« « Заглавия

« Предходни

Следващи »

Още в maxilian.blog.bg




Цветан Цветанов ли ще прокара разпалването на война с руснаците

Отново поканен на молитвена закуска с президента Барак Обама, по всичко личи още преди Софийски градски съд да го оправдае в делото за незаконно подслушване. Специалната законова поправка, по смисъла на която и главния прокурор поясни че не поддържат обвинението, обаче, месеци вече е била в сила. Как и от кого точно е промъкната такава поправка в Наказателния кодекс чрез преходните и заключителни разпоредби на Закона за МВР, не е известно. Можем да се досетим, единствено, че за партньорите на Цветан Цветанов от САЩ не е имало съмнение дали той ще бъде осъден. Ето така, след като бе изпран и реабилитиран с върховенството посредством закона, председателят на парламентарната група и заместник-председател на политическа партия ГЕРБ отново се озова във Вашингтон, където в четвъртък ще участва в т.нар. Национална молитвена закуска -- международен форум, организиран на верска основа съвместно от Конгреса и Президенството на САЩ. Междувременно, Цветанов е видимо ангажиран с интензивна работна програма, включваща срещи с представители на Националния им демократически институт, от където долетя също действащия външен министър на България, и други организации -- gerb.bg/bg/news/..cvetan_cvetanov... Сред всички познати или непознати за широката общественост имена може да се забележи, например, това на Робърт Джеймс Улси, бивш директор на ЦРУ и съветник на президента Джордж Уокър Буш -- bg.wikipedia.org/wiki/Джеймс_Улси. Същевременно днес министър-председателят Борисов прави поредните представления в опит да успокои обществеността с уверения в Парламента, че по темата за военни действия и военно участие не можело да бъдат вземани решения без санкция на депутатите. Контрапродуктивният за сигурността на България център на НАТО, за който министъра на отбраната Ненчев ще гласува в Брюксел, също се очаква да бъде прокаран със законопроект в Парламента, след като Правителството вече предприе изменения в тази посока -- parliament.bg/bg/bills/ID/15199. Начело на управляващото мнозинство е именно Цветан Цветанов, разбира се, с отпадналите обвинения за злоупотреби със СРС. Предвид как минават подобни законови изменения и възможностите пред лица, поставени над закона, дали има някакви съмнения какво може да решат управляващите в Парламента, когато им бъде създадена съответната среда, например, с някоя провокация във все по-напрегнатата обстановка, отговорността за която незабавно да се отправи срещу руснаците, без оглед какво и от кого после излиза в разследванията? Обикновено истината за виновните за подобни провокации публично се подменя или е необходимо твърде много време да излезе на яве, а сред изненаданите могат да се окажат и лица на най-високо равнище, като президентите Путин и Обама, например, които междувременно решават в тази връзка, съобразно своите интереси. Исторически, макар всеки лично да си го получава по един или друг начин, в крайна сметка, тъй като съществуват не само закони, които някои пишат и над които могат да се поставят, ролята на подобни лица, намерени за "не"виновни, е доста особена с оглед на действителните им подбуди и последиците върху много други

Свързани публикации: Единствено Конституционният съд в България е независима съдебна институция, САЩ вече плащат на българската наемна армия да ги обслужва, Натискът за затваряне на врати и прозорци е израз на страх, Бойната слава не компенсира провалената политика и лоша дипломация, Калин Георгиев застрашава, а не гарантира провеждането на честни избори, А на Росен Плевнелиев не са ли признателни, Възпрепятстването на правосъдието в МВР става и невидимо, Вънтрешната политика на Правителството продължава и след оставката. Дори световни медии се объркват, Театър в точка на кипене (типинг-пойнт), Едноличните режими в България са все с покровителство на „Големия брат“

4 Февруари 2015





Ако руснаците нагнетяват страх в България, то е защото се чувстват заплашени

Типичен метод при комунистическия режим бе да се обвиняват български граждани, които отстояват някакви национални интереси срещу намесата на Москва в България, че са вербувани и работят за вражеските сили от капиталистическия свят. Сега, когато управляващите предлагат вече законови изменения, чрез които български военнослужещи на територията на България да изпълняват разпореждания от външно командване през международна организация, армията получава директно финансиране от правителството на САЩ, и в България ще бъде разполагана тяхна бронирана техника под претекст за провеждане на учения.., министърът на отбраната Ненчев започна да прави публични внушения в обратна посока -- novanews.bg/news/view/2015/02/03/100579/Ненчев.. -- че разпространяваните опасения относно последиците за страната са организирана руска пропаганда. Такова било неговото усещане, явно, той не разполага с конкретни факти. Ако допуснем, все пак, че усета му има основания, би следвало да се замислим за причините. Русия вече актуализира отбранителната си стратегия, в резултат влошаването отношенията със САЩ и НАТО, и предприетото засилване на военен капацитет до собствените им граници. Макар по друг повод, лично президентът Владимир Путин изрази съмнения, че България е суверенна държава, на която може да се разчита. Предвид управлението на страната през последните години, такива нагласи се споделят и сред голяма част от българския народ, който, действително, не разполага с достатъчни механизми за контрол над управляващите и дори след изрично изразена воля на национален референдум /във връзка с АЕЦ „Белене“/ бе потъпкан с противно парламентарно решение. При тези условия е напълно резонно да се твърди, че заплахите за страната произтичат от самото й управление. Това, че министър Ненчев, като участник в управлението, отправя внушения за друг източник на заплахи е естествена реакция на човек в неговото положение. Геополитически, разбира се, заплахата за България идва от натикването й в пресата между полюсите на глобалния сблъсък, но е въпрос на държавното управление дали прави всичко необходимо да извади страната от тази преса, или точно обратното

Свързани публикации: Кога България е искала чуждо командване върху своя територия, САЩ вече плащат на българската наемна армия да ги обслужва, Стратегическата роля на България и в НАТО е да работи за мира и сигурността, Правете любов, не война, Българският народ вероятно ще е благодарен на Русия ако го освободи и от военните бази на САЩ, В България има както военни бази, така и военни сили на САЩ, Компромис за оставане на военни сили на САЩ в България би бил безотговорност спрямо сигурността, САЩ разгърнаха военни изтребители и части в България.. преди Министерски съвет да го разреши, България не може да се грижи за собствената си отбрана докато обслужва чужда армия, Ангел Найденов превръща отбраната в атака, Въоръжените сили на САЩ в България вече създават реални заплахи за сигурността, Дали Русия иска реванш или САЩ нов световен ред, САЩ шпионират и чрез военните съоръжения в "партньорски" държави, По-сигурно ли е с военните на САЩ в България, Да предизвестим САЩ че прекратяваме двустранното военно споразумение

3 Февруари 2015





Помислете защо

Ако военните отговаряха за политиката на държавите, днес планетата едва ли би била все още приятно място за живеене. При цялото ми уважение към достойната служба на всеки, има съществено разминаване между политическите цели и военните, в т.ч. при решаване на международни конфликти. Когато едното върви с и до другото, както смята за редно бившият началник на генералния щаб и настоящ председател на парламентарната комисия по отбрана ген. Михо Михов -- bnr.bg/horizont/../gen-miho-mihov.. -- значи има състояние на война. Иначе, целта на политиците, съгласно обществения интерес, е разоръжаване и освобождаване с преквалификации и т.н. на военен и военно-технически персонал. Предвид неговите заслуги, ген. Михов може и да не става за добър политик, но от настоящата му позиция в парламента, неговите становища по политически теми следва да се разглеждат именно политически, и няма причини да се заблуждаваме, че са компетентност от последна инстанция, с която се спори единството въз основа на познания и опит във военното дело. Още повече, когато г-н Михов явно опитва да подвежда аудиторията, подменяйки въпроса за центровете, които НАТО възнамерява да разположи по източната граница за повишаване боеготовността, с тема за цивилизационен сблъсък, миграция и пр., това е не само ниска проба, а безотговорна политика. Лично генералният секретар на НАТО обяви, че такъв тип центрове ще се правят за пръв път в историята на Алианса и те са в отговор на действията на Русия, конкретно във връзка с Украйна и Крим. Г-н Михов казва, че не е драматично, като съпоставя с военната координация по време на Варшавския договор, но тъкмо тези сравнения са крайно обезпокоителни. Освен гражданите в България, обществата и на редица партньорски държави ще губят изключително от ново двуполюсно разделение, надпревара във въоръжаването и силови решения, в разрез с Устава на ООН. Обърнете внимание само, като резултат от международния дневен ред на САЩ през последното десетилетие, с тяхната военна доктрина и интервенциите, включително против Международното право, цените на петрола и т.н., Русия първо забогатя, после започна да развива икономика въз основа на военно-промишления комплекс, и в крайна сметка ускорява този процес в отговор на предприетата спрямо тях изолация. За малко повече от десетилетие, Вашингтон превърнаха Москва отново във военно страшилище, от което сега искат да пазят Европа, въпреки че, очевидно, има и държави, които, без техните услуги, няма защо да се притесняват. А всичко онова, което се случва в Близкия изток, вече и с т.нар. „Ислямска държава“, Сирия, Либия и т.н., по-добре ли е от преди да убият Садам Хюсеин, Муамар Кадафи..? Ще стане ли Украйна просперираща европейска държава, както им обещаваха? Може ли Европа да бъде център при такива полюси

Свързани публикации: Кога България е искала чуждо командване върху своя територия, Стратегическата роля на България и в НАТО е да работи за мира и сигурността .., България е ангажирана да не допуска военните да командват политици и гражданското общество

2 Февруари 2015





Единствено Конституционният съд в България е независима съдебна институция

Без адекватни закони, съдът и прокуратурата няма как да работят адекватно, започна да обяснява и главният прокурор Сотир Цацаров. В България има само една парламентарна камара, която избира и изпълнителната власт, наместо Суверена, така че законите се приемат от управляващото политическо мнозинство по негова инициатива. Особено, при положение че съдилищата осъществяват правораздаване, а не съдебна справедливост, и не могат дори да прилагат конституцията при противоречия с въпросните закони, очевидно, контролът върху цялата държава, в т.ч. работата на местната власт, управлението на съдебната система и производството в борбата срещу престъпността е в ръцете на управляващите политически представители. В рамките на един мандат, те са ограничени единствено времево, със законовите условия, които наследяват от предходните, но това не променя, а увеличава абсурда със законодателната лудница. Напълно недосегаеми, без ефективно разделение на властите, те просто се редуват в упражняването на върховенство посредством закона. Така са го замислили с действащата конституция, във връзка с преразпределянето на собствеността.., че Конституциония съд не е част от съдебната система и могат да издевателстват върху нея, напред-назад, докато са живи и има кой да им пуска бюлетините, без значение дали мнозинството български граждани изобщо гласуват. Още по-трагично е, че върху това се основава и юридическата школа в България, където учат не толкова Право, колкото творчеството на управляващите политици, и докато завършат, а значителна част от наученото е вече изменено през Държавен вестник, съответно, разбират как в тази държава няма начин да успеят без криво

Свързани публикации: Докато никой орган не е натоварен с отговорността за осъществяването на съдебната власт в държавата, какво очаквате .., И в Римското право Съдът осъществява справедливост, не правораздаване .., Жалко ако съдиите ще протестират единствено за битови условия, Правораздаването е винаги претрупано.. Съдебната справедливост има възможност да мисли

1 Февруари 2015





Кога България е искала чуждо командване върху своя територия

НАТО ще разположи структури в шест източно-европейски държави за подпомагане координацията по формиране на преден фронт сили в отговор на действията на Русия в Украйна, е заявил днес генералният секретар на НАТО, цитиран от „Асошиейтед прес“. Такъв вид структури се създават за пръв път. По този начин, Йенс Столтенберг пояснява що за команден център е онова, което искат да разполагат и в България, наред с Балтийските държави, Полша и Румъния. Тези предни позиции ще планират и организират военни учения, ще командват и контролират подкрепления, които може допълнително да бъдат изпращани.. Министърът на отбраната Ненчев днес в парламента явно повтаря каквото му е написано от същото място и те в министерството са превели и загладили от по-острите детайли. Решението за целта в НАТО се очаква на 5-и февруари именно от министрите на отбраната на страните членки. В тази връзка, очакваме Министерски съвет да одобри и съответната позиция, с която министър Ненчев ще участва. Текстът, вероятно, вече е договорен чрез постоянния представител на България в НАТО. Още в сряда, правителството одобри проект за изменение на Закона за отбраната и въоръжените сили, с който предлага, на територията на България, българските военнослужещи да изпълняват задължения и извън Министерството на отбраната, Българската армия и структурите на пряко подчинение на министъра на отбраната. Условието „в мирно време“ не бива да Ви подвежда, тъй като, ако времето стане военно, подобни писани закони започват да губят значение и няма как повече да се опираме на правов ред. Днес, в петък, конкретният законопроект на МС още не може да се намери в предназначената за целта секция на сайта на парламента. Доколкото се разбира от правителственото съобщение, все пак, става ясно че една от целите е български военнослужещи, на територията на България, да изпълняват задължения и под чуждо командване

30 Януари 2015





Доверието в институциите на Европейския съюз е вече недоверие

Рейтингът на обществено доверие към Комисията на ЕС е отрицателен. Макар известното покачване след пролетта на 2014 г., с новия състав и т.н., последните данни от редовното представително изследване „Евробарометър“ за всичките 28 държави членки показват, че хората, склонни да НЕ вярват на Европейската комисия са 42%, повече от 38% склонни да вярват. Отрицателен е рейтингът и на Европейския парламент: 43% недоверие спрямо 42% доверие. Независимо от отчетения през есента на 2014 г. положителен ръст, всъщност, дълги години вече се наблюдава отрицателна тенденция за доверието към европейските институции. Въз основа на периодичните данни, съответно, може да се прогнозира как тази тенденция ще продължи


Доверие в Европейския парламент, Европейската комисия и Европейската централа банка сред гражданите на ЕС /пролет 2006 - пролет 2014 г./. Източник: Евробарометър

Какви са причините за тази тенденция, въпреки всички усилия в Брюксел, похарчените колосални суми пари, интеграцията и централизацията, която са предприели.., нека всеки преценява. Според мен, това че Европейската комисия по принцип прилага двойни стандарти и вместо източник на авторитет, там разходват фундаменталните идеали и ценности, които би трябвало да гарантират, отдавна е безспорен факт

Свързани публикации: Честито държавно-администрирано стопанство .., Европейската комисия вече е пример за порочни практики .., Европейският съюз е като корупционна схема ..

28 Януари 2015





Шиканираха още една подписка за национален референдум

Едва ли има по-категоричен израз на безправие в една държава от практиката на политически представители, въпреки недвусмислено изразена воля на стотици хиляди граждани с избирателни права за провеждане на национален референдум по конкретни въпроси, да обезсилват и елиминират внесените подписки. Дали с юридически трик, как на някой му е удобно да тълкува нещо, чрез проверката в ГРАО или фактическо изгубване на подписката, след като е била внесена в парламентарното деловодство по надлежния ред, винаги се касае за надмощието, което председателите на парламентарната институция упражняват над осъществяването на народния суверенитет. Народът се събира поименно и с подписи им казва какво се иска, а те, в онази сграда, самите са приели дори да се наричат Народно събрание, наместо събранието на Народа, и от позицията на председател там какво очаквате? Шиканирането на инициативата относно избирателната система е поредното в историята на парламентарните ръководства в България. Когато Михаил Миков отказа да придвижи нещата в посока непосредствено осъществяване на държавната власт, инициативният комитет, начело с Георги Близнашки, заведе административно дело № 7902 / 2014 г. във Върховния административен съд. ВАС е подчинен на волята на управляващото политическо мнозинство, което излъчва парламентарния председател. Съответно протака делото докато се проведат нови избори и се състави следващо парламентарно събрание, предлагайки на инициативния комитет да се споразумее с новия председател Цецка Цачева. Както днес г-н Близнашки съобщава /.. 5:30" ../ (цитирам): „ние проведохме, като инициативен комитет, един обстоен разговор с нея, но стана ясно, че тя се придържа към една принципна позиция, и аз смятам че тя е правилната позиция, че всички инициативи, които са внесени в предходния парламент, трябва да бъдат подновени наново. Т.е., предложението за референдум трябва да бъде внесено отново в новоизбраното Народно събрание, а това означава, че евентуално трябва и наново да се опитаме да съберем подписката, ако вземем подобно решение“. Самото предложение, Георги Близнашки е адресирал изрично до предходното, 42-о НС. След като Михаил Миков там отне възможността за допълване на липсващите, според ГРАО /МРР/, данни и подписи, това НС отхвърли предложението. Разбира се, освен дали има принципна позиция, е важно и какви са принципите. Управляващите от ПП ГЕРБ, които подпомогнаха събирането на тази подписка, вече разполагат с възможност, без друга инициатива, най-малкото от уважение към собствения си електорат, поне да поискат ново решение, съгласно чл. 84, ал. 5 от Конституцията, за провеждане на референдум относно мажоритарния, задължителен и електронен вот. Предвид бездействието и изказванията от тяхна страна досега, става ясно, че, ако все пак предприемат нещо в тази връзка, възнамеряват отново да е подмяна и не по трите въпроса

Свързани публикации: Като са на власт ПП ГЕРБ и президента вече не настояват за референдум по изборната реформа, а БСП в опозиция го подкрепят .., Цинизмът на управляващите няма граници и по отношение на електронното управление, и за конституцията ..

27 Януари 2015





САЩ вече плащат на българската наемна армия да ги обслужва

15 млн. долара от правителството на САЩ щяла да получи Българската армия за ремонти на полигона в Ново село, летището в Безмер и други инфраструктурни проекти, съобщи министър Николай Ненчев: investor.bg/..armiiata-shte-poluchi-15-mln-dolara-ot-sasht... Това не са належащите приоритети в министерството на отбраната и очевидно се касае за приоритетите на онзи, който плаща. Съществено в случая е и че тези неща не стават без договорка с министър-председателя. Ако някой още се заблуждава от неговите представления, едва ли не, като национал-опозиционер спрямо Вашингтон, то в действителност, както се очакваше, правителството пак работи продажнически, а Борисов играе с отговорността за да го прокарва пред обществото. Такава е неговата функция в България от преди директора на ЦРУ да го разсекрети като тяхното момче, и лоялността на Борисов към създалите го (нали знаете колко отличия и признания е получил) за пореден път стана ясна още с назначенията във второто му правителство. Те са и в Европейската народна партия, както е известно, Българската армия вече не е народна. Преди месец наблюдавахме дори словесен сблъсък, публично във връзка с наименованието и идентичността на армейски профил във „Фейсбук“: bpost.bg/article/32444. Все по-силно се усеща напрежение в българското общество относно военната ангажираност спрямо Русия, тъй като без натиска от запад, тук не бихме имали причини за безпокойство, и сред офицерския състав далеч не всички одобряват безотговорния тарикатлък на управляващите. Добавете липсата на достатъчен авторитет у върховния главнокомандващ с безпрецедентно ниското за позицията обществено доверие, което те с Цветанов постигнаха чрез Плевнелиев, и поразиите им вече налице в енергетиката.. може скоро да изглеждат дребна работа. С Борисов се натискат за прием някъде при по-висок стандарт, докато там очевидно са отредили друго и вместо в Давос или Шенген, ги използват за възможно по-ефективна охрана от външната страна на помещението. Просто, с цените на електроенергията за да покриват дългове към нерентабилните частни производства явно е било само първия път

Свързани публикации: Министър-председателят не знае какво е нужно за просперитета на България .., Правете любов, не война .., Българският народ вероятно ще е благодарен на Русия ако го освободи и от военните бази на САЩ ..

25 Януари 2015





Стратегическата роля на България и в НАТО е да работи за мира и сигурността

Нямало комуникация между висшето военно командване на НАТО и Русия, съобщи командващият силите на НАТО в Европа генерал от ВВС на САЩ Филип Брийдлав -- reuters.com/article/2015/01/22/us-ukraine-crisis-nato... От както се разразиха бойните действия в Украйна, работните военни отношения между двете страни следват политическите и съществуващия до преди това редовен информационен обмен е прекъснат. Брийдлав и неговите колеги обсъждали как да възобновят тази комуникация, макар че това не съответства с продължаващия разпад в отношенията и изострянето на конфронтацията на политическо ниво. Същевременно се проведе следваща дипломатическа среща между министрите на външните работи на Франция, Германия, Русия и Украйна за преодоляване на подновените от страна на Киев бойни действия. САЩ изпратиха в Украйна военна делегация, начело с командващия сухопътните им войски в Европа генерал-лейтенант Фредерик Ходжис да оцени ситуацията и обсъди военното сътрудничество с украинските сили. Очевидно, от самото начало, те участват активно в ескалацията на конфликта по тази географска ширина, която се намира на границата между ЕС и Русия, и това обяснява тяхното политическо и дипломатическо поведение. Достатъчно е да се проследят само публично известните събития в отношенията между Вашингтон и Киев за да се види, че действащата власт в Украйна и особено актовете в областта на сигурността, със значителна част от съответните ресурси, напълно зависят от САЩ. Петро Порошенко не взима решения, струващи човешки животи, без преди това да са одобрени и обезпечени от САЩ. Не може да има съмнение, че лично президентът Обама с неговия екип е ангажиран в продължаването на украинския военен конфликт, който те са убедени че водят срещу руснаците и който последно възобновиха преди срещата на външните министри на ЕС, след разпространените намерения там да се предприеме отпадане на санкциите. Т.е., и в Украйна няма сблъсък между различни части на народа, а отново се води военна игра между Вашингтон и Москва, която те осъществяват чрез и за сметка на украинския народ. Тук не е от значение активната политическа, дипломатическа, пара-дипломатическа, разузнавателна и пр. подкрепа, която САЩ получават срещу Русия най-вече от държавите под суверенитета на британската корона. Важното е, че докато воюват едностранно за прокарване на националните си интереси, САЩ опитват многостранно да мобилизират сили от държавите в Европа и вече по-конкретно Източна Европа, в т.ч. по принуда, ако не доброволно, на конспиративен принцип, срещу своя основен силов конкурент, неприятел и враг в лицето на Русия. Напоследък, започнаха да се тиражират мнения, че Русия е заинтересована и можела да дестабилизира Балканите, което действително отваря възможност за десталибизация на Балканите от страна на САЩ, в случай че тук не се изпълнява онова, от което те са заинтересовани. Разбира се, Балканският полуостров е невралгична точка не само за Европа, а и в по-глобален мащаб, но НАТО е регионална организация още по замисъл и дефиниция на самото наименование, и такава организация в известен смисъл създава предизвикателства за глобалната сигурност. След две световни войни и вече във втора Организация на обединените нации, през 21-век има все по-голяма нужда от ефективна система за глобална сигурност, която гарантира мира не само срещу опасността от нова глобална война, а и срещу въоръжения световен конфликт, воден в отделни региони. Очевидно, това е проблем, който започна да тревожи и Световния икономически форум в Давос. НАТО играе централна роля по този проблем и е въпрос от компетентността на всяка държава-членка дали тази роля ще се реализира в посока за гарантиране на мира и сигурността, или обратното. Включително, когато отделни държави от НАТО, преследвайки собствените си национални интереси, работят срещу мира и сигурността на едно или друго регионално равнище, то е не просто отговорност, а задължение на другите държави в НАТО да не допускат своите партньори така едностранно, двустранно и пр. да създават рискове и заплахи за всички останали

Свързани публикации: Правете любов, не война .., Вместо водач за глобална интеграция, Европейският съюз се превърна в инструмент за глобална конфронтация .., 189 холандци.. колатерални жертви. Засега, Многостранното сътрудничество на Балканите под външна опека не се развива в интерес на региона, Виктор Янукович обвини САЩ в упражняване на властта в Киев и започване на гражданска война, Военните игри между САЩ и Русия излизат твърде скъпо на човечеството, Дали Русия иска реванш или САЩ нов световен ред

22 Януари 2015





Докато никой орган не е натоварен с отговорността за осъществяването на съдебната власт в държавата, какво очаквате

Знаете ли кой носи отговорност за осъществяването на правосъдието в България? В действащата конституция не пише. Председателят на ВКС Иван Григоров дори признаваше публично, че те не осъществяват правосъдие, съгласно тази конституция, и над 90% от проблемите със съдебните актове се дължат на калпавите закони. Тепърва Конституционният съд ще решава дали Висшия съдебен съвет може да управлява дейността на съдебната власт, както бе прокарано пак със закона и няколко години опитват да лъжат, в т.ч. Европейската комисия, че действително има разделение на властите в България. Още с чл. 1 на действащата конституция, управлението е дефинирано парламентарно. Тъй като съдилищата са напълно подчинени на законодателната воля на управляващите, без дори да могат да прилагат пряко разпоредбите на конституцията, които й противоречат, очевидно, и управлението на (дейността на) съдебната власт е в ръцете на политиците. Защо мислите критиките в областта на правосъдието от страна на Европейската комисия засягат най-вече управляващите политически мнозинства? Самият ВСС е кадрови орган и няма как той да носи отговорност за осъществяването на съдебната власт. Нали, ако имахме реално разделение на властите и, както е ясно кой отговаря за (ръководството на) изпълнителната и законодателна власти, имаше също (върховен) орган, който отговоря за съдебната, то отдавна щеше да се вижда кои точно са лицата, от които произтичат проблемите там. Политиците, обаче, не ги устройва такъв Върховен съд, който, в качество на принципал и последна инстанция, е натоварен с отговорността престъпниците, включително сред политиците и техните близки, да влизат ефективно в затвора. Освен политиците, за не малка част от заетите в съдебната система също е по-удобно да продължават с безотговорното правораздаване /по Живко Сталев/, вместо да са ангажирани с отговорността за съдебна справедливост. Няма съд в света, който функционира като независима институция, ако не осъществява съдебна справедливост. Въпреки това, както се вижда и с приетата днес в Парламента стратегия за т.нар. съдебна реформа, те пак възнамеряват да постигат съдебна независимост чрез други мерки и най-вече усвояване на средства по съответната оперативна програма на ЕС. Над десетилетие по високите етажи на властта си прехвърлят топката чрез всевъзможни трикове в отговор на обществения и външен натиск, измислиха дори безпрецедентен съдебен инспекторат.., докато същевременно престъпниците свободно продължават да действат по високите етажи на властта

Свързани публикации: И в Римското право Съдът осъществява справедливост, не правораздаване .., Справедливостта в актуализацията на стратегията за съдебна реформа има само процесуален характер, Жалко ако съдиите ще протестират единствено за битови условия, Кой отговаря за съдебната справедливост в тази държава

21 Януари 2015





Министър-председателят не знае какво е нужно за просперитета на България

Наблюдавате ли какво се случва на Българска фондова борса? Застоят, оказва се, е твърде оптимистичен за втория мандат на Борисов и откакто той отново състави правителство, вече тенденциите са по-скоро негативни. С изключение на някои компании, в строително-ремонтния бранш, напр., за които се работи да усвояват публични средства, както човекът не крие и открито, в неделя също пред партийния им форум на жените, повтаря колко милиарда идвали и това било достатъчно да оправдае втория му кабинет. Сякаш се провежда политика на държавно-корпоративен социализъм /, доколкото управлението на Борисов може да се нарича политика/, където лидерът е ангажиран с финансовите постъпления по Европейската корупционна схема, чрез които да храни и купува необходимата му подкрепа. Иначе, никаква концепция като цяло, никаква политическа воля, самата им програма бе ПР продукт, и всичките му назначения с последващ контрол са за да се постигне какво, всъщност (?!), освен онова, за което се натискат и с евро-атлантическите ценности от ДПС. Тази седмица започва поредният Световен икономически форум в Давос, където за поредна година от България ще бъдат представени единствено частните бизнес интереси на Тихомир Каменов. Никой на нивото в Давос, очевидно, не се интересува от толкова световно незначими лица, като Бойко Борисов или Росен Плевнелиев, че да ги покани. Изобщо, за какви инвестиции, просперитет и полезно сътрудничество може да става въпрос при подобно управление, което се опира върху принципи на кучешка дипломация, независимо дали с истинско куче, поздравителна картичка или нещо друго

Свързани публикации: При техния цирк и подкрепата на Джим Кери е резонна .., Индексите на БФБ говорят повече отколкото предполагате .., Срам ни е от вас .., Честито държавно-администрирано стопанство .., Усвояването от еврофондове подменя дневния ред на България .., Министър-председателят призна че негови правомощия се осъществяват от неназовани лица, Европейският съюз е като корупционна схема .., България извън Световния икономически форум става закономерност, Икономическата рецесия се емитира от политическото управление .., В България кризата започна и завършва с управлението на Борисов

20 Януари 2015





Правете любов, не война

Още не знаем дали и какво са обсъждали Бойко Борисов и Джон Кери по въпроса за експлоатацията на съвместните военни съоръжения и обекти, както и тези за изключително ползване на САЩ в България. Имало ли е предложение за някаква сделка, например, тук да бъдат разположени по-модерен тип въоръжение, във връзка със стратегическите цели на САЩ спрямо Русия и в контекста това да се прокара като защита на България? Десет годишният срок на самото споразумение изтича към 2016 г. и тъй като САЩ, очевидно, са заинтересовани да поддържат и развиват военния си капацитет в близост до руските граници, то, по всичко личи, вече поемат инициатива за нов тласък на двустранните отношения, така че, вместо да си отидат военните им сили от България, да ги развиват още и за дълго. От гледна точка заплахата, която създават с това военно присъствие, след началото на бойните действия в Украйна, продължаващата световна война в Сирия (както удачно я наричат някои), все по-големите завоевания на тероризма и ръста на напрежение в междуконтинентален план, за българските граждани този въпрос е от първостепенно значение и едва ли вече може да бъде решаван компетентно чрез представителство, което не се ползва и с достатъчно обществено доверие. Всъщност, силното стратегическо партньорство, особено в областта на икономиката, институциите, неправителствения сектор и т.н. не изисква двустранно военно сътрудничество, още повече когато военното сътрудничество се развива в работещ многостранен формат. Това, разбира се, доколкото от страна на САЩ не го разбират като начин да се чувстват у дома си при "партньорите", когато същевременно изискват визи от тях; да шпионират масово гражданите на "партньорските" държави и по-конкретно високопоставените лица; да правят бизнес там чрез държавна помощ на гарантирани цени, които източват и водят до фалит отделни икономически системи, .. и в крайна сметка така да упражняват контрол и създадат зависимост във всички възможни направления. Вчера, в изявлението с Бойко Борисов, Джон Кери се опря на член 5-и от многостранния, не двустранен, договор за НАТО, едва ли не да успокои България, че няма страшно. Сама по себе си, без двустранно военно сътрудничество и натиск от тяхна страна, България не би имала причини да се безпокои. Държавният секретар на САЩ не може да гарантира за нито един от другите членове на НАТО. И репутацията на САЩ във военното дело е такава исторически, че не се намесват пряко, докато не са изчислили вероятностите и не разполагат с достатъчно убедителни аргументи за успех, като предпочитат да останат пасивни винаги когато с намесата си биха предизвикали ответна реакция с поражения върху собствената им територия

Свързани публикации: Българският народ вероятно ще е благодарен на Русия ако го освободи и от военните бази на САЩ .., В България има както военни бази, така и военни сили на САЩ, САЩ насъскват другите, но си траят за Арктика

16 Януари 2015





Натискът за затваряне на врати и прозорци е израз на страх

Сикрет сървиз в България започна да се разпорежда от името на МВР. Това можеше да е заглавието на настоящата публикация днес по обед, когато се разчу, че по сгради в столичния кв. Изгрев били разлепени анонимни нареждания да не се отварят балконски врати и прозорци, във връзка с посещение на делегация от САЩ -- news.ibox.bg/..413883054 -- МВР опровергали да е тяхно дело. Малко по-късно, „бТВ“ разпространи информация с такива указания и в пощенските кутии на сгради по булевардите „Евлоги Георгиев”, „Черни връх”, „Никола Вапцаров” и „Джеймс Баучер“, с печат от 4-то Районно управление на СДВР. Очевидно се касае за посещението на Дж.Кери в четвъртък, след очакваното утре посещение на министъра на външните работи на Обединеното кралство и преди обявеното също посещение на генералния секретар на НАТО. Какво обаче значат опасения до степен, че по този начин предварително да се обяви маршрута на високопоставения кортеж? Макар и с печат, без подпис на отговорно лице, въпросните указания не са ли нищожни? Така или иначе, независимо от състоятелността, подобни действия са израз на страх. Нещо, което излъчват мистериозните, по всичко личи, строго секретни цели на въпросното посещение, не защото са тайна, сама по себе си, колкото поради конкретиката и съответните мотиви. Инициативата за тези посещения не е от българска страна -- явно има хора, както преди 1989 г., които могат да идват и да провеждат срещи на най-високо равнище, без да са канени. Не защото по принцип вратите са отворени или те предпочитат отворените врати, както се вижда сега и от разпространените бележки, а защото на нужната им врата са си поставили кой да им отворя, винаги когато имат нужда. Всъщност и затворените прозорци характеризират партньорството със САЩ в по-общ план, предвид също едноименната им операционна система със затворен код, която те продават и едновременно експлоатират, по признания на техни служители.., за шпионаж, чрез подсигурени задни врати и други средства. Съседна Румъния е само поредната сред партньорите на България, която предприе цялостен преход към отворени стандарти – technews.bg/article-77312.html



Някои в МВР се закопчават по недвусмислен начин

13 Януари 2015





Колко голяма е Саудитска арабия

Саудитска арабия се смята за родното място на Исляма, дом на двата най-свещени мюсюлмански храма в Мека и Медина. cia.gov/..the-world-factbook/..sa.html Още е абсолютна монархия, официалната титла на монархът е именно Пазител на двете свещени джамии. Основен източник на право в Саудитска арабия е Шариатът, произтичащ от учението на Корана и традициите на ислямския пророк Мохамед (Сунна) с нормативни предписания за конкретни житейски практики. Коранът и Сунната са провъзгласени за държавна конституция. Никакви политически партии и национални избори не са разрешени. През 2012 г., „The Economist“ оценява Саудитското управление като пето най-авторитарно в света от 167 изследвани държави в т.нар. Индекс за Демокрация. en.wikipedia.org/..Saudi_Arabia#Politics „Freedom House“ им поставя възможно най-лошия рейтинг (7.0) „Без свобода“ за 2013 г. Националният флаг на Саудитска арабия представлява зелен фон с надпис „Няма друг бог освен Аллах и Мохамед неговия пророк“, хоризонтално под който е изобразена сабя. Организации като „Amnesty International“ и „Human Rights Watch“ непрекъснато критикуват Саудитската наказателна система, тъй като там не се провеждат справедливи съдебни процеси, и въпреки предприетите от монарха промени през последното десетилетие, съдилищата се съобразяват с твърде малко формалности. Всъщност, Саудитска арабия е уникална сред модерните ислямски държави, защото Шариатът не е кодифициран и същевременно няма система от съдебни прецеденти, което позволява на т.нар. съдии да решават въз основа собствени разсъждения, без да са обвързани с предишни и в т.ч. свои решения. Разбира се, декретите на монарха са източник на право, но по-скоро като регулации, отколкото закони, след като се явяват второстепенни спрямо Шариата. Наред с проблема за всички човешки права, жените в Саудитска арабия са особено ограничени, и „Световният икономически форум“ оценява държавата на 127-о място сред 136 държави по равнопоставеност между половете в Глобалния доклад за 2013 г. en.wikipedia.org/..Women's_rights_in_Saudi_Arabia Кралят обещал за местните избори през 2015 г. жените, най-сетне, да гласуват и да бъдат избирани, както и да ги назначава в Консултативното събрание на държавата. Саудитска арабия, обаче, е най-големият производител на петрол, след Русия; определя решения на картела ОПЕК, създаден през 1960 г. срещу контрола от няколко мултинационални компании върху нефта и Близкия изток. След сделката от септември 2014 г. за цените, за която писа Уилям Енгдал /a-specto.bg/taynata-sdelka-us-saudi/, да не се пита някой защо в неделя на площада в Париж не се присъедини нито Барак Обама, нито Джон Кери относно свободата на изразяване. В Европа сме заинтересовани от по-евтини енергийни ресурси, в известен смисъл такива цени компенсират икономическата саможертва от санкциите срещу Русия (, доколкото и цените досега не бяха резултат от външната политиката на САЩ с републиканците), така че явно няма да се акцентира на символичния пропуск. Тясното сътрудничество на САЩ с монархията, управляваща Саудитска арабия, е достатъчно известно, също колкото известни са и претенциите, че те защитават свободата, демокрацията и човешките права на планетата

Свързани публикации: Страшни са компромисите с политическата религия, Ислямът ли отива в грешната страна на Историята, Какви инвестиции, когато САЩ и Русия тренират за война ..

13 Януари 2015





Страшни са компромисите с политическата религия

Терористите, които отмъщават за смешни изображения на техните религиозни идоли, са все защитници на ислямската държава, управлявана според религиозни книги и правила на верска основа. Не единствено военното образувание, което наричат по този начин, а всички ислямски групировки, в т.ч. Талибани, Боко Харам и пр., както и съществуващи държави, оглавявани от религиозни водачи, черпят политически аргументи върху религиозен фундамент. Очевидно, в тези случаи религиозното учение служи за политическа доктрина, съгласно която държавната власт произтича от емпирично недоказуеми "факти", наред със силовото налагане, което я прави възможна. Да се твърди, че не е редно окарикатуряване на религиозни символи, в този смисъл, е същото, като да се иска от карикатуристите да внимават как рисуват политиката. Самият терористичен акт срещу редакцията на „Charlie Hebdo“ бе осъществен не след подигравките с т.нар. пророк Мохамед, когато е имало обществено обсъждане, съдебен процес и т.н., а непосредствено след като нарисуваха джихадиския лидер Абу Бакр ал Багдади -- blitz.bg/news/article/312303

12 Януари 2015



« « Заглавия

« Предходни

Следващи »

Още в maxilian.blog.bg