« « Заглавия

« Предходни

Следващи »

« RSS »

« Видео »

За коментари » в maxilian.blog.bg



За разлика от Герджиков, сега правителството на Радев действително работи като редовно ..

Достатъчно е да се проследят актовете от заседанията на Министерски съвет, в сравнение с предишния, ръководен от Бойко Борисов, за да се убеди човек колко все по-ангажирана и отговорна става работата на действащото правителство, съобразно дневния ред в държавата. Остава единствено да заработи и парламента, да може да внасят проекти за изменение и допълнение на закони.., да се види точно какво политика следва да очертае този кабинет за развитието на България. Българските граждани имат нужда не само от така работещо и широко-одобрявано правителство, под санкцията лично на мажоритарния президент, но също и от спокойно работещ парламент, чийто състав бива определян не изцяло в един единствен изборен ден, с бюлетина за партия или коалиция, вместо за лице на народен представител. Отделни избори за изпълнителната власт, отделни за парламента и то не наведнъж, а отделно за долна и на части за горна парламентарна камара с качество на Сенат. Непрекъснат изборен контрол върху представителните централни власти от страна на Суверена и съответно обществено доверие в така формираните държавни органи. Когато се вижда, че липсва какъвто и да било смисъл от нови безплодни избори за обикновен парламент по пропорционалната система, при все така ясно изразена, устойчива подкрепа от Народа за свикване на преучредително събрание и нова Конституция, с която да се преодолеят порочните разпоредби от т.нар. преход, достатъчно е, и без да се внася конституционен проект, каквато практика вече имаме от 2005 г., в парламента да се съберат 160 депутата, които да приемат съответното решение /по чл. 160, ал. 1/. Просто, не е сериозно иначе да се говори за реална съдебна реформа и реално разделение властите -- constcourt.bg/bg/Cases/Details/364 -- съответно, истинска демокрация, икономически просперитет и привличане на перспективния човешки и финансов капитал

19 юли 2021





Кризата за съставяне на правителство е от конституционните и изборни правила, не от решенията на Народа

Т.нар. /от ВНС-7/ служебно правителство е с повече демократическа легитимност в българското обществото, отколкото т.нар. редовни правителства, става ясно напоследък в резултат решенията на действащия президент и неподготвени или упреквани в корупция политически представители, определящи работата на парламента. Дали това е само моментно състояние, обаче, или се дължи на фундаменталните предпоставки от прекия мажоритарен избор на държавен глава, в условията на все по-нелегитимен парламентарен състав по пропорционалната изборна система, която политическите партии и действащия президент поддържат, въпреки волята на народа? В единия случай мнозинство от самите български избиратели определя пряко кой да носи персонална отговорност за състава и дейността на изпълнителната власт. В другия, малцинства на плурализма сред българските избиратели гласуват за състав на законодателната власт с бюлетина за партийна принадлежност, която законодателна власт така се смята за упълномощена да си състави и изпълнителна власт. Парламентарни групи с множество широко неизвестни лица, под наставления на техните политически началници си формират правителства, ако успеят да се договорят по между си. Все по-малко хора в България понасят тази подигравка с демократичните ни права и както Трифонов се качи в политическия театър с претенции за преодоляване на проблема, преди да се окаже, че също лъже, сега, със задълбочаването става още по-ясно колко несъстоятелна е самата конституционна уредба, позволяваща да продължават така. В практиката на Конституционния съд все още липсва изрично тълкуване какво означава парламентарно управление: constcourt.bg/bg/KeyWords/SearchByKeyword. В чл. 1-ви не пише парламентарна изпълнителна власт, а по смисъла на върховенството на закона, както и на прекия парламентарен контрол върху отделните министри, гласуване на доверие или недоверие за тяхната дейност, дори когато са предложени и назначавани от президента, управлението пак остава парламентарно. В чл. 99, където е регламентирано формирането на парламентарно правителство, са предвидени изключения, както с т.нар. служебно правителство, така и по въпроса за разпускането на парламента. Вече стана дума /виж свързани: 23 юни 2021/, че по смисъла на ал. 5 от чл. 99, президентът не е длъжен да разпуска парламента веднага след назначаване на свое правителство

____________________

Свързани публикации: Румен Радев обеща да внесе предложения за изменение на Конституцията .., 23 юни 2021; Не е вярно, че Суверенът е разпоредил да не може да се състави правителство, 2 май 2021

17 юли 2021





Кой предложи Николай Василев

Николай Василев не се ползва с необходимата обществена подкрепа за министър-председател, което, разбира се, подлежи на емпирична проверка за обществото като цяло, но от гледна точка на публичното пространство с медиите, събеседниците и публицистите се виждат много основателни упреци, получавани от този човек явно поради факти от неговата репутация, веднъж довели вече до неговото освобождаване от правата и задълженията в държавната администрация. Николай Василев, като най-продължителния министър от новата История на България -- функционер, назначаван в различни ресори, видимо, за изпълнение на конкретни задачи -- си отиде заедно с НДСВ и Сакскобургготски, след пълното им политическо дискредитиране в съзнанието на Българския суверен. Сега се оказва, че същите опитват да влязат отново, през задната врата, в лицето на Трифонов. Като се замислите, самото предложение за Василев обяснява значителна част от неизвестното за самия политически проект на Трифонов, за досегашното му подземие, ако може така да се каже, което вече излиза отгоре. С Николай Василев за министър-председател, просто, става ясно от кого точно и от какво Трифонов се затвърждава като зависим политически играч. Именно по тази характеристика предложението напомня за това на Делян Пеевски като шеф на ДАНС, макар все още и не така окончателно, че да става повод за улични протести. Освен приватизационните сделки на Василев, явно -- от предложението на Трифонов -- вече прицелен и в ББР, лицензиите на „Майкрософт“, които отнеха от България участието в развоя на Отворения код на Континента и още повече при корупцията, с която станаха известни -- youtu.be/sTYYMR1D3Nc -- Николай Василев се оказва, че колаборира с бившите от бившата ДС „Румянцев“ и „Талев“.* По този начин лесно стигаме до "българската централа" в "лондноския клуб", който, знаете, е специализиран именно във финансовите, капиталови операции, превалутирания и пр., в частен за сметка на публичния интерес, и остава единствено да предполагаме какво още от България са таргетирали, покрай самия ѝ суверенитет, разбира се, с участието на Сакскобургготски. Като цяло, скандално предложение от Трифонов, което няма как да остане без последици. Важното е да се разбира, че Трифонов предлага Василев, Ради Найденов и пр. не като шега, провокация или необмислена постъпка, а просто защото е зависим от тези хора, с координацията финансово -- по всичко личи -- на Кирил Сакскобургготски, които го правят до момента изобщо като политически проект, като поредния трик, очевидно, да нахлуят където отдавна са изгонени и нежелани. По ирония или напълно закономерно, съответно, предложението на Трифонов бе направено като един вид /на жаргон/ избомбване, изнудване, опит за изнасилване, по музиката Няма не искам, няма недей“, за която песен Трифонов дори публично призна в своето Шоу, че е написал по личната си история, за първия му път. Обективно, социологически, това предложение се прави въз основа подкрепата на около 10% от всички български избиратели,** който електорат на Трифонов тепърва ще оценява доколко е гласувал за същото, или за друго. Предложение, все едно като алтернатива на правителството на президента Румен Радев, което функциониращо се ползва със значително по-широка обществена подкрепа

* facebook.com/bivolnews/posts/4359386047446477

bg.wikipedia.org/wiki/Иван_Гарелов

** baricada.org/2021/07/14/izbori-predstavitelnost

15 юли 2021





Слави Трифонов: Искам шоуто ми от бТВ да продължи с цяла България и да съм зад кулисите

Като опасен рециклиран продукт в примамлива опаковка -- така най-общо може да се определи лансирания от Станислав Трифонов проект за състав на правителство, който се очаква да бъде подложен на гласуване в предстоящия парламент. Човекът предлага хора на Сакскобургготски, който отдавна загуби доверието на Българския суверен; начело с Николай Василев за министър-председател и вице Ради Найденов за външните работи, както мнозинство от широко-неизвестни лица, чийто профил е все едно изваден проектантската база данни на американската мафия в България, която пое фактическото управление на държавата по ключовите и стратегически въпроси именно с управлението на Сакскобургготски и техния тогава главен секретар на МВР /с Национална служба сигурност/ Бойко Борисов. За министър на енергетиката, съответно, Трифонов предлага директор на една от американските ТЕЦ-ове в България, въпреки паразитирането на корупционен и антипазарен принцип за сметка на цялата Българска енергетиката и българските потребители, чрез договори за държавна помощ, против Европейските правила, задължително изкупуване на неконкурентното им производство в т.нар. енергиен микс и не на последно място, въпреки дългогодишните инициативи срещу тази рекетьорска схема, предприети от страна на представители на Българския бизнес. За министър на образованието, Трифонов предлага дългогодишния програмен директор на фондация „Америка за България“, управлявала тяхното многомилионно портфолио за намеса и реформи именно в системата на Българското образование, съгласно техните интереси. За министър на финансите, разбира се, Трифонов предлага доверено лице на самия Николай Василев, което дълго е работила в неговата инвестиционна компания и очевидно, като представител от частния бизнес, може да борави с публичните финанси така умело, както Милен Велчев. За министър на отбраната Трифонов предлага Теодора Генчовска да гарантира в още по-категорична степен козируването на американското ръководство, в т.ч., освен по довършване на подчиняването на Българските въоръжени сили за целите на „Пентагона“, особено в процеса на по-нататъшните усилия на САЩ срещу перспективата за Общо-европейска автономна отбрана. По този начин, Трифонов се затвърждава като поредната пионка в Българския политически живот, чиято функция, подобно на Борисов преди това, е да гарантира незаконния конспиративен контрол от САЩ върху управлението на Българската държава, против интересите на Българския народ, очевидно, по плана за десуверенизация, в сътрудничество със служителите на Английската монархия и семейство Сакскобургготски. На пръв поглед може да изглежда, че Трифонов е обзет от някаква носталгия по славните дни на неговото Шоу-предаване по време управлението на бившия престолонаследник и министър-председател, но с оглед финансовата състоятелност на неговите все по-грандомански Шоу-проекти, се очертава и все по-дълбоката зависимост, в която изпада от нелегитимни и престъпни фактори на държавното управление. За калпак, вместо да покани представители от различните етноси на българското общество в своето проекто-правителство, Трифонов предлага да се създаде министър без портфейл по ромските въпроси, като ярък израз на дискриминация на етническа основа спрямо останалите малцинствени общности в България, който допълнително ще изостри и задълбочи проблемите в тази област. Освен с аудиторията на неговите концерти, както и заявка за следващи избори, това предложение, очевидно, също е в съответствие с американския план върху България, предвид осветения в публичното пространство техен интерес по въпроса от времето на бившия посланик Джеймс Уорлик, както и стремежа по принцип да ангажират лесни за контрол български граждани по изпълнение на техните, вкл. високопоставени цели. Тясното съвпадане именно с управленските проекции на американската мафия срещу България, която прокара и управляваше пълномащабно през почти цялото премиерстване на Бойко Борисов, със Сакскобургготски и т.н., разобличава напълно Трифонов за отдавна подозираните спрямо него впечатления, че е не просто носител на подмяна, с действителна цел да съхрани статуквото, но е стриктно контролиран и съгласува изцяло своите политически актове с нелегитимни управленски фактори в задкулисието, което така ревностно пази от българското общество, още с учредяването на партията без достъп на журналисти и пр. Това сътрудничество, което също Борисов поддържаше и развиваше с американските милиционери в България -- помните още с оставката от американското посолство, Цецо-СикретСървиса, който наричаха машина за печелене на избори и т.н. -- до голяма степен обяснява и резултатите, които обявяват за истински от Изборите в неделя, за първи път в Историята на България в противоречие с обявените към края на деня Екзитполове от всички Социологически агенции за водещия победител, както и особено ниската избирателна активност, оценявана от самото начало на предизборната кампания за ключов фактор в полза на твърдия електорат на ПП ГЕРБ

12 юли 2021





В България се затвърждава правилото Изборите да бъдат печелени в интерес на който ги организира и прави

Каква точно е причината за наблюдаваното обръщане в проведените избори относно водещия победител, на което станахме свидетели след приключване на Изборния ден, може би е редно да разяснят участващите социологически агенции. Когато всички, без изключение, съобщават преднина за Бойко Борисов от 0,6 до 1,3 % на база проведените екзитполове,* и след това изведнъж се оказва, че Слави Трифонов води с около 0,5 % при т.нар. паралелно преброяване, излиза, че за едни около 25-30-40 хил. граждани преброяването отчита различно от онова, което респондентите са заявили, че са гласували, при напускане на Избирателните секции. Аз самият съм социолог и зная, че когато се касае за стохастична грешка (+/-) от репрезентацията при екзитполовете, то не е вероятно тази грешка да се проявява все в една и съща посока при всички социологически агенции. Още повече, данните за избирателната активност след приключване на гласуването (около 37%), значително по-ниска от заявяващите, че ще гласуват в предварителните проучвания (около 50%), които даваха прогнози за победа на Трифонов, изобщо не подкрепят тези прогнози и са по-скоро в потвърждение на данните от екзитполовете. В допълнение, припомням че това са поредните по същество нелегитимни избори за парламентарни представители, които политическите партии в България с мнозинство по пропорционалната система си провеждат по пропорционалната система, против волята на Българския суверен, изразена с референдума от 2016 г., и против също клетвата, която представителите на тези партии в парламента са положили: за всичките си действия да се ръководят от интересите на Народа. Това да влезеш в парламента да си гласуваш по-удобни изборни правила, машини и пр., без същевременно да се съобразяваш с волята на Народа относно Избирателната система, както се получи и в 45-ия парламент, в никой случай не е атестат за развитие на демокрацията в България и единствено затвърждава и усъвършенства правенето на Избори по Бай-Ганьовски. Виждаме, че този проблем се наблюдава дори в уж напреднала демокрация, като САЩ, така че нищо от посланията, които биват отправяни от страна на служебното правителство и президента, както и политическите формации, гласували си действащите изборни правила, не може да ни успокоява, когато излизат налице така необясними данни за изборните резултати. Още повече, в условията на дори нескрития ангажимент на всички тези да направят всичко възможно, само и само да бият Борисов на избори

* news.bg/politics/broene-do-posleden-glas-pod-1-razlika-za-parvoto-myasto.html

clubz.bg/116003-shest_partii_v_parlamenta_malka_razlika_mezhdu_gerb_i_itn_mnogo_niska_aktivnost_koy_kolko_mandata_vzema

12 юли 2021





Ukraine loses its Europerspective horizon by endless War with Russians /също на български/

Ethnic Russians were the second largest group in Ukraine, after Ukrainians. At the 2001 census, more than 8 million people had identified themselves as Russians, or more than 17% of the country's overall nearly 49 million population.* In 2010 presidential election, it was exactly the Russians' votes in Ukraine that gave the lead of about 3% for Viktor Yanukovych's victory over his main opponent Yulia Tymoshenko.** See the map below for distribution of the votes in different regions of the country. The ethnic stratification's political dimension in Ukraine has long been known and, clearly, only strict democratic procedures and the rule of law can balance such society in a peaceful life process. In 2008-9 European Union started the so-called Eastern Partnership, an initiative to involve former USSR states through trade agreements and other forms of cooperation, nominally for stability, prosperity and etc.*** So counter-gravity has been directed at the existing from Russian Federation towards these countries, what namely led to the protests outbreak against Viktor Yanukovych along the (non)signing of the Association Agreement with EU, and his forcible removal with support of USA special services. The Russians' political rights in Ukraine were stolen and, You know, Vladimir Putin then intervened. Instead of democratic means and rule of law, the issue of ethnic divisions in Ukraine has started to seek resolve through armed forces, which are being increasingly piled up on both sides of the barricade, in addition to Putin, on one hand, mainly with the help of federal USA, on another. I would like to remind that the supply of lethal weapons to Ukrainians had long been delayed by the administration of former President Barack Obama, despite the pressure from USA Congress. Because of, first, the opposition from European partners on that, working to de-escalate the conflict, and second, the clear mind of responsibility this President /Obama/ bears personally, to get thus far, without ever wanting and presuming it. USA arms deliveries to Ukrainians, despite disapproval in Europe, have been launched in full scale after the steal of 2020 USA presidential election, which so remained unforgiven by the also censored Donald Trump and never admitted for consideration on the substance by USA Courts, despite all the evidence and testimonies, exposing coordinated forgery. The deeper Ukrainians sink into military actions with Russians, accordingly, the farther their aspirations for membership in EU and even NATO go away, as decisions all are taken by consensus, and states with open territorial and military disputes are simply not accepted

* en.wikipedia.org/wiki/Ukraine

** en.wikipedia.org/wiki/2010_Ukrainian_presidential_election

*** en.wikipedia.org/wiki/Eastern_Partnership

image

Украйна губи своя хоризонт за Европейска перспектива от безкрайна война с руснаците

Етническите руснаци бяха втора по-големина група от населението в Украйна след украинците. При преброяването през 2001 г., над 8 млн. души се бяха самоопределили като руснаци, или над 17 % от цялото близо 49 млн. население на страната.* На президентските избори през 2010 г. именно гласовете на руснаците в Украйна дадоха преднина от около 3% за победата на Виктор Янукович над основния му опонент Юлия Тимошенко.** Вижте картата отгоре за разпределението на гласовете по отделните области на страната. Политическото измерение на етническото разслоение в Украйна се наблюдава отдавна и както е известно, единствено стриктното придържане към демократичните процедури и правовия ред може да балансира такова общество в мирен житейски процес. През 2008-9 г. Европейският съюз стартира т.нар. Източно партньорство, инициатива за приобщаване на държави от бившия СССР чрез търговски споразумения и други форми на сътрудничество, номинално за стабилност, просперитет и пр.*** Насочена бе контра-гравитация към съществуващата от страна на Руската Федерация спрямо тези държави, която именно доведе до разразилите се протести срещу Виктор Янукович около (не)подписването на Споразумението за асоцииране с ЕС, и силовото му отстраняване с помощта на американски спец. сили. Откраднати бяха политическите права на руснаците в Украйна и, знаете, тогава се намеси Владимир Путин. Вместо чрез демократични средства и правов ред, въпросът с етническото разделение в Украйна започна да търси уреждане чрез въоръжени сили, които се трупат във все по-голяма степен и от двете страни на барикадата, освен от Путин, от една страна, най-вече с помощта на САЩ, от друга. Бих искал да напомня, че снабдяването с оръжия за украинците дълго бе задържано от администрацията на бившия президент Барак Обама, въпреки натиска от Конгреса на САЩ, заради, първо, противопоставянето на това от Европейските партньори, които работят за деескалация на конфликта, и второ, ясното съзнание за отговорността на този президент /Обама/, която лично той носи, да се стигне чак до там, без да го е искал и предполагал. Американските доставки на оръжейни системи за украинците, въпреки несъгласието в Европа, започнаха пълномащабно след кражбата на последните президентски избори в САЩ, която остана така и непростена от също цензурирания Доналд Тръмп, и така и не допусната за разглеждане по същество в Съдилищата на САЩ, въпреки всички доказателства и свидетелски показания, изобличаващи координирана фалшификация. Колкото по-дълбоко украинците затъват във военни действия с руснаците, съответно, толкова по-далеч ще остават техните стремежи за членство в ЕС и дори НАТО, където решенията се взимат все с консенсус и просто не приемат държави с открити териториални и военни спорове

8 юли 2021





Български военнослужещи тренираха въздушен десант на около 200 км. от Крим с колеги от САЩ, Украйна и Полша

Това съобщава седмичникаБългарска армия“ преди два дни на първа страница.* Било първото участие на морските тюлени за специални операции зад граница, като учението включвало разузнаване, нападения и стрелби. За да се чувстват по-големи екшън герои, явно, тренировъчния десант е извършен с двумоторен хеликоптер, какъвто хората познават от американските филмови продукции. Според командващия Герман Славов, така придобивали нови способности и опит в международна среда за по-успешна оценка през 2022 г., а участието, явно, е планирано и одобрено още при предходното управление -- на Бойко Борисов, с Красимир Каракачанов, Атанас Запрянов, Константин Попов и пр. То, обаче, е в остро противоречие с преобладаващите нагласи сред Българския народ за неучастие на Български въоръжени сили и Българското териториално пространство във военни учения и операции, които без всякакво съмнение са планирани и се осъществяват срещу въоръжените сили на Руската Федерация. Когато, очевидно, се касае не за отбрана на територията на България или съюзници в НАТО от Руско нападение, а точно обратното -- за нападение на територии с преобладаващо население руснаци, чийто основни права биват защитавани от Руската Федерация, знаете, след извършения с подкрепата на Джо Байдън /тогава вицепрезидент на САЩ/, Виктория Нюланд и т.н. силов преврат срещу демократично избрания украински президент Янукович. Ако някой още не е разбрал доколко имат значение тези подробности, за да се ориентира кой от коя страна на Историята е застанал, предлагам да се запознае и с въпроса от България -- кога печели и губи в случай че Армията действа против волята на Народа. Не може Българските въоръжени сили да участват в международни акции против интересите на Българския суверен, така както това е валидно и за всички останали в НАТО по отношение на техните граждани. В противен случай, значи отново нямаме Българско управление

* кликнете върху изображението за да го видите в пълен размер

image

4 юли 2021





Милиционерите на САЩ в България следва да си отидат с Бойко Борисов ..

Тези хора са си въобразили, че имат право не само да подслушват и шпионират всичките комуникации на гражданите, дома и т.н., но да проследяват движението на публични места и да отправят специфични заплахи към неудобните им лица, вкл. представители на автентичното гражданско общество в България, което, знаете, също подменят чрез финансираните от тях организации. Нееднократно, като Ви оставят, например, иначе необяснима буца пръст върху издигната бетонна плоча, превърнали я до момента в такъв тип своеобразна дъска за съобщения, на определено пусто място, точно преди да го посетите и, докато сте там, се появи също така необяснимо лице, за своеобразното предупреждение. Или със специфични маневри на моторни превозни средства около Вас докато спортувате с велосипеда по иначе, също, празните пътчета из Централен Балкан /тази вечер за втори път/. Очевидно, това са същите хора, чийто контрол в крайна сметка опира до тяхното посолство в столицата, като е ясно на кои точно публикации из Интернет реагират, след като са демонстрирали по този начин и как четат личната кореспонденция във „Фейсбук“, която иначе не е достъпна за други служби, без тяхно съдействие, собственото Ви съдържание, което пускате за превод в „Google Translate“, но още не сте публикувал(а) и т.н. Затова отново искам да предупредя, че нямат(е) такова право да шпионират(е) и проследяват(е) движението на българските граждани чрез специални разузнавателни средства в България, без да сте оторизирани от законните български органи, на съответните законови основания. Може досега при Бойко Борисов и разбиранията по тази ченгесарска линия, като се започне също от морала на служителя на бившата ДС Ахмед Доган, да си разигравахте гнусните номера из цяла България, но от тук нататък просто няма такива управляващи, които да споделят и разбират вашата мръсна методология. Всичко, което се задава на хоризонта, и с Трифонов, и с Иванов, .. и с Румен Радев .. се отвращава от досегашното управление с престъпни методи и средства, и най-малко може да очаквате някой да ви се подчинява на заплахите. Изглежда остана единствено Гешев от милиционерското школо със същия понятиен апарат, който реши да ви издига паметник на бившия президент Уилсън, въпреки доказателствата, че е расист и сегрегатор, ако не да целува нещо, като при Борисов. Но както все по-ясно се разбира, тази милиционерска работа в България вече трайно отива в миналото и на виновните ще се потърси сметка. Не бива да има съмнение за това

3 юли 2021





Отворете проекта за изменение и допълнение на Конституцията за обществено обсъждане, г-н Президент

Румен Радев отново обяви, че е подготвил сериозен проект за конституционни промени, който ще бъде внесен в легитимен парламент.* Нормалната практика при законопроектите е да бъдат публикувани за обществено обсъждане преди да ги внесат в парламента. Какво бе нелегитимното на предходния парламент, според Румен Радев, и кое му е легитимното да се извади нещо нормативно от чекмеджето за да се пъхне веднага в парламентарното деловодство, преди да е подложено на широк обществен дебат? Дори с перспективата на един парламент да бъде разпуснат; след като 44-ия, от който Радев се оплакваше, отдавна е в Историята, въпросния проект се очакваше да бъде качен вече в президентския интернет-сайт, да се вижда, знае и обсъжда. Противното означава, че Румен Радев или не е достатъчно уверен в текста, който смята да предложи, или целенасочено опитва да прикрие и прокара нещо между редовете. Във всеки случай, това отново да се претендира колко належащо било поправянето на липсата на ефективна защита на основните конституционни права на гражданите по тяхна инициатива,** когато изтича петата година от президентския мандат, без Радев да е предприел нищо видимо по въпроса, не е никак добър атестат да се иска отново подкрепа от избирателите. За сравнение, припомням, че цялата действаща Конституция, с всичките ѝ противоречия, бе предложена, обсъдена и приета, текст по текст, за една година

* webnews.bg/uploads/videos/converted/43/66443.mp4

** vbox7.com/play:71ee545945

2 юли 2021





Вижда се, че и на ДБ-партия не им е чиста работата

Като се изключат няколкото по-известни български професионалисти, които се вляха със своя експертен авторитет в Изборните листи на тази партия, формираната от самото начало от Христо Иванов политическа организация устойчиво се затвърждава като американски проект в България, чийто основен дневен ред, приоритети и водещи лица се определят зад кулисите, съобразно програмата на Държавния департамент на САЩ. Отново, в рамките на предизборната кампания, се вижда как тези хора са ангажирани пряко срещу интересите на Руската Федерация и Китай, от една страна, и по-нататъшното овладяване на контрола върху секторите по сигурността на България от страна на американските служби и капитали, в областта на Енергетиката, Отбраната, Външната политика и пр. Само преди няколко дни Христо Иванов отново предприе атаки с видеорепортажи през „Фейсбук“ срещу изградения вече през България газопровод за пренос към Централна Европа (1), експертът по телекомуникации Ясен Гуев изрази очакване, че в следващия парламент ДБ ще повдигне въпроса срещу свободната конкуренция на инвестициите в 5G мрежи на българска територия (2), а Иво Мирчев се изказа срещу действащите служебни министри на Енергетиката и Външните работи (3), въпреки че те, очевидно, са сред постиженията на президента Радев съобразно националните интереси на България за повече независимост и компетентност в държавното управление. Не се наблюдава същевременно такава активност от страна на ДБ по Европейския дневен ред с оглед стратегическите интереси на България за задълбочаване на сътрудничеството с водещите държави на континента, като Германия и Франция. Уж с претенции да работят за българските граждани, по този начин отново ставаме свидетели на поредната политическа подмяна, като потвърждение, че „Да, България“ е проектирана за гравитация около Американския, вместо Българския суверен. Подмяна се наблюдава и с името на коалицията „Демократична България“, чрез която формацията на Христо Иванов получава парламентарно представителство, предвид позициите, които те поддържат срещу волята на мнозинството от Българския народ, вкл. що се касае до вече проведените национални референдуми относно избирателната система и строителството на нова ядрена електроцентрала, както и продемократичните нагласи за провеждане на още повече такива референдуми по ключови въпроси на управлението, вкл. проблема за постоянно базираните в България военни сили на САЩ. Николай Михайлов, дългогодишен представител на ДСБ -- другата партия от изборната им коалиция -- в миналото близък сътрудник на съпредседателя Атанас Атанасов, нарече тази градска деница клиентелистка, агентурна партия -- цитирам -- хора, които влизат и излизат в западните посолства, както предполагаемите шпиони -- в руското (4). Когато Иванов и Атанасов действително бяха уловени от папараци да посещават посолството на САЩ в столицата, Христо Иванов се оправда, че такива срещи били нормална практика за политическите лидери, въпреки че и след приключване на срещата, такава не бе обявена, в нарушение на нормалната практика. От друго негово изказване научихме, че получава достъп до разузнавателна информация /за движението на други политически лидери/ (5), а десетина дни по-късно се обяви за тотална реселекция на прокурорите“ в България и покана на външни експерти по примера на Косово, Албания и Украйна (6). Като цяло, прави впечатление, че т.нар. Съдебна реформа, с която Иванов е ангажиран още от времето на финансираната му също от САЩ неправителствена дейност, преди да стане министър, е насочена не към преодоляване на основните съдебни проблеми -- заложени в действащата Конституция за безнаказаното преразпределяне на собствеността -- , в структурно и функционално отношение, да се повиши отговорността и справедливостта в съдебното производство, а е насочена по партизански основно да се постигне смяна на ръководния състав на Съдебната система за нейното овладяване от други хора. Такъв по същество е курса, зададен още от програмата на Американската агенция за международно развитие в България, който поддържат чрез производните им лица, в т.ч. финансираната също от САЩ съдийска организация. В политически план се забеляза известна еманципация на Иванов около очакваното сформиране на парламентарно правителство, в контекст на подкрепата от САЩ за функционери като Даниел Митов, за което бе допълнително проучван и натискан още преди изборите (7). Към момента, обаче, не се наблюдават признаци, че Иванов би бил способен да устои на подобен и непубличен натиск отново, още повече когато се очертава да му се наложи не да подкрепя правителство на Бойко Борисов, а да участва в правителство, с подкрепата на Борисов. В заключение, бих искал да напомня, че всички управляващи в България, взимали властта с основна заявка да изчегъртат предишните, вкл. самият Борисов, закономерно или по ирония, се оказват същите -- за изчегъртване. Макар да изглежда вече нормално, участието на САЩ (и пр.) в управлението на други държави чрез политическите партии, техни представители или друг начин, с което фактически се ползваха покрай министър-председателя Борисов, всъщност това е остро нарушение на Международното и Национално право, против интересите на България и Българския народ

(1) facebook.com/hristo.dabulgaria

(2) bloombergtv.bg/a/17-v-razvitie/95100-edinstveno-telenor-ot-balgarskite-kompanii-izgrazhdat-5g-mrezhata-si-iztsyalo-s-huawei

(3) youtu.be/4_rG389yPis

(4) bnr.bg/post/101449196/d-r-nikolai-mihailov-slavi-trifonov-zaema-nishata-koato-borisov-ovakantava

(5) maxilian.blog.bg/politika/2020/07/07/hristo-ivanov-razpolagam-sys-sekretna-razuznavatelna-informa.1718190

(6) maxilian.blog.bg/politika/2020/07/20/hristo-ivanov-90-91-a-g-triabvashe-pyrvo-reformi-a-posle-da-.1719987

(7) youtu.be/W_xnwdj1lfc

1 юли 2021




И Кирил Вълчев върху БТА се оказа сред ПР-лобистите на Сакскобургготски

Некои журналисти явно получават тласък в кариерата като са готови да запеят песента против Републиката, против Българския народен суверенитет и против завета на Васил Левски.* За разлика от други медии и предоставения видеоматериал, в разпространения текст от БТА спестяват коленопреклонническите обръщения на Кирил Вълчев към бившия министър-председател, очевидно, защото не отговарят на Истината. Към началото на годината, когато обърнах внимание на проблема в БНР,** там извадиха дори епизод от профашистката медийна пропаганда, след смъртта на Борис Сакскобургготски, произвеждана очевидно за повдигане на бойния дух на военния състав, в опит да докажат едва ли не, че Българската корона някога е била е поета от малкия Симеончо (вижте отговора на коментара). Голяма работа са журналистите, разбира се, освен когато са способни и да си измислят: youtu.be/N-h1pTSNrUc. За генерален директор на Българска телеграфна агенция, избиран от парламента в държава с конституционен ред, установена като Република още с член 1-ви, въпросните официални, публични неистинни обръщения са повод и причина за незабавна оставка

* bta.bg/bg/video/show/id/0_fonpvpba

** facebook.com/bnradio/posts/3955561067828557?comment_id=3959584824092848

29 юни 2021





От България се очаква да поеме водещата роля в процеса за присъединяване на Македония към ЕС

Дали ще се назначи отделен министър без портфейл, ще се изпрати емисар или специален пратеник на място, който да започне едно по едно да подпомага македонците за необходимите реформи, съответно, ще се сформират работни групи и т.н., просто, България вече отговаря кога Македония ще стане част от Европейския съюз и, както те, така и ние не сме заинтересовани да се бавят безконечно. Последно чуваме македонският президент Пендаровски, че щели да чакат по-благосклонно правителство в България, по който начин отново става ясно, че в Македония явно още не разбират проблема с необходимата конкретика и се нуждаят от помощ. Затова сме длъжни да предложим и предоставим такава експертна и координационна подкрепа, да може час по-скоро заедно, с общите ни интереси, да се придвижи процеса и съгласно очакванията в целия Европейски съюз

28 юни 2021





Вместо да чака останалите, България може да даде добър пример за отношенията с Руската Федерация в областта на сигурността

Инициативата на Германия и Франция за разговори на най-високо равнище между Европейския съюз и Русия получи публична подкрепа също от Италия и Испания. Както стана ясно тази инициатива е била блокирана на последния Съвет от Полша, Литва, Латвия и Естония, чиято политика, освен Исторически, наред с общественото мнение сред техните граждани, се оказва твърде обусловена и от сътрудничествата със САЩ на двустранна и неведома основа. Публичен отказ за участие изрази и министър-председателят на Холандия, като по този начин се очертава различен подход в Европейския съюз, който може да бъде прилаган от отделни групи държави във външните работи за отношенията с Руската Федерация. Подход на конфронтация и милитаризация, от една страна, и подход на дипломация и международноправно уреждане на въпроси от първостепенна важност, от друга. Такива, както отбеляза и френският външен министър Льо Дриан, са празнотите в областта на сигурността, които зейнаха след оттеглянето на САЩ и Русия от Договорите за противоракетна отбрана (подписан 1972 г.), за ракетите със среден и малък обсег (подписан 1987 г.), и за /съкращаване на/ обикновените въоръжени сили в Европа (подписан 1990 г.), все без участието на Европейските държави, но с пряко отражение върху тяхната Европейска територия, за която всъщност и се отнасяха. България на свой ред има силни Исторически обусловени, езикови, културни и религиозни връзки с Руския народ, с ясни интереси за гарантиране на мира и стабилността в Черноморския регион. Доколкото се отнася за Българския суверенитет, това означава, преди всичко, изключване на възможността за водене на бойни сражения между въоръжените сили на двете държави, вкл. употреба на техните териториални пространства от съюзници за подобни цели. В тази връзка се наблюдават стабилни, ясно изразени нагласи у голямото мнозинство на Българския народ за гарантиране на този мир посредством действащ пакт за ненападение. Открито, прозрачно, без тайни договорки международноправно споразумение, дори с парламентарна ратификация, в такъв формат, който да бъде отворен за присъединяване и от други държави. Така че, като се обсъди, напише и приеме, по този начин да се предостави избор също на Полша и Прибалтийските държави да решават кое е по-изгодно за тях да гарантират сигурността си спрямо Руската Федерация

26 юни 2021





Румен Радев обеща да внесе предложения за изменение на Конституцията ..

Въпреки че перспективата за съставяне на ново парламентарно правителство изглежда все по-реалистична в условията на подкрепата за шоумена Трифонов от страна на българските избиратели, останалите парламентарни сили, президентското семейство Радеви и не на последно място дипломатическите и недипломатически представители на уж партньорски държави, които се намесват във вътрешните работи на България, нарушавайки Международното и Национално право; от гледна точка на действащата конституционна разпоредба по чл. 99, ал. 5, изр. 1 не е задължително за президента да разпуска парламента незабавно когато не може да се постигне съгласие за образуване на парламентарно правителство и той назначи служебно такова. Тази възможност дори е предвидена изрично с ал. 7 на чл. 99, да не бъде разпускан парламента в последните три месеца от президентския мандат, като същевременно въпросът иначе е оставен отворен, по преценка на президента, в останалите случаи. Има тълкувателно решение на Конституционния съд №20 от 1992 г. за чл. 99, което също не поставя времево ограничение за дейността на парламент, неспособен да образува правителство, доколкото не се нарушава заложената по чл. 1-ви парламентарна форма на държавно управление. Досега, по тази Конституция, обаче, в България не е имало подобна ситуация да се провеждат втори парламентарни избори в рамките на три месеца и ако след предстоящите избори, все пак, отново не бъде постигнато съгласие за образуване на парламентарно правителство, то са налице всички основания да се предостави известно време за ефективна парламентарна дейност, със служебното правителство на президента и съответната негова отчетност в пленарна зала и парламентарните комисии. Основания в смисъл на обществената подкрепа, с която се ползва президентското правителство, необходимостта от време за прегрупирания в обществото, които да създадат управленска перспектива при нови предсрочни избори и най-вече належащите законодателни актове, които иначе остават блокирани, ако се допусне да влезем в спирала на „Избори до дупка“, въпреки общественото одобрение към работещите институции и ефективния демократичен процес, в контекст на наближаващите също президентски избори през есента. Така работещият парламент с президентско служебно правителство би имал възможност да постигне и конкретни конституционни изменения, предвид че, все още, в рамките на поддържаната от политическите партии -- против решението на Народа -- пропорционална изборна система, не се очертава парламентарно мнозинство за свикване на 8-мо ВНС, с които конституционни изменения включително да се предвиди гласуване на парламентарни вотове на доверие и недоверие към президентското правителство или отделни негови министри, задължаващи президента, така че едновременно да се гарантира придържането към установената парламентарна форма на управление и най-сетне да бъде внесено реално съдържание в заложения също в действащата Конституция принцип за разделение на властите, за който още не са предвидени необходимите ефективни механизми

23 юни 2021





И Британският посланик се подигра с Република България и Народния суверенитет

Подобно на Елеонора Митрофанова от Руската Федерация,* но с още по-категоричен и недвусмислен текст, посланикът на Обединеното кралство в България Роб Диксън обяви в „Туитър“ преди два дни, че е провел среща с бившия министър-председател Сакскобургготски в качество на монарх. Чест e да се срещна с цар Симеон II днес да обсъдим съвместните глобални предизвикателства, силното партньорство между ОК и България и близките връзки между нашите граждани“, пише Диксън към прикрепените две снимки. Трите коментара до момента под неговата публикация са също недвусмислени и както вече е ставало дума, в контекст на действащата Конституция на България и историческите факти след смъртта на последния монарх Борис III, с неговия престолонаследник тогава Симеон в невръстна детска възраст, който никога не е коронован за цар на България, такива публикации от страна на официални дипломатически представители се явяват не само погрешни от Историческа и Юридическа гледни точки, но особено силни провокации срещу устоите на Българската държава и Българския национален идеал за Чиста и Свята Република

* maxilian.blog.bg/novini/2021/05/13/eleonora-mitrofanova-se-podigra-s-republika-bylgariia-narodn.1761158

17 юни 2021



« « Заглавия

« Предходни

Следващи »

За контакти » maxilian.blog.bg