 100 КвтЧ месечно потребление на човек /и отделно за водата 2-3 КбМ на човек на месец/ с базовата цена към момента, която не се променя в рамките на ограничението. От което базово потребление на горе цената се увеличава прогресивно и, напр., пропорционално на ръста, за тока, с 20%, 40%, 70% и 120%.. Т.е.:

при 100 до 120 КвтЧ месечно потребление на човек, цената е с 20 % по-висока за количеството над 100

при 120 до 140 КвтЧ месечно потребление на човек, цената е с 20 % по-висока за количеството от 100 до 120 квтЧ и с 40% по-висока за количество от 120 до 140 квтЧ

при 140 до 170 КвтЧ аналогично ..

..

а над 220 КвтЧ на човек битово потребление на месец, цената е с над 120 % повече за количествата над 220 КвтЧ

Скалирането, естествено, подлежи на калибриране съгласно отчети, сценарии и проекции за очакваните постъпления. Но след ангажирането на държавния бюджет с компенсации към електроразпределителните дружества, правителството има основание да участва в съгласуването и определянето на скалата за диференцирани битови цени от КЕВР до възстановяване на сумата по претенцията от предоставените компенсации. Всички компенсации, по принцип, които биват отдавани от държавния бюджет към бизнес предприятия за сметка на всички данъкоплатци не би трябвало да се третират като безвъзмездни и е редно правителството вече да е ориентирано към тяхното справедливо възстановяване в бюджета, както от държавните, така и от частните електропроизводители, облагодетелствани от извънредните борсови свръхцени. Възстановяването на компенсациите е и начин да бъдат елиминирани борсовите спекулативни злоупотреби, негласното картелиране на пазара, формирането на изкуствени дефицити и дори чрез политическо /лобистко/ блокиране на изграждането на нови производствени мощности, което се наблюдава в България с хора като Мартин Димитров, съответните частни електропроизводствени интереси

За битовите потребители диференцираните цени означават бърза ориентация към все по-високоефективни електроуреди, спестяване на всяко ненужно потребление и закупуване на все повече автономни мини-електропроизводствени мощности, като фотоволтаични панели, т.нар. умни жилищни сгради и пр. Т.е., изцяло природосъобразно, чрез диференцираните цени се постига едновременно и развитие на новата високо-технологична Икономика в т.нар. „Зелен преход“, с намаляване на зависимостта от мръсното електропроизводство, което тежи все повече на България от съществуващите ТЕЦ-ове и все по-скъпите им въглеродни емисии. Намаленото битово потребление от скъпия ток ще се отрази на свободния борсов пазар, понижавайки търсенето и борсовите цени. Очаква се също възвръщане на интереса към топлофикационното отопление в големите градове, отливът на потребители от което създаде големи публични задължения в топлофикационните дружества

Диференцираните цени за битовото потребление са социално оправдани с оглед на хората, в т.ч. млади и възрастни, които разполагат с доста ограничени домакински бюджети, особено под инфлационния натиск, които съответно са принудени да пестят електроенергия и вода, но не се класират в програми за социално подпомагане поради ред причини и административни усложнения, и които се оказват най-потърпевши от недиференцираното увеличаване на цените от КЕВР

Диференцираните цени за битово потребление са и най-елементарното за прилагане решение, без допълнителни административни разходи и проблеми, съпътстващи организирането на програми за социално подпомагане; като диференцирането не изисква нищо повече от съответно обновяване на счетоводната методика за ценообразуване

5 януари 2022





И Теодора Генчовска се включи в натиска върху България за разполагане на още американски въоръжени сили

Въпреки че въпросът не е обсъждан в правителството и по думите на самия министър-председател България настоява за мирно уреждане на отношенията с Руската Федерация, новият министър на външните работи разпространи позиция по повод вчерашен разговор с държавния секретар на САЩ в конферентен формат „Б9“,* с която приветства дипломатическите усилия за убеждаване на Москва да предприеме мерки по деескалация“ и подчерта необходимостта от надеждна отбрана и възпиране по Източния фланг на НАТО“.* Това означава, че Генчовска иска Руснаците да предприемат военна деескалация, НАТО да продължи да въоръжава Източния фронт, а отбраната на България да бъде допълнително усилена, тъй като Генчовска я оценява за ненадеждна. Фактът, че Генчовска повдига /подчертава/ такъв въпрос не в правителството или парламента на България, а изначално пред държавния секретар на САЩ, очертава курса, предприет от външния министър за усилването да стане именно с разполагане на допълнителни американски въоръжени сили на българска територия. Всъщност, това отдавна е желанието от страна на САЩ за дислоциране на няколкохиляден сухопътен контингент от Германия, за което България е подложена на координиран и систематичен натиск още от времето на МО Каракачанов. По този начин, с изразената позиция Генчовска затвърждава впечатленията, че не България, а отново САЩ фактически са си назначили външен министър в българското правителство, елиминирайки фаворита за поста Димитър Гърдев, посредством публикации-партенки за неговата биография и семейство. А илюзиите за някакъв контрол върху външната политика от страна на президентската администрация, където Генчовска е била ангажирана като експерт, се изчерпват с неудачните назначения в МВнР на лица, свързани с бившата ДС. В случай, че самият Румен Радев е взел участие за подмяната на Димитър Гърдев с Теодора Генчовска, това би било поредното доказателство за стратегическите грешки, които той допуска от самото начало на президентския пост, след назначаването още на Огнян Герджиков за служебен министър-председател, който осигури път за допълнителен цял управленски мандат на Бойко Борисов, тогава още с Цветан Цветанов. Новоназначените кадри от бившата ДС в МВнР бяха елиминирани по подобен начин, както Димитър Гърдев, но с публикации, в които личеше дори информацията, придобита с незаконни СРС-та /от „clubz.bg“, подобно на сайта „Опасните“/ и в случай че Румен Радев, или неговия вицепрезидент Илияна Йотова са взели участие в подмяната на Гърдев с Генчовска, то самите те би трябвало вече да разбират колко са сгрешили. С или без прекалената самоувереност на генерал-върховния главнокомандващ, че е способен да разбира повече в областта на материя, където не е достатъчно подготвен, както и неговото разбиране за командно-йерархична подчиненост в политиката, така, България бива лишена от възможността да има водеща роля в международните отношения, особено необходима не само с оглед сигурността на страната, но и стабилността в регионален и дори глобален план

* state.gov/secretary-blinkens-call-with-the-bucharest-nine

____________________

Свързана публикация: Натискът от американските генерали за разполагане на още въоръжени сили в България цели ескалация, 19 декември 2021


4 януари 2022




« « Заглавия

« Предходни

Следващи »

За контакти » maxilian.blog.bg